Visa til Indien

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af eberg, 16/9/18.

Tags:
  1. eberg

    eberg Medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    Min kæreste og jeg skal til Indien til December/Januar på ferie og som gæster til et indisk bryllup. I den forbindelse skal vi have ansøgt om visa til Indien. Jeg kan forstå, at dette skal gøres online, hvilket ikke er noget problem, men vi bor permanent i Storbritannien og har ingen folkeregisteradresse i Danmark længere. Tror i, at dette er noget der vil give os nogen problemer i forhold til at få visa?

    Vi skal flyve fra London til Mumbai, og har derfor ingen forbindelse til Danmark, når vi ankommer andet end vores danske pas.

    På forhånd tak for hjælpen.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis I bor i London så søg via den indiske ambassade i London
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Jeg har ikke specifik kendskab til visa til Indien, men har søgt visum til forskellige lande på mit danske pas, mens jeg har boet i udlandet.
    • Alle gange har jeg skulle søge efter reglerne for danske statsborgere (d.v.s. aflevere passet på konsulatet i Danmark - eller sende passet til det sted, der behandler visum til danske statsborgere).
    • Jeg har undtagelsesvis kunne søge i opholdslandet, hvis jeg havde en opholdstilladelse.
    Jeg forstår, at I skal søge on-line. Så umiddelbart vil jeg ikke mene, det skulle give problemer.
     
    Beaglen og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har søgt og fået visum til USA med dansk pas på den amerikanske ambassade i Slovakiet. Det er klart at I skal følge reglerne for danske statsborgere.
     
    Beaglen, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Nemlig. Jeg gjorde samme øvelse med et hollandsk pas i Danmark. Eneste ekstra er, at man skal bevise sin tilknytning til værtslandet. Sygesikringsbevis var nok.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    På grund af Niels Holck sagen var Danmarks forhold til Indien meget anspændt i lang tid og danske statsborgere var nødt til at ansøge om visum på den indiske ambassade i ulighed med andre EU-borgere (som kunne søge online). Det er noget ganske nyt at man som dansk statsborger nu også kan ansøge om visum til Indien online (det kaldes e-Visa).

    Jeg gjorde det for nogle måneder siden, her en lille advarsel: Brug kun den officielle regeringsside https://indianvisaonline.gov.in/evisa/tvoa.html. Der er et hav af selskaber med internetadresser der ligner den officielle og som prøver at få dig til at ansøge gennem dem. De får det gjort, men det koster flere penge. Jeg startede med en ansøgning på en "forkert" side. Jeg opdagede det dog i god tid og afsluttede ikke ansøgningen. Men de havde fået min email adresse og mit telefonnummer. Jeg fik flere opringninger for at minde mig om, at jeg ikke havde afsluttet min ansøgning......

    Men for at svare på OPs spørgsmål, det har ingen betydning hvor du bor henne.
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. eberg

    eberg Medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    Mange tak for svarene alle sammen.

    Jeg vil skrive til den indiske ambassade i London inden vi søger, og får dem til at bekræfte, at der ikke er nogle problemer med at søge e-visa når vi som danske statsborgere bor i London.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det som @T4L siger. Jeg undesøgte visum til ferie sidste år, og det er selvfølgelig dit statsborgerskab som afgør hvordan du er stillet. Gør det i god tid, så vidt jeg kunne se måtte man påregne lidt ventetid. I vores tilfælde kunne vi faktisk ikke nå det. Det koster vist ca. 800 DKK pr. mand.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Argh, hvorfor havde jeg ikke set den tråd noget før.. kostede mig 159 USD.. jeg checkede lige på din side, og fandt min ansøgning, så de snyder ikke i det mindste... - og ja, dem jeg brugte hedder: https://www.evisaindia.org/
    - som det ses og som @T4L siger, ser det legit ud og er det, men desværre overcharger de..
     
    Henry, clager og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Mener den officielle pris for danske statsborgere er 80 USD + gebyr på 2,5 % for betaling.
     
    Henrik Olsen, Henry og clager "Synes godt om dette"
  11. eberg

    eberg Medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    Vi har nu begge fået visa til Indien, og der var ingen problemer med vores adresse i London.

    I skal have mange tak alle sammen! :)
     
    MK1, Henrik Olsen, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Hvor længe gælder et visum til Indien?

    Single / multiple acces ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    SophieHendriksen, Henry og THammer "Synes godt om dette"

Del denne side