VISA-kort via Aegean?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Mads, 6/8/15.

  1. Mads

    Mads Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    19
    Point:
    3
    Hej folkens

    Jeg er helt ny her på sitet og i denne bonuspoint-hobby generelt.

    Jeg har lavet lidt research og har en idé, jeg vil vende med jer: Jeg overvejer at oprette en konto hos Aegean Airlines Miles+Bonus-program, fordi det er hurtigere at nå guldstatus der. De er med i Star Alliance, så pointene kan vel både optjenes og bruges hos eksempelvis SAS?

    Tanken er samtidig at få et af deres VISA-kort (via Alpha Bank på Cypern, yikes!). Jeg har ringet og snakket med dem, og det er helt ok selvom man ikke bor på Cypern.

    Man tjener 1 point per euro man køber for, hvilket jo er en hel del mere end 1 per 10 kr man får hos Eurobonus MasterCard. Og så er det VISA, hvilket jo er en del sjovere ift. gebyrer her i landet. Det fede er samtidig, at deres point ikke har udløbsdato, hvilket er perfekt for en som mig, der ikke flyver særligt ofte.

    Til gengæld er der selvfølgelig ikke nær samme mulighed for at optjene ekstrapoint via tilbud på aviser etc.

    Hvad tænker I? Er det helt skørt?
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvor meget flyver du om året? Er det realistisk at du når Guld (og hvad vil du bruge Guld til)? Jeg er selv Aegean guld, men det udløber i November og jeg har valgt ikke at opretholde det. *A Gold er cool nok, men det er -- som dansker -- ikke i mine øjne lige så meget værd som Eurobonus Guld er.
     
  3. Mads

    Mads Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    19
    Point:
    3
    Er *A guld ikke lige så godt? Jeg troede fordelene var de samme, når man havde guld fra et selskab i Star Alliance?

    Jeg flyver virkelig ikke særlig tit. Det er primært det med at pointene ikke udløber, der lokker for mig.
     
  4. SimonKF

    SimonKF Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Er vi forresten sikre på, at man som dansker ikke kan få det her?. https://www.miles-and-more-kreditkarte.com

    Jeg har prøvet at gå igennem hele processen uden dog at gå det sidste skridt og bestille, og jeg fik på intet tidspunkt at vide, at jeg ikke kunne fordi jeg var bosiddende i DK.

    Der er 25.000 point at hente i tilmeldingsbonus og 1 mile pr 1 euro spent!
     
    Senest redigeret: 7/8/15
  5. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Hvad er vekselkursen og evt. gebyr, hvis du bruger kortet i Danmark? Og hvad skal du betale i vekselkurs / gebyr den anden vej, når du skal betale din regning til Alpha Bank hver måned? Det kan hurtigt blive dyrere end det er sjovt...
     
  6. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Husk på at du for at opnå Guld status hos Aegean, skal foretage mindst 4 flyvninger med dem og optjene 24.000 miles. Alternativt er det 48.000 miles.
    Men hvis du virkelig ikke rejser så ofte, er det så overhovedet realistisk at opnå status, selvom kravene er lavere end i andre programmer?

    Hvis du påtænker at bruge dine optjente Aegean point hos SAS, skal du bemærke at du skal betale skatter og afgifter (herunder fuel charges!) hos Aegean, hvilket kan gøre billetterne ret dyre. Mit råd ville umiddelbart være, at du burde holde dig til Eurobonus, idet du med dit begrænsede rejseforbrug, stadig har mulig for at optjen en masse extrapoint gennem diverse kampagner. Hos SAS har dine point 5 års gyldighed og mon ikke du når at få skrabet point nok sammen til en rejse eller opgradering inden da...;)
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er helt enig. At jagte status når man ikke rejser ofte er, i mine øjne, penge ud af vinduet. Jeg synes der er for mange der ikke tænker over hvor meget de indirekte betaler for at optjene status (og points!) fremfor bare at punge ud for lounge adgang eller et stykke ekstra bagage når der er brug for det. Ofte kan du bruge cashback portaler fremfor EB portalen eller slippe billigere ved at bruge Dankort fremfor MasterCard.
     
