Valg af frequent flyer program

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jacobb, 22/10/15.

  1. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Hej folkens,

    Jeg har brug for lidt gode råd vedr. valg af FF program for 2016. Jeg er p.t. tæt på at have EB Guld, og vil forsøge at opnå det inden nytår, således at jeg har mulighed for at status matche til Skyteam via Alitalia.

    Fra og med januar bliver jeg udstationeret i Cape Town, Sydafrika, og forventer i løbet af 2016 at skulle flyve til København og Paris et par gange om året - samt en del flyvninger til Vestafrika. På ruten CPT-CPH kan jeg at mulighederne er mange: Emirates, Turkish, BA, KLM, Qatar, AF, LH. På flyvningerne til Vestafrika er det primært South African, Kenya Airways og Ethiopian der ser ud til at flyve ruterne.

    Mit spørgsmål er derfor, om nogen kan give gode råd til hvordan jeg skal skrue mit valg af FF program sammen? Det vil selvfølgelig være kanon at være *A guld og Elite hos Skyteam - men spørgsmålet er om jeg bør kreditere alle mine flyvninger på *A og Skyteam hos SAS og Alitalia, respektivt.. eller om jeg bør skifte til South African/KLM f.eks. Har dog læst flere steder at South African's program ikke skulle være særlig attraktivt.

    Gode råd modtages med glæde!

    /Jacob
     
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @jacobb Ethiopian og South African er jo begge med i *A, så du vil kunne udnytte dine *G fordele selv med Eurobonus, selvom der dog er begrænset optjening. Du kan også statusmatche til TK*G, hvis du føler det skulle give bedre optjening end Eurobonus.
    og jeg ville nok spille på en hest i stedet for også at kreditere til Skyteam.
     
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvordan er din rejsepolitik? Billigste economy billetter? Du bestiller selv hver gang og kan frit vælge selskab?
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  4. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    @alexanderln Tilbyder TK status match fra EB?

    @tbh Korrekt, billigste economy i udgangspunktet - men nogen fleksibilitet alt efter afgangs- og ankomsttidspunkt
     
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ja så er det svært!

    Der har været mange der har haft succes med at matche fra EB til Miles & Smiles (TK).

    Min viden on skyteam er ca. nada, men hvis du kommer til at flyve rigtig meget (langt) og egentlig går mest op i status kan det være du skal kigge på amerikanske programmer? Jeg mener at delta (ligesom united) giver 100% PQM (nok med et andet navn, MQM), hos rigtig mange selvskaber, selv på de billige booking klasser. Det er altså miles der kun tæller imod status, som du ikke kan købe awards for.
    På den anden side kan du kvalificere dig til FlyingBlue med segmenter fra alle skyteam partnere.
    Hvis du matcher til Alitalias program kan det være nemmere bare at kreditere der, men tror det er sværere at kvalifcere sig, da det kræver 60 segmenter mod 30 hos FlyingBlue for Elite Plus, eller 50.000 qualifying miles.

    I forhold til *A så kan et match til TK selvfølgelig hjælpe på at holde status længere hvis det er et problem at opnå. Overvej dog hvor meget du spreder dine miles, da det hurtigt bliver svært at bruge hvis du har små portioner i mange programmer. Der har i min optik været 3-4 flyselskaber det har været forholdsvis lette at opnår status hos, i *A på det sidste: A3, TK, OZ, SK. A3 kræver nu at du flyver 4 segmenter årligt får at være lette, OZ giver få/ingen miles for mange klasser, men du har 2 år, SK er bedst for SK flyvninger...

    Så ved jeg ikke om jeg har hjulpet eller gjort dig mere forvirret, men håber der er lidt stof til eftertanke...
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side