Valg af flyselskab/bonusprogram

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Frederik1994, 16/11/16.

  1. Frederik1994

    Frederik1994 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Jeg er ny her - hvis tråden er placeret forkert, så sig til :)

    Jeg går med seriøse planer om at besøge alle lande i verden. Et ganske ambitiøst projekt, som kræver planlægning - både økonomisk såvel som tidsmæssigt. I den forbindelse skal jeg finde det flyselskab/bonusprogram, som gavner mig mest.

    På nuværende tidspunkt har jeg besøgt de fleste lande i Europa, så fremtidige flyveture vil primært være transkontinentale. For at begrænse omkostnings- og tidsniveauet vil jeg forsøge at tage visse lande i blokke, når jeg rejser. Eksempelvis tage Kaukasus eller centralasiatiske lande samlet.

    Det stiller naturligvis store krav til, at det bonusprogrammet tilbyder et bredt udvalg af destinationer samt muligheden for at forbinde dem samlet.

    Jeg har tidligere læst, at I foreslår folk, der skal til at vælge bonusprogram, at lave en liste med fordele og ulemper. Det har I fuldstændig ret i. Imidlertid synes jeg, opgaven er uoverskuelig - og da I er mere garvede, håber jeg, at I kan komme med input til, hvad jeg skal vælge.

    Mit udgangspunkt er Aarhus. Jeg er ikke bleg for at tage fly eller bus/tog til CPH eller HAM for at flyve ud i verden, så længe det giver mening rent økonomisk.

    Jeg håber at høre fra jer.

    Venlig hilsen
    Frederik
     
    Henrik Olsen, Ali Taran, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Lyder som en fed plan, der nok både tager meget tid og koster nogle klejner! :)
    Hvad er dit kriterium for at have besøgt et land, 24t/set hovedattraktionen/ en overnatning/en øl/andet?

    Jeg starter lige med en konklusion ud fra ingen viden: find dine rejser så billigt som muligt, og så tag hvad der kommer med af point rundt omkring.

    Der er 3 alliancer (*A, ST & OW), 2 ørkenselskaber med eget program men uden for større alliancer(EK,EY), og en masse andre små programmer (Norwegian rewards etc). Saml så mange point du kan et sted, men rejser du med et selskab i en anden alliance end din foretrukne så må du oprette et medlemskab i den alliance.

    Du siger ikke hvad du vægter i et bonusprogram. Går du efter status? Point til opgraderinger? Point til bonusrejser? Om noget af det overhovedet er realistisk kommer an på hvor meget og hvordan du rejser :) jeg går ud fra at du ikke skyr væk fra LCCs (low cost carriers) som visse af os andre? Hvis du benytter dig meget af LCCs bliver det svært at opnå vildt meget.

    Rejser du på fuld tid? og hvor længe af gangen? Hvor mange flyvninger regner du med at opnå? Er du villig til at betale ekstra for at opsamle point/opnå status?
    Der er mange ting at sige, men du vil med stor sandsynlighed kunne få bedre svar på mere konkrette spørgsmål!
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Frederik1994

    Frederik1994 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    En uddybning må vist være på sin plads, før I kan give et kvalificeret bud på, hvordan en sådan verdenstur skal gribes an :) Mit kriterium er som minimum 24 timer i et land. I mindre lande såsom lande i Caribien og Oceanien vil jeg nok begrænse antallet af dage til to eller en enkelt dag (+24t) afhængig af, hvad der er at se af seværdigheder. Jeg vil ikke rejse til et land, blot for at kunne sige at jeg har besøgt landet. Omvendt vil jeg bruge nok bruge mindst 2-3 uger i større lande som Canada eller Sydafrika.

    Den vigtigste faktor er value-for-money. For mit vedkommende er det bonusrejser for point/miles og lavere flypriser som følge af status. Business class vil jeg i mindre grad benytte, da jeg hellere vil bruge pengene på et dyrere hotel - særligt i afrikanske lande giver det mening at bo på 4- eller 5-stjernede hoteller grundet sikkerheden.

    På nuværende tidspunkt studerer jeg, men på sigt vil jeg rejse ved siden af jobbet. Det vil formentlig være i perioder på en eller to uger, så det hænger sammen med arbejde. Jeg forventer at bruge 50k årligt på rejser totalt, som tænkes at blive fordelt på to rejser (forår/efterår). Jeg er ikke backpacker-typen, der kan leve på en sten, så jeg er villig til at betale, hvad det koster – men ønsker at gøre det mest effektivt :) Når jeg er afsted, vil jeg forsøge at nå 3-4 lande ved hver tur, hvis det ellers giver mening. Derfor vil det være mindre lande i begyndelsen. Det kunne være Kaukasus.
     
    mhsalv, tbh, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Hatten af for det projekt! Lyder for fedt:) god fornøyelse med jagten på stempler i passet og håber du smider nogen billeder og rapporter her ind :)
     
  5. Frederik1994

    Frederik1994 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Ingen tvivl om at jeg har sat overliggeren højt, men jeg tror fuldt og fast på det. Med min unge alder har jeg i hvert fald 50 år til at gøre det. Det giver cirka 3 lande om året, hvilket jeg vil mene er realistisk. Første step er at besøge Cypern om en måned :)

    Indtil videre vil jeg holde fast i Star Alliance, og se hvilke lande de dækker primært. Når jeg så løber "tør" for destinationer, så kan jeg så overveje at skifte til Oneworld eller SkyTeam.
     
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Først af alt: Jeg synes, det lyder meget spændende.

    Og så mine overvejelser:
    • Hvis du alene er styret af, at du skal nå alle lande, så start med at følge med i rejsedeals / gode tilbud. Lad disse bestemme, hvor rejsen skal gå hen. Gætter på, at du er født i 1994 - så du skal også tjekke tilbud til unge/studerende (Kilroy, SAS ungdomsbillet etc.). Disse tilbud gør vi ikke så meget af her på IF.
    • Hvis du allerede er med i Eurobonus, så gå udelukkende efter tilbud fra *A i begyndelsen.
    • Vær skarp på, hvor meget point er værd for dig (jeg tror, at mange her på siden siger, at Eurobonus point har en værdi på 7-10 øre). Men vær også opmærksom på, at point kan udløbe efter en periode. Så du kan risikere at samle point, som du ikke når at bruge.
    • Det skader jo ikke at prøve at samle point / opnå status. Så tag en vurdering efter et års tid, for at vurdere, om det i det hele taget er noget for dig (og hvis du senere får et job med megen rejseaktivitet, så kan du jo revurdere situationen)
    • Du bør måske også overveje et hotel-program eller bruge et on-line rejsebureau, som giver rabatter / bonusnætter
    God fornøjelse med dine rejser.
     
    mhsalv, SebastianBruun, klausbm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Frederik1994

    Frederik1994 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Mange tak for svaret, Henry - ganske brugbart! :) Jeg er på nuværende Eurobonus-medlem og vil - som du selv foreslår - forsøge at vælge de destinationer, hvor *A tilbyder det bedste priser.

    Nu har jeg været EBB-medlem i et par måneder, og jeg forventer, at i begyndelsen af det nye år vil kunne stige til EBS, som jeg vil kunne fastholde, så længe jeg studerer (t.o.m. 2018).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. seanl

    seanl Nyt medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Det gad jeg også godt at prøve :)
     

Del denne side