United business class uden lounge adgang...

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Seerup, 15/4/14.

  1. Seerup

    Seerup Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Hejsa

    Fløj forleden las vegas- Lax på BC med UNITED og blev overrasket over at vi ik kunne komme i uniteds lounge

    De sagde at de kun var ved atlantiske flyvninger...

    Ellers derfor at vi bestilte business class til LA

    På torsdag går turen fra LA-ORL på BC, uden lounge adgang desværre


    Flyver miami-frankfurt-bll på bc den 28 og der er der så lounge adgang


    Nogen der ved hvordan vi ka komme i loungen uden at have guldkort???

    Tak for en super fed hjemmeside der er gået hen og blevet en "must see" før kontoret dagligt åbnes

    Brian
     
    Flemming Poulsen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hej Brian.

    Dejligt at høre du synes godt om Bonusfeber.dk - det er vi rigtig glade for :)

    Hos United er det - såvidt jeg ved - forbeholdt Star Alliance Guld og deres egne premiummedlemmer at komme i loungen på indenrigsflyvninger i USA. Et noget anderledes koncept end vi kender her fra Europa. Når det er sagt, så er I ikke gået glip af meget. Uniteds Lounger er generelt ikke noget imponerede i USA.

    Det er korrekt, som de siger at det kun er på internationale flyvninger at Business Class/First giver adgang.

    En mulighed for loungeadgang kunne være at få et Priority Pass - enten direkte på (https://www.prioritypass.com)- eller via et kreditkort (hvor det følger med mange GUld/Platin-kort). Der findes forskellige pakker - alt fra at betale fra gang til gang - eller nogle pakker der inkluderer x-antal besøg.

    Diners Club giver også adgang til en del lounger mod betaling. Her er oversigten over deres lounger: http://www.dinersclub.com/airport-lounges.html

    Efterhånden tillader rigtig mange lounger også at man kan betale for at komme ind uden at have et kort. Prisen plejer så dog at være lidt højere, men om United praktiserer det ved jeg faktisk ikke.
     
    Senest redigeret: 15/4/14
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Seerup

    Seerup Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    tak for det

    vi flyver torsdag og jeg skal nok lige forhøre mig hvad prisen er og skrive det herinde

    iøvrigt undrer det mig at class of service står som " united first" nu at det er business class vi flyer??? mon ikke set er ford at der ikke er first på sådan en relative mort flyvning, far LA-MCO

    har faktisk et Mastercard platinum men min bank udsteder ikke priority pass til dette MC....ævæv
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    I USA kalder man "Business Class" på domestic for "First" - så det er helt normalt. Business Class begrebet bruges lidt anderledes derovre og ofte vil de se denne klasse omtalt form First eller BusinessFirst osv.

    Lyder mærkeligt med en bank der ikke udsteder Priority Pass til Mastercard Platinum. Jeg har det igennem to banker og begge giver et PP. Handelsbanken har det bedste Mastercard Platinum p.t., hvor der bl.a. er inkluderet 10 gratis besøg på PP. Selv deres Guld-kort giver vist nok et PP.

    Hvilken bank er der tale om, hvis jeg må spørge?
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg ved at det i Danske Bank ses som en tillægspakke på mange af deres MasterCard i lige tråd med forsikringerne. Så det kan være det som skal undersøges i dette tilfælde.

    Hilsen
    Henrik
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Som nævnt lyder (domestic) "First" rigtigt fint, men bortset fra et bredt og komfortabelt sæde, så er der ikke meget mere i det. Der bliver ikke serveret hummer eller caviar.

    Mht loungeadgang, så er det i USA primært solgt via årlige medlemsskaber, som fx Admiral's Club hos AA. Og igen som nævnt, er det en tynd kop te, når du først er inde. Du skal betale for din øl (og anden alkohol), og maden består som regel af chips og småkager...
     
  7. Seerup

    Seerup Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Hej Flemming: Vores bank er Vorbasse hejnsvig sparkasse i det helt helt mørke lylland.....hehe

    Som lovet

    Vel landet i MCO er her en kort vurdering:

    Vi bliver afleveret i terminalen hvor der kun var Premium kunder dvs business class, super lækkert, gik lige til checkin og til security, var ved gaten 13 min efter vi ankom til lufthavnen, klokken var 0559 så mærkeligt nok ikke så mange folk der...

    Nu til det jeg havde lovet: Lounge adgang koster 50 usd og er gratis for guld, oversøiske dest. og undtagelsesvis ruten LAX-NYC.....


    Som jefi udtaler så er det kun sæddet der er anderledes og så det at de konstant kommer med drikke varer mm.
    maden ombord var udemærket

    super lækkert med direkte Tv ombord, noget jeg slet ikke har set før på mine andre rejser, men når skærmen er mindre end en Ipad i str så er glæden dog mindre trods alt

    alt i alt en god tur men venligt personale og rent og velholdt fly, vi vælger UNITED igen


    Bonus info er at man kan få et stk gratis bagage med såfremt man bestiller et UNITED kort ( gratis 1 år og koster efter følgende 95usd) de penge kan dog hurtig være sparet på bare en tur hvor man ikke har nr 2 bagage med i prisen...


    venligst brian
     
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hej Brian.

    De små sparekasser udsteder oftest Mastercard via en sammenslutning der hedder lp-mastercard og de tilbyder Priority Pass med deres Platinkort, men det skal bestilles separat af din bankrådgiver og kommer ikke automatisk. Dobbelttjek lige med dem. Min erfaring er at vidensniveauet om dette produkt hos bankrådgivere i mindre pengeinstitutter er svært lavt.

    Læs mere om det her: http://www.lpmastercard.dk/Sider/default.aspx

    Om netop dit pengeinstitut bruger LP ved jeg dog ikke men hovedparten af de små gør.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side