Vueling indkaldt i fogedretten

Poster i 'NYHEDER' oprettet af MortenS, 4/8/18.

  1. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Imponerende nok! Men Chancen for det ikke er leaset er vel nærmest lig nul.
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Tænker jeg også. Men mon ikke indkaldelsen får dem til at hoste op?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Så venter vi bare på, at de gør det samme med Ryanair
     
    Beaglen, SebastianBruun, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Under alle omstændigheder må en fogedret i lufthavnen betyde forsinkelser for afgangen.:eek::eek::eek: Så mon ikke flyforsinkelser.dk står i gaten og deler reklamer ud til de ventende passagerer, så en ny stak kunder er sikret;)
     
    Jeblin, Nielspg, DanielBahn og 7 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er spændende hvad resultatet bliver. For der er dælme langt op til en million kroner plus sagsomkostninger hvis de ikke må nappe et af de fire fly denne dag.

    Så det bliver en dag at følge, da den kan skabe en ny slags tendens for de erstatningsselskaber.
     
    Beaglen, Henry, jakobv84 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Det er godt at se, der forsøges at gribe ind mod selskaber der forsøger at forbigå deres forpligtelser med tavshed. Det bliver også interessant at følge Vagn Jelsøes sag mod Icelandair....
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. René Riisgaard

    René Riisgaard Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Brændstoffet er sandsynligvis forudbetalt, så hvis der gøres udlæg i dette letter flyet ikke. En mulig udgang er, at der ikke kommer noget fly til Cph mandag, medmindre de vil betale.
     
    Beaglen, jakobv84, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Haha fantastisk forslag!
     
    jakobv84, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hvad skete der? en storm i et glas vand? spin? - man hørte intet til, at de ikke måtte flyve igen...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Vueling er indkaldt til fogedretten d 27 august jf linket øverst. Med mindre de hoster op inden, tænker jeg ikke der sker nyt inden da.
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ok, troede det var "nu" og ikke om 3 uger, sorry
     
    Henrik Olsen, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Vi må lige vente 14 dage endnu før at der er nogen der forsøger at holde et fly tilbage :-.)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Har haft to ture med dem. Til Alicante og tilbage igen for snart en del år siden. På turen hjem blev der problemer med flyet og vi måtte skifte fly i Barcelona. Ikke specielt sjovt med to små piger på under 1 år. Det skal dog siges at Vueling håndterede det super flot og der var ingen problemer ud over forsinkelsen.
    Da jeg før turen havde læst at det var et "Katalansk svar på Ryanair" orkede jeg ikke at bruge tid på kæmpe om erstatning. Tog fat i et selskab der hentede erstatning til os. Det tog kun godt 1½ år før pengene kom ind.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    531
    "Synes godt om" modtaget:
    1,848
    Point:
    93
    Vagn Jelsøe kendte godt sine passagerrettigheder i forvejen, så både han og konen fik kompensation fra Iceland Air. Han så ingen grund til at bruge andre selskaber (Airhelp, Flyforsinkelse m.fl) til at hjælpe med erstatningskravet, for som han selv udtrykte det:

    ”Men rent principielt vil jeg ikke betale for noget, jeg har ret til, også når det er gratis at klage til myndighederne over flyforsinkelser og få sagen behandlet af dem. Det er i hvert fald tegn på, at der er noget galt, når der angiveligt ligger over 1.000 sager fra ”dusørjægerfirmaerne” mod flyselskaber og venter i Københavns Byret. Så har systemet da spillet fallit, hvis man skal betale for at private firmaer giver mig som borger det, jeg har krav på – ved at jeg betaler procentdel af de penge, jeg har ret til.”

