USA-Udvekslingsstudent, regler?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af AndreasMouridsen, 4/7/16.

  1. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Hej, er der nogen herinde der erfaringer med Udvekslingsstudent regler i USA, altså sådan noget med Alkohol, kærester osv... ? Nogen er kender noget til det?? Jeg kender en der overvejer det, så ville gerne vide lidt om reglerne...:):):)
     
  2. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Kommer selvklart an på hvilken type udveksling der er tale om..

    Med din formulering tænker jeg mere på en rotary-efterskole alder end en kandidat studerende, er det korrekt?

    Aldersgrænsen for at købe, og indtage, alkohol er 21 herhenne.
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    leje af bil er ofte også 21.
    26 hvis du skal undgå Underage Driver Fee.
     
  4. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg var exchange student for 15 år siden (give or take). Hvis du er under 21 er det ulovligt at besidde/indtage alkohol, hvis du er under 18 er det ulovligt at besidde/ryge tobak og hvis du er under 16 år er der ingen hanky-panky. Derudover vil der mange steder være curfew for unge under 18 (f.eks. at du ikke må være udenfor dit hjem efter kl 24). At bryde en hvilken som helst af reglerne kan snildt medføre at de inddrager dit visum => hjemsendelse. Derudover er der jo sociale normer som vil afhænge meget af hvor i USA man ender og hos hvilken 'type' familie. Hvad vil du ellers vide?
     
  6. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Jeg har hørt noget om at det er Ulovligt af have en kæreste imens man er der, er det sandt?, eller kommer det an på hvem man rejser med??
     
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Det kan jeg næppe tro - men der er måske regler / normer, der lægger begrænsninger på jeres aktiviteter ;)
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg rejste med EF og det var det bestemt ikke. Jeg kan heller ikke se hvordan de dog skulle kunne tjekke det. Jeg vil nok ikke anbefale at man efterlader en kæreste i DK og forsøger at holde et langdistance forhold kørende igennem året -- det vil man næppe få noget godt ud af. Men regler og normer jo nogle andre og man kan sagtens lande hos en familie hvor de vil synes man er for ung til at have en kæreste (og/eller at sex er noget der hører ægteskabet til) og vil agere derefter.
     
  9. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Mange tak for svarene!, Men er det mest normalt at tage året i 9 klasse eller først efter?, eller er det meget forskelligt?
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg tror det mest normale er at tage det som 10. klasse altså imellem folkeskole og gymnasie. Bemærk at man typisk ikke får merit så det er at sammenligne med efterskole f.eks. (betyder så også at man kan tage badefag og ikke lægge sig voldsomt i selen...)
     
  11. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Rejser man med Rotary er der en "No dating"-regel. Det er dog ikke noget jeg har oplevet er blevet håndhævet. Dog vil jeg anbefale at man som Jakob siger, IKKE efterlader en kæreste derhjemme, da det ofte fjerner fokus fra det året egentlig handler om, og mange vælger at afbryde deres udveksling (især omkring jul) fordi de savner kæresten.

    I forhold til spørgsmålet om hvornår man skal tage afsted, tror jeg umildbart at 16-17 år gammel, er det rigtige, afhængig af hvor moden man er. Jeg har selv været afsted i denne periode, og det virkede helt rigtigt for mig. Jeg afsluttede 1.g før jeg tog afsted.
     
    Beaglen og Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Så det er ikke hos alle der er "no dating" regel, eller hvad?
     
  13. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Når du er på udveksling med en formidler, EF, Rotary eller andre, er der to sæt regler du skal forholde dig til. Værtslandets lovgivning og formidlerens regler.

    Jeg kan ikke finde et særligt regelsæt for udvekslingsstuderende på EFs hjemmeside, men du kan med garanti forhøre dig hos dem, hvis du har noget specifikt, du skal have afklaret.
     
  14. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Men hvilken slags dating snakker vi om? Snakker vi om dating i værtslandet, eller snakker vi at du har en kæreste derhjemme?
     
  15. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    I værtslandet
     
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK jeg tror vi har svaret på det spørgsmål. Jeg har virkeligt svært ved at tro at de store organisationer skulle tro at de kan begrænse tusindvis af teenageres datingliv. Det går imod al logik og jeg kan derfor ikke tro de har den slags regler. Rotary har et andet udvekslingssystem end EF f.eks. så nok mere der du skal starte researchen fremfor ved datingreglerne... du kan også kigge på f.eks. ASSE
     
  17. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Så kan jeg ikke forestille mig at der er nogle problemer :)
     
  18. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,246
    "Synes godt om" modtaget:
    6,489
    Point:
    113
    Men ærligt talt... Hvordan vil forældrene ikke reagere, hvis ham danskeren pludselig knalder deres datter?
     
  19. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Så må han jo lægge dynen under sengen. Så er et problem løst ;)
     

Del denne side