Turen går til Ho Chi Minh / Phan Thiet

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af miri90, 10/2/18.

  1. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    410
    "Synes godt om" modtaget:
    805
    Point:
    93
    Hej med jer,

    Flyver til Ho Chi Minh om en måned og opleve Vietnam for første gang.

    Ved ankomst lander vi ca 17.30 og skal direkte videre til vores hotel ved Mui Ne beach, ikke langt fra Phan Thiet. Jeg har læst omkring at folk anbefaler toget, men dette ser ikke ud til at være en mulighed på dette tidspunkt af døgnet, og vi vil gerne hurtigt videre.
    Nogen som har prøvet at arrangere shuttle/transfer på denne tur og har nogle erfaringer/anbefalinger?

    Vi har desuden en dag i Ho Chi Minh inden hjemrejse - hvad SKAL man opleve når man blot har en dag i byen?

    På forhånd tak.:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    95
    "Synes godt om" modtaget:
    286
    Point:
    53
    Hej :)

    Da jeg for et år siden var i Vietnam boede jeg også i Mui Ne i et par dage. Jeg kan ikke hjælpe dig med transfer, men jeg vil anbefale dig at tage en taxi ud til ørknen tæt på der hedder Red Sand Dunes. Hvis du tager der ud kl. 5 - 7 om morgen er sandet helt blødt og det er muligt at leje kælke for et par kroner. Helt klart værd at bruge tid på.

    I Ho Chi Minh må du ikk gå glip af Banh Thanh market og generelt bare markeder i Vietnam. Hvis du har god tid på dagen kan du tage ud til Cu Chi tunnellerne eller tage en guidet båd tur ned af Mekong Deltaet.

    Håber du kunne bruge det til noget, selvom det ikke helt var hvad du spurgte om :)
     
    klausbm, Henry, miri90 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. TCF

    TCF Aktivt medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    115
    Point:
    28
    Umiddelbart efter man får sin bagage og udgangen parkeringspladsen er der en række skranker som sælger simkort, veksler penge og shuttles. Der åbnede en ny motorvej op mod nord for nogle år siden som har afkortet rejsetiden betragteligt og mange fra Saigon bruger nu Mui Ne til weekendture.
    Det billigste er naturligvis en bus inde i byen fra området omkring Pham Ngu Lao Street men så tager det også en krig at komme derud. Der går nok også tog om aftenen men det går altså langsomt.
    På en enkelt dag bør I absolut se det gamle præsidentpalads fra Sydvietnam. Det er ikke hver dag man kan se hvordan et præsidentpalads ser ud og ud over de officielle værelser ser man hvor præsidenten boede privat, helipad på taget og ikke mindst bunkeren i kælderen med stabskort på væggene fra Vietnamkrigen mv.
     
    Henrik Olsen, klausbm, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Takker for dit input @Magnus - velkommen til InsideFlyer :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. martingottliebsen

    martingottliebsen Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Enig i at præsidentpaladset er et besøg værd
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    410
    "Synes godt om" modtaget:
    805
    Point:
    93
    Tak for info indtil videre. Jeg har pt reserveret en bil med chauffør hos https://liveinmuine.com/. $75 for turen som skulle tage 4-5 timer. Hjemmesiden virker professionel og har ikke kunnet finde noget gris på dem. Desuden ingen forskudsbetaling, afregning skal ske til chaufføren når man er sat af på hotellet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Jeg vil anbefale Independence Palace. Fin beskrivelse af de historiske begivenheder og i kælderen hænger et billede med Dronning Margrethe. Vær opmærksom på frokostlluknin. På gaden op til paladset er der en sjov og god cafe "propaganda".
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side