UPGRADINGS RÆKKEFØLGE

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af PENSIONISTEN, 3/8/15.

  1. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Et spørgsmål vedr. upgradings-rækkefølgen hos SAS på langruter. Et eksempel kunne være som nedenstående :

    - GO er overbooked (der sidder EBD passagerer på denne klasse).
    - PLUS er lige akkurat fuld (der sidder ligeledes EBD passagerer på denne klasse).
    - BIZ har ledige seats.

    Upgrader man så EBD´erne direkte fra GO til BIZ og lader PLUS være uberørt, eller går man en omvej og upgrader først EBD´erne fra PLUS til BIZ, og derefter EBD´erne fra GO til PLUS?
    SAS gatesystemet må velsagtens være programmeret til den ene eller den anden fremgangsmøde, men hvilken?
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg TROR ikke det er programmeret. Det tror jeg personalet i gaten løser og jeg tror de løser det nemmest muligt for dem selv. Dvs ned i GO og finde nogle at opgradere til biz efter status og antal rejsende i bookingen og det gør de bare enklest og hurtigst muligt så flyet kan flyve til tiden.
     
    Senest redigeret: 3/8/15
    Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Såvidt jeg ved er der procedurer for det, men er lidt i tvivl om præcist hvordan man gør i dette tilfælde.

    Dog er disse procedurer altid afhængig af hvor lang tid gatepersonalet har til det. Hvis der kan være risiko for at forsinke flyet, så kan procedurer blive tilsidesat. Dertil kommer naturligvis også den menneskelige faktor, som betyder at det uanset ikke altid bliver gjort iht. procedurer.

    Selvom Go er overbooket, så vil der ofte være mange som gerne vil opgradere sig for point. Det løser ofte "problemet" for gaten.

    Men igen - jeg tror det kommer meget an på hvor lang tid personalet har til at fordele sæderne. Ofte går hele puslespillet med point-opgraderinger, standby pax, familier som vil sidde sammen (og ikke har reserveret sæder) m.v. ikke op for ganske få minutter inden gaten lukkes.
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    HVIS Plus derimod ikke er fuldt booket så tror jeg mere på den gradvise løsning... altså opgrader fra Go til Plus efter status. Anekdote mæssigt kan jeg sige at jeg er blevet opgraderet fra eco til prem eco ved check-in et par timer før et par gange (med United og BA) og den ene gang så videre fra prem eco til business ved gaten da boarding skulle til at påbegynde. Så tror helt ærligt det kommer mere an på menneskene og situationen end noget automatisk system.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Dette kan jeg også bekræfte. Har flere gange stået i gaten og ventet til de sidste 5 minutter før afgang på om en opgradering blev klaret eller ej. Så det er i min verden også noget der ofte sker i tempi. Først i space management før check in (man opdager det nogle gange ved at ens online check in ikke virker) og så efterfølgende ved check in eller gaten.
     

Del denne side