Valg af sæde hos SAS ved køb hos OTA

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 15/11/14.

  1. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Skal til New York og Canada til sommer og fandt en multi-city itinerary hos Cheapoair hvor jeg flyver med SAS til og fra NY og så er der en flyvning på AC i rejsen også.

    Den præcise rejse kunne ikke bookes på SAS.dk så jeg købte på Cheapoair, billetten er udstedt og jeg kan se den både i min SAS app og på SAS.dk. Og på Optiontown.

    Men jeg kan ikke vælge sæde på SAS.dk? Er det normalt når man køber en rejse gennem OTA? Jeg har tilføjet mit EBD/EBG status på billetten og den fremstår også når jeg ser rejsen på sas.dk. Men den blå knap med valg af sæde er der bare ikke...

    Skal tilføjes at jeg næsten aldrig booker rejser hos OTA'er, men hos flyselskaber.
     
  2. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Jeg har selv oplevet det samme og har den erfaring at når flyrejsen er købt gennem et rejsebureau er det ikke muligt at bestille sæde.
    Er rejsen derimod købt direkte hos SAS er der ingen problemer (Det har vel sandsynligvis noget at gøre med deres udskældte IT-system...)

    Jeg vil foreslå dig at skrive til SAS kundesupport over chat, der er oftest kort ventetid, og de vil kunne hjælpe dig med at bestille et sæde, samt evt. tilføje Eurobonus-nummer til din rejse. :)
     
    Frequie "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg ved ikke om det er helt den samme situation men den ligner i hvert fald. På en rejse til USA, som var booket gennem United, hvor den første strækning var en SAS-flyvning ringede jeg til SAS og fik her mulighed for at vælge sæde på den strækning.

    Jeg tænker også at det er deres antikverede IT-system som giver problemer :rolleyes:
     
    Frequie "Synes godt om" dette.
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det lader til at være helt normalt!

    Jeg har netop afsluttet en tur med SK, booket gennem vores firmas TA.

    Selvom jeg havde tilføjet mit EBG nummer, kunne jeg stadig ikke vælge sæde. Jeg kunne se bookningen både på SK's hjemmeside og min app, men ingen mulighed for at vælge et sæde.

    Jeg benyttede mig af deres chat service og det var ikke noget problem at få det ønskede sæde tildelt.
     
    Frequie "Synes godt om" dette.
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er helt normalt at SAS IT ikke altid kan håndtere det (eller ret meget andet for den sags skyld ;) ). Selv på bonusrejser booket via telefon hos SAS i Tallinn, så er det ikke muligt at logge ind og vælge sæde på sas.dk. Det skal gøres manuelt.

    Men ring til SAS. De plejer at kunne fixe det over telefon eller chat.
    Tidligere kunne man logge ind på bookingen hos lufthansa.com eller lot.com for at vælge sæder, men det ser ud til at de huller nu er lukket. Ihvertfald lykkedes det mig ikke sidste gang jeg havde brug for det.
     
    Frequie og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. gakke

    gakke Medlem

    Beskeder:
    36
    "Synes godt om" modtaget:
    85
    Point:
    18
    Jeg har flere gange i de sidste par uger logget på SAS's websider for at vælger sæder (SAS afgang) på rejser købt hos UA med flere strækninger. UA opgiver SAS's bookingreference nummer. Umiddelbart har de fixet det nu med de ændringer fra i nat. Den mulighed er nu væk. :mad:
     
    Frequie og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side