United Airlines - Star Alliance Gold benefits??

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af alexanderln, 18/10/14.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hej

    Jeg er netop hjemvendt fra en tur med United fra Newark (EWR) - Fort Lauderdale (FLL) t/r med United.
    Da jeg er EBS og begge mine forældre er EBG, var United førstevalget. Jeg skriver dette indlæg da jeg vil høre andre folks oplevelser med UA og særligt omkring Checked Baggage - da min familie og jeg havde en utrolig dårlig oplevelse.

    Alt startede ellers godt, da jeg bookede billetterne stod det straks klart at vi var *G og under online check-in blev vi også mødt med fine ord som "Premiere Acces" som gav os priorityboarding, checkin og securite - alt efter bogen.
    Dog ændrede det sig hurtigt da vi skulle aflevere baggagen (2 checked bags - 1 til hver *G medlem). Automaten ville have at vi betalte 25 $ hver pr. kuffert, og da *G får 1 baggage gratis, kontaktede vi en medarbejder for at høre hvad der var galt.
    Vi blev mødt af flere, ligeså sure og inkompetente medarbejder, der trods Premier Acces Check-in INTET vidste og Star Alliance Gold benefits, og sagde at kun United-loyalty members fik gratis baggage.

    Det tog over 1 TIME, hvor de blev ved med at hente den ene supervisor efter den anden (ingen kendte til *G benefits). Først beskyldte de mine forældre for at have ugyldige Eurobonus-kort til trods for at vi fysisk viste kortene til dem! Derudover blev de ved med at fortælle at *G skulle betale baggage, inden de fandt ud af at vi (selvfølgelig) havde ret og var berettiget til gratis kufferter, men stadig havde de ingen autoritet til at "over-rule" computerskærmen, og derfor forlangte de at vi betalte for baggagen og derfor sendte en "refund request" online!! Vi måtte i alt bitterhed acceptere at betale for kufferterne (samme historie på vej hjem) og har ansøgt om refund af vores 100 $ (= 4*25 $) online.

    Som *G medlemmer sidder vi tilbage i stor bitterhed over sådan en behandling. Som *G forventer man at det er nemt at rejse med de forskellige medlemmer i alliancen, men dette tværtimod har givet arbejde i begge ender - og alt andet en "priority" behandling. Derudover virker Uniteds system så automatiseret at personer, trods ingen service-minding kan ansættes, men så snart der er en fejl i systemet kan de intet stille op.

    Derfor vil jeg høre om andre har haft sådanne oplevelser??
    Og derudover om andre selskaber som Lufthansa, Singapore og Swiss er nemmere at rejse med som *G eller om man kan forvente ligeså slem behandling ved check-in??

    Håber på nogle gode svar og eventuelle råd for hvordan man undgår sådanne ting i fremtiden :)

    NOTE: Loungeadgang fungerede dog fint - til trods for at vi havde meget kort tid inden boarding pga. bøvlet. :(
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    UA staff (som så meget andet staff i USA) er ofte ikke særlig godt trænet og ekstremt firkantede. Man kan blive helt vanvittig af deres fuldstændig stupide måde at håndtere tingene på.

    Selvfølgelig skulle I ikke betale dette gebyr, men UA skelner nogle gange mellem rejser, som er indenrigs eller internationale, da der her kan være forskellige benefits fx. lounge access for deres egne medlemmer. Jeg har dog aldrig selv oplevet at skulle betale gebyr for min bagage, når jeg har brugt mit EBG - selv ved indenrigs. Det virker mærkeligt, da dine forældres EBG tilsyneladende har været registreret på forhånd.

    Jeg skal selv med UA om et par uger, hvor jeg skal have en cykel med. Der er dog en forskel i, at min billet er en gennemgående billet til DK samt at jeg også er UA Premier Gold. Bliver spændende, hvor meget jeg kan 'forhandle mig til i gebyr'. Umiddelbart kan jeg risikere et gebyr på 150-200 USD. Sidst jeg havde en cykel med hjem fra SFO betalte jeg nul, men det var med SAS!
     
    alexanderln og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  3. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Jeg rejste selv med UA og i første omgang ville automaten også have mig til at betale for bagage (det var også en indenrigsrejse i USA).

