Turnaround i Berlin

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af T4L, 27/3/15.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    Nogen der ved om det kan lade sig gøre at flyve med SAS til Berlin, ankomst 15.55 og så tilbage til København igen kl 16.25? Vel ikke noget problem, hvis man ankommer ved gaten, men hvis man skal med en bus og så gennem security igen....Nogen der har prøvet det?
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Det kan ikke lade sig gøre på 1 billet? Det ville være utrolig dumt på 2 billetter..
     
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Det plejer at være en meget kort bustur ind til terminalen, og så er D-området lige op ad trappen og ud forbi pølsevognen. Tror ikke man får vildt meget sved på panden, medmindre security er meget grum, men det er jo security kun for D-området anyway. Afstandene er i hvert fald korte :)
     
    AMJ "Synes godt om" dette.
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    Tak for dette svar. Så bliver det nok svært, tror jeg. Formentlig begynder de at fylde op bussen til afgang allerede, mens min bus kører til terminalen. Øv :(
     
    AMJ "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Altså @T4L - når de nu siger bustur ovenfor, så kan det sagtens være, at vi taler om mindre end 100 meter, det har jeg ihvertfald pr'vet... - men hvis SAS kan sælge dig en billet til Berlin med turn-around på 30 minutter er det vel ok, men ellers er der da en afgang senere, klokken 21:10 og den hedder SK1678!
     
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Faktisk de afgange jeg har været med fra TXL-CPH (vist nok altid den sidste kl 21:10) er det ikke bus ud til flyet, men ud gennem en gang, ned ad en trappe og 20m over asfalten til flyet.

    Men som @Kristian siger så kan man jo tage et længere stop, tage ind til byen og få et billede til øltråden og en currywurst - eller en burger på The Bird :D

    Eller hænge lidt ud på spotterterrassen, eller mange andre ting, se f.eks.: http://thepointsguy.com/2015/03/layover-lowdown-berlin-tegel-airport/
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @asf - jeg mente, at hvis @T4L missede flyet, så kom der en flyver 4 timer senere.. - men hun skulle jo da kunne nå den og absolut, jeg skrev hundrede meter, for det er nemlig ikke mere end de de 2-40 meter man kan gå, men vi fik lov at tage bussen... - currywurst, nu bliver jeg helt sulten... :)
     
    Senest redigeret: 28/3/15
    asf og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  8. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    Tak for alle jeres svar. Jeg mangler 3.600 point til diamant status inden 1. april og fandt på den her Berlin tur i SAS Plus som det billigste og hurtigste. SAS sælger den dog ikke på en billet, så der ville være noget risiko med to billetter. Hvis I har nogle bedre forslag, hører jeg dem gerne. Jeg skal tilbage til Berlin i St. Bededagsferien. Der bliver masser af tid til Currywurst.........for mine børn. :)
     
    Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Prag plejer at være en god destination... - man går ud af flyet, kommer ind i terminalen og kan bare vende sig om, så er man klar til at flyve hjem...
     
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Inden EB-massakren var jeg på et kort lille MR til Berlin med SK1677/78, og jeg havde samme bekymringer som @T4L. Dengang var der dog 40 minutters turnaround.

    Da vi ankom til TXL parkerede flyet ikke som normalt ved D72, men nærmest på den allerfjerneste remote-gate og det tog næsten 10 minutter med bussen til bagageområdet - ikke mindst fordi, at bussen måtte holde tilbage for et par fly som taxiede rundt på banen. Efter at blive sat af ved arrival spænede jeg op forbi pølsevognen til D72 og nåede til gaten 5 min efter boarding var påbegyndt. Jeg nåede heldigvis flyet retur, men jeg var vist den allersidste passager. I øvrigt undrede crewet sig noget, da de så mig igen.

    Ikke det bedste sted for en MR, men det kan gøres. Naturligvis bedst, hvis flyet går til gate. Hvornår det gør det, kan jeg ikke sige.
     
    Senest redigeret: 29/3/15
    asf, jakobv84 og clager "Synes godt om dette"

Del denne side