    Han glemmer dog bare lige én ting: For det første er det ikke alle passagerer, der har ressourcer til at kæmpe selv mod flyselskabet og for det andet er flyselskaberne oftest tilbøjelige til at afvise sagen, når man henvender sig til dem som privatperson frem for en virksomhed. Moralsk er dette dybt forkasteligt efter min vurdering, for flyselskaberne (og andre rejsearrangører for den sags skyld) bør behandle alle henvendelser og anmodninger ens, uanset hvor de kommer fra. Og desuden laver "dusørjægerfirmaerne" faktisk et reelt stykke juridisk arbejde og den slags er jo ikke gratis (og en advokat er et langt dyrere alternativ). Så kan det altid diskuteres, hvordan den slags skal aflønnes. Uden tvivl er "no cure no pay" en god forretningsmodel, men hvordan økonomien så skal strikkes sammen, kan jo komme an på en prøve - og det udfordrer jeg gerne (hjælp og gode forslag hertil søges).

    En anden ting er, at det kan godt være at Trafikstyrelsens behandling er gratis, men det er ikke til gavn for kunderne, at det skal tage op til et halvt år eller mere for at få en sag afgjort. Jeg ved udmærket godt, at alle parter i sagen skal høres og at flyselskaberne gør hvad de kan for at trække sagen i langdrag, men det hører ingen steder hjemme hvis erstatningskravet ellers er berettiget. Og Trafikstyrelsen er bl.a. sat i verden for at overvåge, om flyselskaberne nu også følger lovgivningen på det pågældende område. Så måske det var på tide, at Trafikstyrelsen kom noget mere på banen?

    Og dermed basta bum! ;)
     
    Kenneth K, Daniel K, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Jeg sammenligner det lidt med mit tidligere job, hvor vi skulle give tilbud på forskellige opgaver. Her var vores overordnede indgang til at vurdere, hvorvidt vi skulle give tilbud (den ultrakorte version):
    • Hvad koster det at udarbejde tilbuddet?
    • Hvad er sandsynligheden for at vinde?
    • Hvad vil vi tjene, hvis vi vinder opgaven?
    Og det er jo i princippet de samme overvejelser, de forskellige firmaer skal gøre sig, hvis de overvejer at tage disse erstatningssager for flyrejsende.

    Jeg tror, at langt de fleste kun vil betale firmaerne for de sager, hvor flyselskabet kommer til at betale penge. Ligesom passageren nok også vil være ret sikker på, at hele erstatningen ikke går til det selskab, der søger pengene hjem.

    Så jeg har svært ved at forestille mig en alternativ betalingsmodel.
     
    Kenneth K og Beaglen "Synes godt om" dette.
  17. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Min mor har to gange brugt et af “dusørjægere” selskaberne, begge gange over for norwegian og begge gange med succes. Den ene gang endda, efter de 20 pct gik til dusørjægere, tjente de 500-700 kr på rejsen. Hun kunnne _aldrig_ drømme om selv at indlede en sag - det mener hun er helt uden for hendes liga og formåen.
    Og til sådanne mennesker, som jeg tror en stor procentdel af turistflyverne er, så er dusørjægerene gode. Havde det ikke været for dem, så havde min mor i hvert fald ikke fået nogen erstatning.

    (Har redigeret indlægget - havde glemt det sidste afsnit.)
     
    Senest redigeret: 14/8/18
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    For mig er det helt enkelt, hvor lang tid regner jeg med at skulle bruge kontra hvor meget vil jeg få ud af det. Var jeg endt på et Ryanair fly ville jeg ikke engang overveje at klage selv, min forventning til at de ville afvise og trække det ud gør at jeg her gladeligt ville ofre 20% for at få andre til dette. Mit største problem er det at skulle følge op og rykke på sager. Ikke en super ting, når man har hukommelse som en guldfisk og rygrad som en regnorm....
     
    Henry, Beaglen og DanielBahn "Synes godt om dette"
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    20%... Plejer det ikke at være 25?... + Moms.
    Personligt ville jeg prøve 2-3 gange, derefter Trafikstyrelsen. De andre er sidste udvej...
    Og til de glemsomme gør en reminder I kalenderen underværker..
     
    Henry, Beaglen og MortenS "Synes godt om dette"
  20. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Med min mor tog de 20 pct af erstatningen. Det er dog et par år siden, så har måske ændret sig.
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.

Del denne side