    Jeg spurgte en medarbejder og hun sagde at *G nummeret ikke var rigtig registreret, og at jeg skulle ind og indtaste mit SAS EBG Eurobonus nummer igen. Det gjorde jeg på automaten, og wupti så var der gratis bagage. Ikke kun til mig, men også til min medrejsende kæreste som ikke er *G/EBG, men som stod på samme PNR.

    Da vi fløj et par uger efter skete det samme, jeg indtastede denne gang selv nummeret og alt virkede fint. Det kan være at jeg var heldig og støde ind i en medarbejder som kendte til denne "bug" eller hvad vi skal kalde det...
     
    Henrik Olsen, alexanderln og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @PeterA Ja, begge forældres EBG var registeret og vi stod til Premier Acces og Priority Boarding. + der stod Star Alliance Gold på Boarding Passene! Men stadig en "bug" som sagde 25 $ per bag... :S Held og lykke med cyklen.
    @jefi99 TAK for linket! Kan se at denne person (og andre fra bonusfeber.no) har haft ligeså/hvis ikke værre oplevelser end min familie og jeg.
    Synes dette er en foruroligende tendens, og bestemt noget der skal tages op! Havde selv overvejede at skrive det til SAS, for at gøre opmærksom på den ringe behandling man modtager, men godt at se at @tommy777 tager dette op med øvre ledelse!

    Selv fik jeg fulde navne på det uhjælpsomme personalle og har, udover refund-requesten, indsendt en alvorlig klage over denne behandling.
    Da alle selskaberne i Star Alliance betaler en stor sjat penge for at være en del af "fællesskabet" undrer man sig over at personalet ikke informeres om hvordan *G kunder skal behandles og hvilke krav vi har (til trods for at man viser det på skrift!) - og håber virkelig på at denne tendens snart ændres!
     
    Henrik Olsen, obs, PeterA og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Fint du skrider til handling. Har i 2 omgange klaget til United og det gav bonus med en travel voucher på hhv 250 og 200 USD. Lader til, at de er rimelig rundhåndede med de travel vouchers. Det er i hvert fald, hvad jeg har oplevet. Det ville være fedt, hvis du gad og følge op og skrive her i tråden, hvordan UA behandlede jeres klage.
     
    Senest redigeret: 18/10/14
    Kristian "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    På en retur tur fra LAX fik jeg mit 2. baggage med uden problemer, men desværre var jeg ikke vågen nok kl 04 til at se de snød mig fra priority tags (og for en gangs skyld kom baggagen ud perfekt i CPH (sidste leg med LH fra FRA) med priority først).
    Jeg vil heller ikke påstå at det var det mest servicemindede personale i check-in, de var ret fjendske indtil man fik dem overbevist om at man var entitled til premier access. Ligeledes i loungen, eller skal vi sige united club, var der heller ikke meget service, LD'en kunne ikke læse at jeg var EBG ud fra nogle af mine boarding cards på trods af at det var registreret fint, og i stedet for at spørge om et kort eller noget sagde hun bare at hun ikke kunne lukke os ind. Jeg fandt selvfølgelig mit EBG MC frem og viste det, hun kiggede ret længe og pegede på star alliance symbolet sagde at der skulle stå guld, hvilket jeg så fortalte hende der også gjorde... Hun kom så frem til at hun måtte lukke mig ind, men ville beholde kortet og boardingpass.
     
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Update:
    Har fået pengene retur for den fejlagtige baggage-fee, men INGEN kompensation for den alt for ringe customer-service.
    Håber UA får rettet op på tingene meget snart! Allerede om to uger flyver jeg CPH-EWR-SAN hvor EWR-SAN legget er UA, og håber de får styr på tingene inden da!
     
    Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Held og lykke med det! Tror ikke der bliver problemer med bagagen den vej, hvis du checker den ind hele vejen med SAS i CPH. Du skal naturligvis lige selv slæbe den gennem tolden i EWR, men det er bare at dumpe den igen på båndet på den anden side.

    PS. Iøvrigt totalt irriterende at man i USA i mange lufthavne skal betale 5 USD for en bagagevogn. Det er satme dårlig service. Ikke mindst, hjælper det ikke ligefrem på humøret efter potentielt lang tid i immigration.
     
    Senest redigeret: 4/11/14
    Flemming Poulsen og alexanderln "Synes godt om" dette.
  10. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Tak, og det håber jeg ikke. Der bør vel allerede stå SAN på baggageslipen når jeg modtager den i EWR - og er dog afsted i under 1 uge, så skal trods alt ikke slæbe på så meget.
    - selvom det er (endnu) en irriterende fee.
    Skriver på tråden, når jeg er hjemme igen for at se om de har rettet (lidt) op på tingene :)
     
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, det vil der gøre. Derfor dumper du bare bagagen og haster gebyrfrit videre.
     
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Netop hjemvendt fra USA, hvor jeg havde tilslutningsfly med United. Havde 2 stk bagage, hvoraf den ene var en stor kasse med en cykel, som jeg frygtede, at jeg ville blive bon'et 200 USD for. De sagde absolut ingenting. 0 fee. Ved ikke om det havde nogen betydning, at jeg checkede ind ved Premier Services.
     
    Nicki Lolk Sørensen og alexanderln "Synes godt om" dette.
  13. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det var godt for dig :) og hele min United-episode foregik også i Premier Services.. selvom behandling ikke kunne siges at være det.
    Velkommen tilbage.
     
  14. gakke

    gakke Medlem

    Beskeder:
    36
    "Synes godt om" modtaget:
    85
    Point:
    18
    Jeg har haft flere rejser med UA i denne måned og ingen problem med 2 stk bagage. Jeg har ikke brugt automaterne og i stedet bad om hjælp fra en af de levende. De har vist sig at være meget kompetent og kendte til baggage interlining. Lufthavne besøgt var LAX, IAH og ORD.

    Til gengæld, da jeg blev frivilligt off-loaded i ORD fik jeg en voucher for $800 og hotel. Manden påståede at jeg var ikke berettiget til mad vouchers. Jeg sagde bare tak, og henvendt mig til Premier Access Check-in, hvor jeg fik mad vouchers uden problem. Så fik jeg tid til at se Nik Wallenda gå på linie over Chicago floden og i mellem Marina Towers - et kort og fascinerende oplevelse.
     
    jakobv84 og Kristian "Synes godt om" dette.
  15. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Havde iøvrigt også en kedelig oplevelse i Las Vegas da vi tjekkede ind hos United. Vi havde 3 kufferter der skulle tjekkes ind og da jeg har SAS guldkort så regnede jeg med at nr 2 kufferter var gratis men næ nej ifølge automaten skulle jeg betale USD35 hvilket jeg pænt sagde til check in at det måtte være en fejl. Hun sagde, at reglerne var ændret sidste år, dette protesterede jeg over da på Stars hjemmeside står der stadig en ekstra gratis kuffert med så efter lidt diskuterende frem og tilbage fik jeg ret... Lidt ærgeligt at man skal bruge tid på det og deres system og personale ikke er opdateret.
     
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @Clipper
    Reglerne er ikke ændret... tror bare det er en fejl i systemet, og de ansatte ved absolut ingenting omkring *G benefits..
    Bare skriv en Refund-claim til United, og de burde refundere (selvom det er irriterende man skal igennem det..)
    I mit tilfælde fik vi refunden ca. 2 uger efter..
     
  17. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    betalte aldrig de USD35 men der burde være bedre styr på det :-(
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.

Del denne side