Visum ved transfer i USA

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kolmorgen, 30/10/14.

  1. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Hej alle,

    Jeg har søgt lidt rundt på internettet, så jeg tror godt at jeg ved hvad svaret er til mit spørgsmål, men jeg er alligevel lidt usikker på det, da jeg synes jeg har fundet lidt modstridende svar.

    Jeg skal til Bogotá i marts/april næste år. Jeg har været der før og det har været via FRA med LH.

    Jeg sidder netop nu og kigger på flypriser, og jeg ser at det umiddelbart kunne være billigere at flyve med United via USA - men så rejser spørgsmålet sig om visum i USA.

    Det jeg ser, når jeg søger på internettet, er at uanset om man har USA som endestation eller blot som transfer, så kræves der et Amerikansk visum. Men jeg har dog også fundet frem til at der vist nok eksisterer et transit visum, men at dette også er noget man skal søge om, samt koster det USD 160,00.

    Er der andre som har nogen viden de kan dele omkring dette, eller bør jeg ret og slet fokusere på de afgange der går direkte mellem Colombia og Europa?

    På forhånd tak...
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Hvorfor skal du have visum til USA? Har du andet statsborgerskab end dansk? Det er korrekt, at hvis du har transfer i USA (også internationalt -> internationalt), så skal man igennem immigration. Men hvis du er dansk statsborger, så skal du bare have en ETSA pre-approval før du rejser ind i USA.

    Og i fht Colombia behøver man ikke visum som dansk statsborger, da du får 90 dage ved indrejse.
     
  3. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Nej, jeg har dansk statsborgerskab - men ved at læse rundt omkring fik hurtigt opfattelsen af at det også kræver visum blot for at have en transfer i USA. Men smart, jeg vil læse mere om ESTA. Jeg har aldrig før været i USA, så kender ikke reglerne...

    Edit: Jeg ser at det tydeligvis var et lidt dumt spørgsmål - har aldrig før hørt om ESTA, men ser at det slet ikke er så kompliceret.
     
    Senest redigeret: 30/10/14
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,858
    Point:
    113
    ESTA er rigeligt for danskere. Og det er vist gældende i 2 år uanset hvor mange gange man rejser dertil.

    Er det i øvrigt her, man skal blære sig med en returbillet til Bogota marts næste år til 1.837 kroner - endda med fire dages stop-over i New York :)
     
    Kenneth K, Mille, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Præcis. ESTA er rigeligt. Man kan læse mere her: http://denmark.usembassy.gov/visa/visawaiverprogram.html

    Hvordan har du sammensat rejsen til Bogota for 1837 kroner?
     
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Er det ikke LIIIIDT dyrt??? ;);)

    PS: Har aldrig været i Bogota, ta' mig med (til den dyre pris :D )
     
  7. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Snyd :) Fik dog en billet til Bogota til februar med LH for små dkr 5.200 via. Plejer normalt at være omkring en dkr 10.000-11.000
     
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    ESTA gælder korrekt to år eller hvis man skifter sit pas ud :)

    Bogota til under 2K er vist noget man skal blære sig med - det er dælme en skarp pris på sådanne en tur :)
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Bogota er meget konstant temperatur... - der forholdsvist koldt om natten og ikke videre varmt om dagen.. året rundt!! Endvidere er det ret højt oppe, så man bliver let forpustet af at vandre rundt :) - jaja, selvfølgelig siger jeg det, har jo intet at gøre med den kuffert man slæber rundt på!! Nå, men husker det foregående.. koldt, højt oppe og 2 kundemøder og en masse våben... Tror du skal få hotellet til, at sørge for at hente dig! Da jeg var der, fik man et billede af personen der skulle hente en, som man printede ud og det skulle være et vellignende billede endvidere udvekslede man et password.. :)

    Minder mig om, t når man rejser sådanne steder findes der det her: https://danskerlisten.um.dk/Registration/default.aspx - danskerlisten, gør selv brug af den når jeg rejser i Mellemøsten...
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  10. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Jeg er helt forelsket i Bogotá, men nu hjælper det nok også lidt at den bedre halvdel er fra byen :)
     
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,858
    Point:
    113
    Jeg kan ikke huske, om jeg læste om det her på forummet, eller om jeg så det et andet sted. Men det er fra Düsseldorf via Berlin til New York med Airberlin og United. Efter fire dage fra New York til Bogota med United. Og efter yderligere syv dage fra Bogota til Frankfurt over New York med United.

    Så jeg skal stadig en tur til Düsseldorf og hjem fra Frankfurt. Det kan vist klares med bonuspoint.

    Billetten er købt for over en måned siden, så den kan ikke findes mere.
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Fed tur :) Sådan rejser en rigtig bonusfeber rejsende :)
     
    Kenneth K, Schwert, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Mille

    Mille Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Er det stadig sådan tingene forholder sig? (Mellemlander i 2,5 time i Newark og 1,5 time i Chicago på en rejse til Costa Rica først i det nye år. Må tilstå at jeg opdagede for sent, at det kan være lidt anstændigt at mellemlande i USA med indrejsetilladelse og bagage. Men det var lidt billigere, og det forblændede åbenbart.)

    På forhånd tak for svar.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Du skal igennem immigrationen i Newark, så du skal have en ESTA. Det er klart mere bøvlet end uden mellemlanding i USA, men 2½ time burde være fint. Når du er kommet igennem immigrationen skal du opsamle din bagage og aflevere den ved et andet bånd, hvorefter du kan gå mod din nye gate.
     
    Henry, Mille og Nj4220 "Synes godt om dette"
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Tjek, har netop været i USA på et 19mdr gammelt ESTA, ingen problemer.
     
    Henry og Mille "Synes godt om" dette.
  16. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    :D
    (Velkommen til IF).
     
    Thorbjoern, Mille, DanielBahn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Mille

    Mille Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Mange tak for svar og velkomst. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side