Trip report: CPH-OSL // OSL-KEF

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Allan Pedersen, 14/3/14.

  1. Allan Pedersen

    Allan Pedersen Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Hej,

    Jeg er pt. i luften, jeg er på vej fra OSL til KEF (Reykjavik) med SAS, SK4787. Flyet er udstyret med Wifi, gratis for Eurobonus medlemmer og SAS Plus rejsende. Jeg er lidt af en tech-nørd og jeg må indrømme, at jeg er fuldkommen elektrisk over de fremskridt der sker indenfor luftfarts verdenen mht. at udstyre fly med wifi og gøre det tilgængeligt for rejsende - og så kommer jyden op i mig; det er GRATIS for mig som EuroBonus medlem. :D

    Turen er for løbet gnidningsfrit indtil videre, var lidt presset på tiden i både CPH og OSL, men jeg er tidsoptimist, så det hænder relativt ofte. Note til mig selv, kl. 07.30 på en fredag, der skal jeg forvente, at der er en god kø i security.
    Dog gik security i CPH ret kvikt, deres system med indslusning af rejsende (synes de har prøvet lidt af hvert de sidste 6 mnd.), det virker sq. One-point entry for alle rejsende, luk dem ind i batches og så ellers sørge for, at poser er tilgængeligt så tidligt som muligt i processen. Jeg bliver konstant forundret over at sikkerhedsregler som f.eks. væske grænse og bælter fortsat kan komme bag på folk, men sådan nogle flaskehalse-skabere vil der vel altid være. :)

    Jeg er fløjet via OSL og havde lige nøjagtigt 30 min. til at fange mit fly, altså 30 min til vi skulle være i luften. Hmmm for nogen som ikke har prøvet international connection via OSL, så er tricket at du skal gå imod strømmen af arrival rejsende, der er tilsyneladende en security lidt længere nede af gangen. Jeg nåede også derned, men så gik jeg tilbage igen, for skiltet lige udenfor den næste security (havde ikke set den første gang) henviste international connection tilbage af gangen igen, så jeg endte med at gå tilbage, helt ned til domestic og spørge om hjælp, for så at gå tilbage igen. :) Men jeg nåede det! :) "Gate closing" info, men jeg nåede det! :) Det gør jeg ikke igen - leason learned.

    Jeg forsøger at lave updates henover weekenden med min tur og laver en generel trip report nyhed med alt hvad jeg oplever når jeg er kommet hjem igen, for der er masser af oplevelser i vente denne weekend. En lille teaser, hvad er det som lyser om natten på himlen og er elektrisk? ;)

    Rigtig god weekend, når I kommer dertil. :)
     
    Senest redigeret: 14/3/14
    Flemming Poulsen, Kolmorgen, jefi99 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Allan Pedersen

    Allan Pedersen Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Puha! Sikke en dag og efterhånden meget træt.

    Jeg har idag kørt omtrent 300 km og set både vulkan krater, vandfald, gejsere og noget med jordens plader. :) Det har været vildt godt, specielt gejser delen, det var jeg ret imponeret over. Har aldrig set sådan nogle banditter før med egne øjne, så er ret imponeret over den energi der ligger bag og hvor varmt varmekilder egentligt er.

    Checkede lidt sent ind på hotellet, Radisson Blu Saga hotel, kan jeg varmt anbefale, skal nok uddybe nærmere senere. Jeg har så måttet erfare, at jeg tilsyneladende har bestilt uden morgenmad, det er dumt, men hvad pokker det løser sig nok. Nogen der har tips og tricks til hvordan man lusker sig til at de smider den oveni (gratis selvfølgelig) når man står foran svesken med charmør smilet på? :)

    Imorgen venter endnu en spændende dag, som jeg har set meget frem til med en oplevelse om formiddagen og om aftenen/natten. Mere om det imorgen. ;)
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Rigtig god tur :)
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113

Del denne side