Tur til KUL over nytår - bedste bud?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af DKresident, 11/10/14.

  1. DKresident

    DKresident Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    100
    Point:
    33
    Hej alle,

    Jeg skal have planlagt en tur til KUL henover nytår, for at jeg sammen med min bedre halvdel kan fejre årsskiftet med venner dernede/-ovre.
    Så vidt jeg kan se er det bestemt ikke det billigste tidspunkt at flyve på (DKK7500+) men jeg tænker nogle af jer måske har gode idéer.

    Vi satser på at tage afsted d. 26, 27 eller 28 december, og hjem igen så vi lander i CPH d. 4. eller 5. januar.

    Vi er ikke religiøse omkring rejseriet, men foretrækker naturligvis kortest mulig rejsetid, færrest mulige stops og bedst mulige produkter (både hard/soft - selvom vi begge er omkring 170cm og derfor har det lettere end mange andre bag i bussen). Der er overskud på bonuskontoen hos Eurobonus, så hvis nogle har idéer til awards med *A der giver ordentlig værdi for pointene, er det også en mulighed.

    Alle forslag værdsættes!
     
    Simon Toft og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Kr 7500 er ikke nogen dårlig pris! Jeg går ud fra, at det er den Etihad-fare, du har fundet? Book and run!
    En anden mulighed er selvfølgelig at lede efter billetter til andre destinationer i Asien (HKG, SIN etc), og så booke en separat billet til KUL. Men jeg tvivler på at det ville kunne svare sig.

    Awards tror jeg du kan glemme alt om på de datoer, især når det er to sæder, du leder efter!
     
    Henrik Olsen, Simon Toft, DKresident og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. DKresident

    DKresident Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    100
    Point:
    33
    Tak for input @jefi99 !

    Det var netop Etihad jeg egentligt havde i tankerne, men da jeg fik checket ordentligt viste det sig at turen havde flere og længere stop end jeg synes om, og ydermere var operated af en række for mig ukendte selskaber.
    Til gengæld fandt jeg en tur direkte med SK fra CPH-PVG og derfra direkte PVG-KUL med enten MH eller AirAsiaX. Total pris ~8000 kroner, og naturligvis Eurobonus point på det lange stræk.
    Bør jeg være nervøs ved at vælge MH - er forretningssituation stabil? og er der nogen der har erfaringer med AirAsiaX?
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hejsa,

    Med hensyn til MH, så mener jeg ikke der er noget at være nervøs over. Det er lige nu statskontrolleret og dermed er alt sikret. Betaler du så med et kreditkort så kan du altid få dine penge tilbage uden problemer. AirAsiaX er ganske ok og har prøvet dem på en enkelt tur for et par år siden. Man skal bare huske på at det er et lavprisselskab, hvor alt koster penge. Så dette skal med i prisen.

    Hilsen
    Henrik
     

Del denne side