Underlig kabine-opførsel hos SAS??

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af alexanderln, 16/11/15.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hej IF

    Jeg havde en meget underlig oplevelse på SK1508 på vej hjem fra LHR i går.
    Vi boardede fint, med stringent priority boarding, og softblocket på nødudgang række 11 var bevaret til trods for 95 % load. Kort tid efter tegnet med sikkerhedsbæltet var slukket ville jeg ud og tisse, og valgte at tage de bagerste for ikke at genere crew og SAS Plus foran.

    Da jeg kom ud fra toiletet, var Crew netop startet med at rulle serveringsvognen ud, og var i gang med række 28. Jeg spurgte om jeg kunne komme forbi, men fik besked på jeg måtte vente på de var færdige! Jeg sagde endvidere at jeg sad på række 11 og at det betød at jeg skulle vente 20 mins på at komme ned til mine ting og min plads! De sagde fortsat bare at jeg kunne finde en ledig plads og at de ikke ville trække vognen tilbage så jeg kunne komme forbi.
    Endvidere kom der en mor ud med sit barn fra det andet toilet, men hun på række 15 måtte også vente i al den tid.

    Jeg må sige at jeg blev ret hidsig efter sådan en opførsel, og fortalte det til purseren på flyet, men hørte ikke mere fra nogen af dem, og ville bare høre om det er mig der er pernippen, eller at denne opførsel fra bagerste crew er uacceptabel!? og om det er værd at skrive til SAS og brokke mig.. for synes ærlig talt det var en rigtig dårlig behandling, som jeg heldigvis sjælendt oplever med SAS
     
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Totalt uacceptabelt, og jeg er sikker på at hvis du skriver til SAS vil de give dig ret (og måske lidt bónuspoint i kompensation).
     
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Enig, men de har da ihvertfald haft en dårlig dag, men hvad koster det dem, at lige køre lidt frem og tilbage.. - at klage er fint, men synes da ikke det har noget med point at gøre, du er kunde og kunder skal behandles ordenligt
     
    Beaglen, Rikke Haugen Olsen, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    mht point - enig, det eneste jeg mente, var at det har oplevet at de har givet hvis jeg har klaget.
     
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Satme dårlig stil. Desværre ikke usædvanligt, at man finder crew i skandinavien, som tror, at kunderne er til for dem og ikke omvendt. Har lige haft en flyvning med Turkish til Hong Kong, og der må man sige, at crewet virkelig er høflige og svarer positivt på alt. Sådan burde det altid være!
     
    Senest redigeret: 16/11/15
    Beaglen og Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Uanset om du får point for klagen, synes jeg det er vigtigt at du skriver og klager. I det midste for at gøre opmærksom på det. Man kan så håbe på, at der internt hos SAS følges op på dette. SAS har stadig noget at lære i forhold til konsekvent ens service niveau overfor deres kunder og især status-kunderne.
     
    Beaglen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Glad for at høre det ikke bare var mig der var for meget! Ønsker heller ikke kompensation, men håber på at hun får en reprimande / advarsel... det får virkelig ikke en til at føle sig velkommen. Og så er det da uhørt at lade en dame med sit lille barn stå op og vente!

    Får sendt en besked til SAS-Guldmailen, og så håber jeg de kan sende det videre :)
     
    Kristian, obs og jefi99 "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg er helt enig i at det primære skal være klagen - og klagen omkring servicen. Det er noget SAS tager meget seriøst og derfor vil de gerne have en seriøs beskrivelse af det, så de kan arbejde videre med den.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  9. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg er rystet over så uforskammet opførsel fra en SAS-FA du beskriver der!!!

    Men havde selv fornyelig, en underlig oplevelse da en yngere FA på en SAS aften flyvning præsterede at sove undervejs i gallyet, OG under landing. Man er ikke længere helt så stolt af dette skandinaviske flyveselskab....der var engang.:oops:
     
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Personalet kunne vel godt have gjort sig lidt umage for at skabe plads til at du og den anden passager kunne komme forbi og tilbage til jeres pladser. Bevares, der er da ikke oceaner af plads ombord, men de kunne jo godt lige have trukket tilbage i galleyet.

    Der er vel i og for sig også en form for sikkerhedsmæssig risiko i at have "løse" passagerer i kabinen gennem længere tid, med tanke på at der kan opstå turbulens og deraf risikoen for at nogen skal komme til skade. Har selv prøvet det en enkelt gang, omend jeg ikke kom rigtigt til skade men blot slog hovedet. Men jeg tror dog at der ikke var langt til at det kunne have været gået værre. Så næste gang vil jeg da nok sørge for at komme på plads og blive fastspændt noget hurtigere.

    Derudover er der jo også altid to måder at sige tingene på, og jeg fornemmer at disse crewmedlemmer måske ikke udtrykte sig på den mest servicemindede facon...
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @obs Tænkte også over at dette må være et brud på sikkerheden, særligt når man lader en kvinde med sit barn vente i 15 mins på at komme tilbage! Fik sendt mailen afsted, har ikke navn på crew, men har givet dem flyrute og dato, så mon ikke de kan finde dem hvis det er.

    Melder tilbage hvad de skriver tilbage.

    og ja, de kunne bestemt have sagt det på en anden måde som: "Beklager, jeg vil være færdig hurtigst muligt så jeg kan få min pause og aftensmad.. så du har bare at vente.. eller få en større blære!" ;)

    Dog har jeg ofte et smilende og venligt crew hos SAS.. men desværre kan der jo være smuttere engang i mellem.
     
    Rikke Haugen Olsen, Kristian, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side