Trip : Hongkong / Fillippinerne / Andet:? - Hjælp :)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Jannik, 7/8/15.

  1. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Halløjsa.

    Vi overvejer SAS til CPH - Hongkong TR / 3 nætter for derefter, at flyve videre til Manila umiddelbart.

    Er ikke så interesseret i, at blive i Manila, men flyve videre ud på de små øer.

    Hvad kan i anbefale - tips og triks, til bookinger af indenrigsfly der.

    Overvejer Borakay eller Palawan - eller begge - kan det lade sig gøre.? Er det nemmest med fly.?

    Er det nemt, at færdes dernede - taxi, båd, tog.?

    Vil egentlig gerne tage den på egen hånd, men det kræver en del planlægning - ellers skal man have fat i CCTravel eller Kilroy, til hjælp.

    Men aller først ville jeg selvfølgelig lige høre jer :)

    Vi skal være afsted i 3 uger fra slut okt til midt november umiddelbart.

    Jannik
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Hej Jannik,

    Jeg har en del erfaring med Filippinerne, og jeg tænker, at det er en klog beslutning at skippe Manila og bare tage til øerne. Fra Hong Kong kan du rent faktisk flyve direkte til Kalibo og tage bussen (ca 1,5-2 timer) derfra til Caticlan, som er byen, hvorfra du tager færgen til Boracay (ca. 10 minutter). Busturen er ikke slem, men du kan undgå den ved at flyve direkte til Caticlan fra enten Manila (eller Cebu), men hvis du kan undgå Manila, så slipper du for at få et dårligt førstehåndsindtryk :)

    Jeg kan anbefale et hotel, som hedder 357 Boracay, der er et mindre sted i den sydlige og mere rolige del af stranden, og det ligger badabing front row med sandet direkte ved indgangen.

    En anden mulighed er at flyve Hong Kong til Cebu og roame lidt rundt på øerne omkring dér - evt. tage en tur til Bohol. Jeg har ikke været på Palawan, men alle taler godt om det. Det er primært El Nido, som er trækplasteret dér.

    De hurtiggående færger (fx. Supercat ud af Cebu) er ok, men de mere langsomtgående er som regel ret slidte og beskidte. Og der kæntrer en del om året. Det er ikke mere end en måned siden, at 56 druknede, da de havde lastet en færge med for mange cementsække. Nu håber ikke jeg har skræmt dig :)

    Bus er noget trægt og kan være ukomfortabelt med mindre det er de gule aircon Ceres Liner. De bruger også en del mini-busser (vans) til at stoppe 14-15 mennesker med bagage ind i, og det prøver jeg så vidt muligt selv at undgå. Der er vældig mange ulykker på vejene som bl.a. skyldes, at mini-busserne er dårligt vedligeholdt og chaufførerne enten har drukket eller trukket deres kørekort i en automat (eller slet ikke har et) og så blæser de bare gennem små landsbyer, hvor der render børn i vejkanten. Fuldstændig uansvarligt. Man kan som regel også hyre en alm. bil / taxa (hvor man i bedre grad kan irettesætte chaufføren), men der er god risiko for, at man bliver tørret. Det er ikke et nemt land rent infrastrukturmæssigt og selv om folk kan virke flinke, så er der ofte en eller anden dagsorden. Men der er bestemt skønne strande - håber I får set dem, når de er bedst.

    Du kan bare skrive en PB, hvis du har spørgsmål.
     
    Senest redigeret: 8/8/15
    Beaglen, mhsalv, Jannik og 7 andre "Synes godt om" dette.
  3. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Hej @PeterA

    Super mange gange tak :)

    Jeg tror det ser sådan her ud nu.

    HongKong til Cebu - jeg har googlet og googlet mig frem og tilbage men kan simpelthen ikke se, at jeg kan komme til Palawan udenom Manila.? ;(

    Jeg vil gerne slutte i Kalibo, da der går direkte fly derfra til HongKong igen :)

    Palawan nemlig, der var tanken El Nido og måske Coron, men det ser ud til at tage 8 timer i en tvivlsom færge.

    Har du andre forslag ud fra Cebu og derfra ud i det uvisse for, at slutte i Kalibo.?
     
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg er i Vietnam nu og har snakket med mange der har været forbi palawan. Både billeder og historier virker fanatiske så det sted kan jeg næsten anbefale uden at have været der!

    Filippinerne skulle være ret "sofistikeret" og fremragende engelsk, så jeg tror bestemt det også kan arrangeres dernede hvis I ikke er så tidspresset at det hele skal bookes hjemmefra.

    Har selv tre dage i Hong Kong på vejen hjem fra Vietnam, og jeg er spændt på om det er nok tid (man dropper muligvis Macau)
     
    Jannik "Synes godt om" dette.
  5. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Super :)

    Nu tror jeg at den er der:

    København - Hongkong - 3 nætter
    Hongkong - Cebu / Bohol - 6 nætter
    Cebu - Palawan / El Nido - 6 nætter
    Palawan El Nido over Manila - Kalibo ( Boracay ) - 6 nætter
    Kalibo - Hongkong
    Hongkong - København - 1 nat
     
    Senest redigeret: 8/8/15
    Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Det kommer så sandelig an på, hvad der menes med sofistikeret. Jeg synes det er ekstremt basic og de fleste steder temmelig middelmådigt. Også deres engelsk. Det kan godt være, at de kan sige noget, som får én til at tro, at de kan tale engelsk, men de har samtidig en ufattelig evne til at misforstå, hvad man siger. Synes ofte jeg får mere overbevisende svar i andre dele af Asien på trods af et dårligere sprog, men pga bedre uddannelsesniveau.

