(VARSEL!!!) seat24.dk

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Abdullah, 29/6/21.

  1. Abdullah

    Abdullah Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    49
    Point:
    13
    Kære medlemmer.
    Så starter mareridt.

    Har fundet noget billeter fra CPH-ISB via IST med google flights og booket via seat24.dk

    Outbound er en codeshare flight, hvor billeten er fra PIA og metal er fra TK.
    I dag fik jeg en besked fra TK af flyrejsen er aflyst.

    PIA siger at de kan ikke se flyet er aflyst, så ingen refundering... snak med OTA siger PIA.
    Turkish siger at booking fra OTA,.... snak med seat24.dk

    seat24.... svarer simpelthen ikke på telefon. Har sendt en mail men ikke har de største forventninger.
    Desværre er det kun til sidst at jeg har set at seat24.dk har 1.2 på trustpilot og der er tusindvis af danskere som kæmper for at få deres hårdtjent penge refunderet.

    Kort sagt, er der en herinde? da har haft succes med at få pengene refunderet fra seat24?
    Har i andre muligheder ?
    Sætter stor pris på jeres feedback
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113

    Øv. Det er jeg ked af at høre. Måske skal du have fat i en dusørjæger. Jeg kender dem ikke - men måske kender andre nogen, I kan anbefale?
     
    Henrik Olsen, Bekgaard og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvis du har betalt med et kreditkort kan du forsøge med en indsigelse. Dokumenter dine opkaldsforsøg & mails.
     
    Henrik Olsen, Kristian, Kenneth K og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Håber du får en god løsning på issuet.
    Men ret beset, så er det vel netop denne problematik man kan læse om herinde, på trustpilot, ekstrabladet osv?
    Man kan spare et par % på billetten ved at købe hos en OTA og hvis alt fungerer, så er alt godt. Men hvis det ikke fungerer, så er det et kæmpe administrativt bøvl.
     
    Henrik Olsen, Offlyer, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Det er derfor den første regel når man booker rejser altid er at bruge sit kreditkort - hvis situationen opstår hvor de ikke vil kommunikere og tilbagebetale sender man dokumentationen til kreditkort selskabet og man får sine penge.
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Det er rigtigt træls - men det ville have været meget værre, hvis du var rejst ud og fik problemer med aflysningen af et fly på hjemrejsen. Så var du virkelig blevet fanget. Nu kan du nok komme ud af problemerne.

    Som andre skrev: Hvis du har betalt med kreditkort, så kan du få pengene tilbage fra kortselskabet. I givet fald, er det værste formentligt, at du ikke kommer afsted på din ønsketur - eller at du må betale mere for en billet. Og at du naturligvis i en periode har penge ude at svømme. Og måske taber du også penge på hotel, billeje m.m. på udlejningsstedet.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Set ud fra et juridisk synspunkt anbefaler jeg altid, at du starter med at læse OTA'ens gældende vilkår og betingelser. Her kan der være nyttig information at hente, ligesom det altid er værd at læse FAQ igennem for at se, om det skulle løse problemstillingen. Det er med at huske på, at OTA'et KUN er et (ofte fordyrende og ganske unødvendigt) mellemled mellem dig og flyselskabet og der er utallige eksempler på OTA'er, der er svære og nærmest umulige at komme i kontakt med.

    Jeg har selv p.t. en verserende sag med et OTA for en kunde. Jeg har haft sagen siden januar i år og tro mig, jeg - og kunden - har gjort alt hvad der nærmest har været muligt for at få kontakt til selskabet. Jeg har ikke givet op, så jeg fandt en e-mailadresse som ganske vist var beregnet til pressen, jobansøgninger og forretningsforbindelser, men jeg tog chancen og skrev til mailadressen og i forgårs blev jeg så kontaktet af OTA'ens kundeservice. Nu håber jeg og tror på, at sagen nok skal afsluttes, så min kunde kan få sine penge for et aflyst fly i maj 2020. Men det viser lidt, hvor svært det kan være og desværre også hvor fræk man er nødt til at være, for at få hul igennem de rigtige steder. Måske hjalp det også, at jeg truede om at anlægge sag mod dem, hvis ikke der blev reageret.

    Bottom line: Hvis du ikke hører noget fra Seat24, så begynd at lede efter alternative veje ind til virksomheden. Det hjælper mange gange. Sig til, hvis du har brug for hjælp og så kigger jeg gerne på sagen.
     
    Abdullah, Henrik Olsen, obs og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Fedt med gode råd og erfaringer - takker - håber det hjælper OP videre :)
     
    Beaglen, Abdullah og Henry "Synes godt om dette"
  9. Abdullah

    Abdullah Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    49
    Point:
    13

    tusind tak for hjælpen. Ingen kontakt fra seat24 indtil videre.
    Derimod har PIA konkaktet mig og booket familien til en alternative rejse dagen efter.
    Nu er jeg bange for at, da seat24 har ikke kontaktet mig, det kan godt end med at det starter refundering proces hvor PIA har allerede booket mig til en alternativ rejse.

    jeg har selvfølgelig skrevet til seat24 igen.... men obviously ingen svar igen.

    jeg plejer at book altid via selskabet selv men den gang havde jeg bare travlt så søgte via google flights og betalte med det sammen.

    Hard lesson learnt.
    Men tusinde tak til jer allesammen for hjælpen hele vejen gennem.
     
    T4L, Henry, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Abdullah

    Abdullah Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    49
    Point:
    13
    som en opdaterering vil jeg tilføje at jeg endelig blev kontaktet af en fra seat24 efter cir. 3 ugers ventetid og så blev der aftalte at de gøre ikke noget ved booking.
    Uanset hvordan man vender den om, vil jeg ikke råde mine kollegaer til at booke gennem seat24.dk
    Jeg har i hvert fald lært meget af episoden.
    Nu krydser familien fingrene for en rolig rejse i løbet af weekenden.

    tusinde tak til alle jer før gode råd og behjælpelige kommentarer.
     
    KentAfrika, Offlyer, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    Jeg har personligt KUN haft bøvl med agentberauer UDOVER et enkelt som hedder Killroy. Flybillet.dk som jeg også har benyttet har været et helvede, de satte mig engang på et fly retur fra en destination FØR jeg skulle afgå! Det var indvielsen af BER på første SAS afgang der ned så jeg måtte med KLM hjem over senere samme dag fordi de ikke ville ombooke mig til en senere afgang uden betaling....

    Så jeg giver gerne de måske 2-300 mere ved flyselskabet direkte.
     
    mifira, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. svedavlebaa

    svedavlebaa Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    3
    Senest redigeret: 5/2/24

Del denne side