Vietnam Airlines Business Class - PVG-SGN

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af NielsStudsgaard, 27/1/16.

  1. NielsStudsgaard

    NielsStudsgaard Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    60
    Point:
    13
    Selskab: Vietnam Airlines
    Rute: Business Class
    Sæde: 1H+1K

    Synes lige jeg vil dele denne anmeldelse af min og min bedre halvdels tur fra Shanghai til Ho Chi Minh med Vietnam Airlines på Business.Det var første gang vi begge fløj med VN, og vi var positivt overraskede. Det var en ældre B777-200ER maskine, og kabinen havde set bedre dage, men servicen fra FA'erne samt maden ombord trak gevaldigt op.
    Vi opgraderede via OT til en fornuftig pris, hvorfor jeg anser det som en OK deal. Jeg ville dog ikke have betalt fuld pris kabinen taget i betragtning, og sæderne mindede mere om Premium Economy i mange nyere kabiner.

    Min opgradering via OT gik igennem "subject to availability", og jeg fik fra OT besked på, at skulle kontakte check-in personalet i lufthavnen. Vi ankom i god til til PVG, og da vi kom til check-in skranken vidste jeg udskriften fra OT og forklarede situationen, og damen bag skranken var tydeligvist uvidende omkring, hvad OT var for noget, og forstod overhovedet ikke, hvad jeg ville. Hun fik dog hurtigt tilkaldt en supervisor, som var up to date, og hun bekræftede, at vores opgradering var gået igennem. Vi kom herfra hurtigt videre til fast track security og immigration (selvom det vist ikke er med iflg. OT, men vi havde jo Business Class boardingkort at fremvise :) ).

    Loungekort var heller ikke med, men vi besøgte alligevel China Eastern lounge (no. 77) med Priority Pass. Det var min første gang i denne lounge, som var helt nyrenoveret, og som jeg synes var virkelig god. Der var ikke så mange mennesker, pinligt rent, gode faciliteter og god mad/drikke at vælge imellem, samt et rigtig godt udsyn over lufthavnen. Nogle af de andre lounges man kan få adgang til med Priority Pass i PVG er bestemt ikke noget at råbe hurra for - medmindre man er hysterisk vild med cup noodles! Der følger også et par billeder med af loungen her.

    Efter et besøg i loungen gik vi til gaten, og kom hurtigt ombord, og flyet bar ikke præg af at være fuldt. Som det notorisk er tilfældet i Kina (måske er jeg bare uheldig), var boarding en smule forsinket grundet "late arrival of the aircraft", hvilket er en klassiker sammen med "due to air-traffic control".

    VI blev vist til vores pladser af en smilende FA, på glimrende engelsk, og i klassisk vietnamesisk, farvestrålende uniform, og pladserne var klar med puder, tæpper og slippers, samt et par nogenlunde høretelefoner (ikke støjnedsættende). Der blev herefter uddelt drikkevarer, herunder en glimrende champagne, samt dagens aviser.

    Da vi kom i luften fik vi udleveret wet-towels og menukortet, og menuen var ganske fortrinlig for en frokostflyvning. Drikkevareudvalget var dog ikke så stort. Maden var rigtig god, vi savnede dog begge en dessert, men for flyveturens længde, var det helt fint med forret og hovedret. En sjov detalje, som jeg ikke har set før, var at da de kom rundt med brød, kunne man også få hvidløgsbrød. Og for en dansker, som bor i Kina, er det altså ikke så tit, at man får et hvidløgsbrød, som det vi kender fra Danmark :)

    Efter maden lænede vi begge sæderne tilbage og fik set lidt film og fik os en lille lur, og ankom veludhvilede til Ho Chi Minh. Jeg var overrasket over, hvor meget sædet kunne lænes tilbage, men det er naturligvis ikke samme standard, som de moderne kabiner.

    Alt i alt en fin flyvning og især ros til FA'erne, som var smilende, talte godt engelsk og var konstant opmærksomme på passagerne!
    IMG_4082.JPG IMG_4084.JPG IMG_4087.JPG IMG_4094.JPG IMG_4103.JPG IMG_4105.JPG IMG_4115.JPG IMG_4128.JPG IMG_4130.JPG IMG_4134.JPG
     
    tbh, clager, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Dejligt med en anderledes og glimrende rejsebeskrivelse. Kan jeg spørge hvad sådan en OT koster pr næse? :)
     
    Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. NielsStudsgaard

    NielsStudsgaard Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    60
    Point:
    13
    Tak for det! Vi gav ca 1300,- pr næse :)
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Fin pris, selvom det er underligt at det er "Upon Availability" og uden lounge/ekstra points..
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Lyder som om det tilsvarer gate opgraderinger for $$$ de eksekverer via OT fremfor i gaten...
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Loungen ser bedre ud end noget andet jeg ellers har set i Kina. Hvis I har tænkt jer at lave samme nummer på returen, så glæd jer ikke for meget. Loungen i SGN er ikke noget at skrive hjem om.
    Er I stadig i SGN? Det er jeg nemlig nogle dage endnu!
     
    NielsStudsgaard, Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"

Del denne side