    Simon Toft "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg kan kun være enig. Lounge adgang kan købes per gang. CPH Lounge koster 169,- per besøg og der er også mange kreditkort som kan inkludere Priority Pass medlemsskab, som giver lounge adgang. Så det er reelt kun Fast Track og Business Class check ind, som et guld kort giver.

    Så rejser man kun få gange om året giver dette ikke nogen reel værdi og den smule ventetid der er, kan bestemt ikke berettige en positiv business case. Så det skal være "fordi man vil have det" og ikke fordi "det er alle pengene værd".

    Så jeg ville hellere samle point sammen ved de rejser jeg ville tage, købe ind via nettet med det rigtige krerditkort og så på den måde opsparer point til den rigtige rejse for familien.

    Læs eventuelt denne artikel som viser mulighederne: http://bonusfeber.dk/gar-du-glip-af-gratis-rejser/

    Her optjener man i eksempelt nok point til at rejse gratis for en familie på fire. Et eksempel som let kan tilpasses ens eget behov og muligheder.
     
  9. Mads

    Mads Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    19
    Point:
    3
    Hej igen

    Tusind tak for feedback alle sammen. Der var en del ting, jeg ikke vidste. Guldstatus er jeg sådan set ligeglad med. Det var mere muligheden for at opspare point, der ikke udløber, som lød godt.

    Men det ender nok med et SAS MC i stedet. Nykredits lyder bedre, men at flytte boliglån for 5000 point om året er sgu for skørt.

    Jeg kan forstå, at de ofte har tilmeldingsbonus. Lige nu får man 1000 EB point. Er det værd at vente på noget mere?
     
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Der kommer en gang i mellem kampagner med 4.000 point, så vidt jeg husker.

    Det har været nævnt 2 gange her: http://forum.bonusfeber.dk/threads/sas-kredit-kort.128/page-2 (jan-mar 2014, feb 2015)
    De 3.000 ekstra point svarer til et spend på 30.000 kr så afhængigt af hvor hurtigt du får brugt 30.000 kr så kan det jo være et sats, men hvis du regelmæssigt bruger penge "større beløb" så kan det ud fra den historik ikke svare sig at vente, men det vil jo være et sats uanset hvad.

    Derudover som tilføjelse, til alt det andet fornuftige der er sagt, er det ret væsentligt med foreign exchange fee. Bruger du dit VisaDankort i udlandet tager de typisk 1% inden for EU (& Norge og sikkert lidt flere), og uden for tager de 1,5%. Med et typisk MasterCard bliver disse gebyrer til 1,5% og 2% af MasterCards vekslekurs, hvilket er væsentligt mere og for mig gør det uinteressant at bruge mit MasterCard i udlandet med mindre det er noget jeg vil have forsikring for. Hvis du har et meget stort forbrug i Euro kan det godt være at det ville være en rigtig god idé at have et udenlandsk kreditkort, men jeg tror det er lidt mere kompliceret end det er bare lige....

    Til sidst har det her været diskuteret lidt hvor meget forbrug man egentligt skal have (steder hvor der ikke er gebyr på MC) for at det kan betale sig at have et SAS MasterCard hvis man skal betale for det: http://forum.bonusfeber.dk/threads/mastercard-til-eurobonus-hvornår-kan-det-svare-sig.1608/
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Opstartbonus:
    Jamen 1000 point og så den tid du bruger kortet i og dermed optjener point skal du tage med i regnestykket. Der kommer helt sikkert en ny promo inden jul, men det bliver ikke over 7-10.000 point i sign up. Vil gætte på at der her i Q3 kommer til bedre sign up på SAS MC på omkring 3-7.000 point og så en igen op til julehandlen. Sådan plejer det at være, så mon ikke igen i år :)
     
  12. Mads

    Mads Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    19
    Point:
    3
    Naturligvis. Men hvis der kommer en bonus på eksempelvis 6000-9000 point mere end nu, så er det trods alt 60.000-90.000 kroners forbrug. Det kan jeg godt lige vente et par måneder på at få. Har ingen større køb i horisonten, der ikke kan vente til den rette signup-bonus.
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113

Del denne side