United codeshare på LH flyvning - hjælp

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Martin Laursen, 12/4/16.

  1. Martin Laursen

    Martin Laursen Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Hej - søger lidt hjælp til min første internationale rejse på business class ☺

    Jeg flyver BLL-FRA-JFK retur på en United billet, men alle flyvninger foretages af Lufthansa.

    United har opgivet et bookingnummer til at bruge på LH's hjemmeside, og det virker som om jeg også skal tjekke ind online der. Ved I om det betyder, at jeg kan manage min reservation fuldstændigt gennem LH, selvom det er en United billet? Jeg tænker mest på indtastning af API osv., der vel helst skal være i orden Jeg kan indtaste på begge sider, men det virker som om at dataene forsvinder efter jeg har tastet på Uniteds mens LHs gemmes fint.

    Er andet "problem" er ift. lounges. Har I nogle erfaringer med, hvilke man har adgang til på den type billet jeg har? Betyder det noget om det er en codeshare billet, og har I evt nogle anbefalinger ift. lounges?

    Jeg håber I har nogle gode råd, så jeg kan få mest muligt ud af min første tur på business ☺
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Med API mener du pas oplysninger f.eks.? Den simpleste løsning er at linke dit bonusnummer (sådan et har du forhåbentligt...) til din reservation så tager selskaberne det normalt derfra og så er der styr på det.

    Mht lounges så har du adgang til Lufthansa Business Class lounges. De er vel okay, men de fleste her bruger nok Senator lounges (via Star Alliance Gold status).

    Ellers betyder det ikke noget at du har en United billet og at det er codeshare af Lufthansa. God tur!
     
    Martin Laursen, clager og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. Martin Laursen

    Martin Laursen Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Tak for svaret

    Jeg har linket mit bonusnummer gennem LH's hjemmeside, så det er der styr på.
     

Del denne side