Vil retur rejse annulleres?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Daniel K, 28/1/15.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hej, jeg har et vennepar der skal til Sri lanka med Srilankan fra LHR via MLE(stop) til CMB på udturen.

    De kender nogen der bor på Maldiverne de gerne vil besøge på vej ud og så selv sørge for transport til Colombo.

    Spørgsmålet går på:

    1. Vil de kunne gøre dette med håndbagage uden at returrejse annulleres?

    2. I så fald ja, vil det også være muligt at short-tage bagage ved check-in til MLE uden returrejse annulleres?
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    1) Kan ikke siges med sikkerhed, men hvis ikke der gøres noget aktivt ved at tage kontakt til Srilanken omgående efter afgangen er gået, så vil de efterfølgende segmenter blive annulleret. Og selv, hvis dette gøres, så er der ingen garantier, så det er lidt af et sats. Jeg ved at Qatar Airways er ekstremt strikse omkring dette. SAS er ikke, hvis man tager kontakt til dem og har en god undskyldning.

    2) Umiddelbart kan man godt bede personalet om at udlevere bagagen før den endelige destination. Det kunne være man havde nogle medical devices, som man bare skal bruge lige der (eller hvad ved jeg), men så begynder man at bevæge sig ud i den ret grå gråzone :)

    Synes umiddelbart ikke det lyder som en særlig holdbar detour til Maldiverne :(
     
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Højst sandsynligt kan det ikke lade sig gøre. De skal under alle omstændigheder kontakte UL.
     
  4. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hej igen og tak for svar, hvad angår 1 burde det ikke kunne lade sig gøre? - boardingkort udstedes jo til hele vejen til CMB, hvordan kan UL registrere at der er stået pax af på mellemlandingen på MLE?
     
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Boardingkortet bliver jo scannet ved ombordstigning, så de kan se når flyet afgår hvem der ikke er scannet = ikke steget ombord i MLE. Derfra bliver resten af rejsen vist automatisk annulleret.
     
  6. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Ikke i dette tilfælde da pax til mle bare står af medens onward pax til CMB bliver siddende
     
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Ah, det er jo noget andet - antog at det var 2 seperate segmenter i billetten / et "rigtigt" stop :)
     
    Daniel K og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Gad vide om de kan få lov til at stå af og det vil nok give lidt issue ved pax tælling før afgangen. Er ikke sikker på dette er noget der virker. Men har ikke prøvet det. Ved blot at en pax tælling der ikke stemmer før nogle til at gøre noget ved papirarbejdet.
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er enig med de fleste i at det her er en relativ uoptimal ide. Det ville formentligt være nemmere/billigere at flyve igennem til CMB og så booke en seperat CMB-MLE RT billet. Eller forsøge at ændre billetten hos flyselskabet. Tror alt andet vil give en del hovedpine
     
  10. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hej igen, billetten er en del af en pakke og UL kræver et enormt gebyr fra dem for at lave differentierede slut og start destinationer, men jeg har vendt det med dem og anbefalede sikkert spil og tage CMB ud og hjem og droppe Maldiverne denne gang.

    Der foretages nok pax tælling efter mellemlanding i og med der også er lokalt rejsende mellem MLE og CMB men spørgsmålet er selvfølgelig om denne tælling knyttes til unikt pax PNR og det tvivler jeg lidt på, så hvis man har håndbagage og is i maven burde det kunne lykkedes, men ja der er en lille risiko for at miste returrejsen.
     
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Du kan godt regne med, at der bliver tællet pax. Hvis der er uoverenstemmelser, så finder de helt sikkert ud af, hvem der er tale om og checker dem ud og derved annulleres de efterfølgende segmenter.
     
    THammer og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Du kan roligt regne med at din returrejse bliver annuleret når de opdager at du ikke har fløjet et segment.
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  13. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det ville de gøre uden tvivl hvis der var tale om 2 segmenter, men det er der ikke, der er tale om en mellemlanding på vejen uden at pax der skal til slutdestination skal af.

    Jeg har selv fløjet turen i 2010 og er ret sikker på at de ikke talte igen efter start fra MLE, de har jo en opgørelse ved gaten der fortæller om antallet af påstigende.
     
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg kan bare sige at de talte på Maldives Airlines ved et stop på en ø på vej til den næste hvor der kom passagerer af og på. Ikke to segmenter og vi blev siddende på runway i vel ca. 15min. Der var sågar nogle der havde skiftet sæde der blev sat tilbage på deres rigtige sæde så det var rimeligt grundigt. Men som altid -- YMMV,
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side