    Som sagt er deres bedste trækplaster deres natur med flotte strande, og den er de stille og roligt ved at ødelægge eller skræmme turister væk med overpriser. Der er meget en går-den-så-går-den-mentalitet.
     
    Beaglen, THammer og Jannik "Synes godt om dette"
  7. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Glemte lige Cebu / Bohol - måske 3 nætter på hver :)
     
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Super. Der kan nemt tages en færge til Bohol fra Cebu. Der går bla. Supercats, men også flere andre selskaber. Husk at booke til returen, da der kan være pres på efter eksempelvis en weekend, hvor alle skal tilbage til Cebu. Jeg måtte engang betale lidt penge under bordet for at komme med en færge, da der var totalt udsolgt. Vi skulle med et fly, så der var ingen andre muligheder.

    Alona Beach på Panglao (som normalt er stedet man bor) er en slags mini-boracay. Her kan jeg anbefale Isis Bungalows, som lige nøjagtig ligger væk fra larmen, men helt ned til stranden. Maden er dog ikke ret god.
    http://www.isisbungalows.com/

    De har super mad til rimelige priser på Oasis Resort.
     
    Jannik "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tror godt den her tråd kan flyttes over i Destinationer forummet og omdøbes til @PeterA fortæller om Filippinerne!
     
    Beaglen, clager, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Super, @PeterA :)

    Skal man "bare" følge strømmen til færgen til Bohol, eller er det Taxi/Cykeltaxi.?
    Skal nok huske, det med returbillet :)

    Hvordan ville du komme fra feks. færgen på Bohol til hotellet.?

    Og desuden igen fra hotellet til lufthavnen i Cebu.?

    Isis ser meget fint ud og til en, må man sige - overkommelig pris :)

    Man kan godt nok bo billigt på hele fillipinerne, men det gider vi ikke alle steder.

    Har dog overvejet at nedgradere lidt i bl.a. El Nido, for der er 5 dages ture som vi overvejer, så derfor har vi på Panglao overvejet:

    http://da.hotels.com/hotel/details....=3&q-room-0-children=0&referrerHotelId=525801

    /Jannik
     
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  12. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    @Kristian - Det ser fedt ud - det eneste jeg kan se på min "rute" er Boracay & Cebu - meeen der ligger priserne på lige knap 2500.- pr. nat - det er dobbelt op for andre "tilsvarende" hoteller i områderne :)

    Men tak "Thumbs Up"
     
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Jeg tog færgen til Bohol (Tagbilaran) fra Pier 1 (det er vist nok OceanJet) og dertil kan man bare tage en taxa. Husk altid meter og insistér på meter ellers gå fra taxaen. Fra færgen i Tagbilaran til Alona kan man som regel få hotellet til at arrangere transport for en 400-500 peso, hvilket er overpris, men man har ikke rigtig noget valg.

    Hvis I skal overnatte i Cebu, så kan jeg anbefale Radisson Blu. Fine værelser og senge (ifht filipino style) og forbundet til et SM shopping mall. Radisson Blu ligger også nemt ifht færgen til Bohol. Fra hotel i Cebu til lufthavn tager man blot taxa. Hvis du lander i Cebu og skal med taxa, så skal du ikke gå direkte ud og tage de gule taxaer, men istedet gå ovenpå og tage de ankomne taxaer. De gule er dobbelt pris (ejet af en eller anden politiker) og de hvide ovenpå er til almindelig city-meter fare.

    Kender ikke resortet du linker til, men det ligger på den forkerte side af øen og der ser ud til at være rimelig langt til alt. Overvejer du i øvrigt Isis, så se om du kan få front room. Der boede jeg. Jeg ville ringe til dem og forhandle lidt om prisen. Generelt, så synes jeg faktisk ikke hoteller er så billige på Filippinerne. Der er langt lavere standard end i Thailand og priserne er højere.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Det er rigtigt, at Shangri-La er super, men hotellet i Manila er virkelig overrated til prisen. Et udmærket hotel tæt på er New World Makati, som ligger perfekt og har en dejlig pool med mulighed for lap swimming,

    På både Boracay og Mactan (Cebu) er Shangri-La over the top. Kæmpe resorts, men som desværre også ligger væk fra alt andet. Og så er der rigtig mange pakke-turister fra Korea.
     
    Senest redigeret: 8/8/15
    jefi99 og Jannik "Synes godt om" dette.
  15. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    Tak @PeterA

    Lurer lidt på enten Isis eller Clifftop på Panglao - der står derinde, at man kan leje bil mv. vil du anbefale det dernede generelt.? Er det STEDET, Alona Beach, hvor du vil anbefale man skal være, på Panglau.?

    Desuden fandt jeg en rute fra Manila til ElNido - det var godt nok svært, men der går et privatejet fly - man bestiller ved, at sende dem en mail ;)

    Airasia fra BTW billig transfer når man tager flyvet fra Manila til Kalibo/Boracay - dette tager 2 timer i bus. Det koster ca 75 DKK.

    Andre fif.? ;)
     
  16. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    @PeterA

    Så fik vi 4 nætter på Isis og 4 nætter på South Palms Resort Panglao.


    Valgte så at flyve Tagbilarn til Manila til Palawan - det kunne bedre svare sig, da Cebu Pacific kørte tilbud :)

    Så skal jeg bare finde ud af den færge fra Cebu til Bohol, haha...

    Tak for din hjælp...
     
    Beaglen, tbh og Henrik Olsen "Synes godt om dette"

Del denne side