Udstationering til NYC - valg af FFP?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af DKresident, 12/1/15.

  1. DKresident

    DKresident Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    100
    Point:
    33
    Hej alle,

    Jeg har netop sagt ja til en 18 måneders udstationering i New York, og vil i den forbindelse kunne se frem til ugentlige domestic flyvninger indenfor nord-øst USA, samt 5-10 årlige returflyvinger over dammen årligt. Dertil kommer ferietrafikken, som jeg ikke rigtigt kan spå om.

    Spørgsmålet er så, om ikke dette bør give anledning til at vurdere om SK/EB stadig er det rigtige FFP valg (er p.t. Diamond)... mine prioriteter er særligt, fast-track, award-availability og -upgrades. Lounge access også velkomment.

    Hvor bør jeg kigge hen?!?

    Alle input er velkomne.
    Thanks.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henrik Olsen og DKresident "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    +1 til alt hvad @Kristian siger. Ikke fordi UAMP er et fantastisk program, men alene pga upgrades. Her har du rigtigt gode chancer som UA elite, og tæt på nul som SK*G.
     
    Henrik Olsen, DKresident og Kristian "Synes godt om dette"
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja... Hvis du skal over dammen regelmæssigt er de direkte fly jo kun SK. Og der hjælper SK Diamond vel mere end UA 1K men ingen af delene ret meget. Hvis du alligevel vil mellemlande for at kunne blive opgraderet ville jeg kigge grundigt på om AA EXP er bedre for dig end UA 1K. Ulempen er jo så du skal optjene status indtil du får benefits men jeg ville nok tage det lidt længere syn på det. Hvis du ved hvor du skal flyve indenrigs kan det også være værd at se på hvem der flyver derhen...
     
    DKresident "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    AA har også status challenges mod et gebyr (~$200 for plat?), hvis du vælger det og mener det er det værd...
    Så kan du også opveje om UA's revenue baserede reedemable miles er en fordel/ulempe for dig (starter d. 1/3 for UA, det kan selvfølgelig også komme til AA på et tidspunkt). Det kan selvfølgelig opvejes af CC miles..

    Uanset hvad så giver det da mening at skifte så du i det mindste får Y+..
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    Hvorfor ikke bare fortsætte med at samle pointene på EuroBonus?
    Man skal vel betale en del for i det hele taget at får nogle særligt med UA points/ miles.
    Og når det nu kun er for 18 måneder, og han flytter hjem igen, er det jo et spørgsmål om han opnår en elite status hos UA. Om han flytter hjem efter 18 mnd vil han jo have mer glæde af et fornyet Diamond kort.
     
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ugentlige flyvninger, bliver hurtigt 150 domestic flyvninger, så synes jeg alligevel det er værd at få Y+ gratis. Hvis vi snakker UA, så afhænger det jo af at prisen på biletten hvor du får flest point, men UA miles kan bruges hos hele *A uden YQ i modsætning til EB point, så hvis du er interesseret i andet end SAS awards er det da meget værd. Samtidig 18 måneder i USA, så går jeg ud fra der kan skaffes et kredit kort eller 2, hvilket også kan give mange miles til UA, og hvis du har status er der fordele med gebyrer for at ændrer award billetter og sådan.
    Afhængigt af optjeningsperiode og om softlanding er implementeret hos EB, så er der vel også en chance for at dimant stadig er guld ved hjemkost, og der er jo endnu ikke den store forskel, og ellers kan der jo optjenes status hos UA i 2015, og så i 2016 gå tilbage til at creditte til SAS (afhængigt af kvalificeringsperiode igen). I mit hovede er der en klar fordel ved at skifte, i hvert fald delvist. Og hvis valget falder på UA haves EB*G fordelene jo stadigt mens der optjenes status hos UA, og det kan bruges til lounge hele tiden.
     
    DKresident, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"
  8. DKresident

    DKresident Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    100
    Point:
    33
    Tusind tak for alle svarene. Jeg tror UA er et godt bud, særligt hvis jeg kan finde et par gode kreditkort at koble på...
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja at opbygge kredit værdighed er en opgave i sig selv så læs op på det og gå igang så snart du får dit SSN. Og ja UA eller AA er begge fine valg. God Award availability til EU. Jeg må indrømme at jeg foretrækker AA over UA både deres produkt og deres mileage program men det er helt op til dig. Jeg har opsparet og brugt 200.000+ miles med begge over de sidste par år
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jakobv84 - men du boede jo også ned "sydpå", så det var vel et mere naturligt valg eller?
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tjo det gjorde jeg men det er vel hip som hap. Fordelen med UA er primært at milesne kan bruges på SK EWR-CPH Y fordelagtigt uden mellemlanding (på C er det dyrt med UA miles da *A Awards er dyrere end UA metal). Alle har jo massere af flyvninger domestic og internationalt fra NYC og med nye AA hubs i PHL og CLT via US Airways er AA jo velposioneret op og ned af østkysten må man sige. Som sagt... kender du dit rejsemønster så kig hvem der mest flyver de ruter og vælg ud fra det. Min pointe var mest bare at sige at du bør kigge på både AA og UA inden du vælger.
     
    DKresident "Synes godt om" dette.
  12. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Vær opmærsom på at du ikke får lounge access på domestic-flyvninger med UA medmindre du er toptier samt at de har minimumspend på UA ticket stock for at få status. *A Gold fra andre selskaber end United giver dog lounge på domestic.
     
    DKresident "Synes godt om" dette.

Del denne side