Where to credit?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Epal, 15/1/16.

  1. Epal

    Epal Medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    72
    Point:
    18
    Findes der en hjemmeside, hvor man kan taste kommende rejseruter ind med booking class og så få svar på, hvilket program der bedst vil kunne betale sig at optjene points i?

    Min bror skal snart til Jakarta med CX via LHR/HKG i booking class V/L(dvs billige billetter). Han er ikke medlem af nogen programmer, hvor han kan optjene point, så mit umiddelbare bud vil være Alaska air's Mileage Plan. Her optjener man 50 % af de fløjne miles samt lave ekstra afgifter ved redemption. Til sammenligning får man kun 25% avios. Ved ikke om Alaska generelt er mere generøse?

    Optjening og redemption kan ske til både AA, BA, AF, EK, FI(dog med YQ) og en lang række andre selskaber. Så umiddelbart kan jeg ikke se what's not to like, på nær at man fra DK primært kan rejse til US. Til gengæld kan man rejse intra Asia fx NRT->HKG(gratis stop over)->SIN for 27500 miles pr vej i first med CX.

    Hvad siger I?

    Håber I kan hjælpe.

    travelcodex.com/2016/01/alaska-airlines-miles-award-travel-outside-north-america/
    onemileatatime.boardingarea.com/2014/03/10/best-uses-of-alaska-airlines-mileage-plan-miles/
     
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Epal "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja der findes jo www.wheretocredit.com men lyder til du har gjort benarbejdet. Jeg har selv ca 80.000 miles hos AS og synes da din plan lyder fornuftig HVIS din bror rejser nok til at nå op til noget han kan bruge. Modsat er en af fordelene ved BA at du kan indløse allerede fra ganske få tusinde points.
     
    Epal "Synes godt om" dette.
  4. Epal

    Epal Medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    72
    Point:
    18

Del denne side