Warszawa

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 14/1/24.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,063
    "Synes godt om" modtaget:
    4,522
    Point:
    113
    Jeg kommer en del til Warszawa i Polen og egentlig kunne jeg godt tænke mig at komme der lidt mere. Hovedårsagen? En helt fantastisk sushi omakase restaurant! Der skal ledes længe for at finde en magen til i Europa. Restauranten Noriko https://norikosushi.pl/en/home-page/ med kun 8 sæder drives af et polsk ægtepar og den er fuldstændig på højde med Sushi Anaba i København til en meget mere overkommelig pris. Se lige et par billeder her:
    IMG-1617.jpg
    IMG-1618.jpg IMG-1619.jpg IMG-1620.jpg IMG-1622.jpg IMG-1623.jpg IMG-1629.jpg

    Min anden favoritrestaurant i Warszawa er Soul Kitchen https://www.soulkitchen.pl/. I Soul Kitchen føler man sig sådan lidt tilbage i tiden, nærmere betegnet de gode gamle tider. Til frokost tilbydes der en menu af suppe (vil mellem to), hoved ret (vælg mellem to), dessert og noget at drikke (vand eller kafe, ingen alkohol) til 45 PLN, dvs. 77 kr.!!! Får man så noget fornuftigt at spise? Det kan du tro!

    Min kæreste valgte en af supperne og denne hovedret, som var virkelig lækker. De kaldte den en boeuf bourguignon, som det ikke helt var, men pyt med det!

    IMG-1610.jpg

    Jeg skulle ikke have en helt menu og bestilte linguini med trøfler i stedet for. Jeg klager ikke.
    IMG-1609.jpg

    Om aftenen er der ikke sådan en god deal. Alt er a la carte, men heller ikke specielt dyrt. Der er plads til et billede til i dette opslag. Så I får lige en fantastisk foie gras:
    IMG-1641.jpg
     
    Beaglen, Kenneth K, danielbirch og 10 andre "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,213
    "Synes godt om" modtaget:
    4,016
    Point:
    113
    Tak for ovennævnte.
    Var i Warszawa for nylig med hele familien (viv + 2 voksne døtre) for første gang
    Positiv overraskelse. Fik dog desværre ikke lejlighed til at besøge dine forslag

    Boede på Intercontinental - hvor servicen var helt fantastisk. Og status blev i den grad anerkendt. Som Diamond Amabassador blev vi cheket in kl 10 til en hjørne suite :). Dejligt spa-område på 43 etage.

    Kan klart anbefale det jødiske museum POLIN, det gamle fabriksområde Farbryka Norblina med barer og spisesteder - og hvis man er til mellemøstlig mad så er Le Cedre helt fænomenal.
     
    Erwin Lansing, T4L, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side