Anmeldelse: Intercontinental Monterey

Intercontinental Monterey

Sidste år tog Sander de Jonge fra vores søsterside Insideflyer.nl på ferie i Californien. Her følger hans beretning med blandt andet business class flyvninger med American Airlines fra London til Los Angeles, en håndfuld hoteller og ikke mindst besøg i et antal fantastiske national parker. I denne artikel anmelder han Intercontinental Monterey.

Introduktion

Efter vores besøg på Intercontinental San Francisco er det blevet tid til at afhente vores nye lejebil. Wendy havde fået æren at vælge bil nummer to og valget var faldet på en SUV. Efter lidt søgen, bestilte vi en Jeep Grand Cherokee hos Dollar.

Da vi ankom på afhentningsstedet hos Dollar (på det aftalte tidspunkt), viste det sig at jeg skulle vente i over en time for at få bilen udleveret. Heldigvis lå Hilton hotellet lige overfor, så jeg kunne drikke en kop kaffe i lobbyen for at slå tiden ihjel.

En time senere viser det sig at vi får en ret temmelig stor bil med. En Nissan Armada, udstyret med en V8 motor. Indenfor er bilen ret standard ustyret, uden navigation eller andet tingeltangel. Men den dejlige V8 gør det godt igen, det er ren fornøjelse at køre denne bil!

Nissan Armada
Den nye slæde, Nissan Armada. Sikke et monster!

Turen til Monterey går ret hurtig og efter et par timer er vi på vores nye sted. Normalt kan turen køres på lidt over 2 timer, men vi valgte selvfølgeligt Highway One. Det gør turen lidt længere (næsten 3 timer), men til gengæld får man en flot tur langs kysten.

En flot tur fra San Francisco til Monterey

Ret hurtigt står det klart at Monterey faktisk er så sjovt som vi havde forestillet os! Selvom byen som sådan har en vis omfang, er området især omkring boulevarden ret overskueligt. Det giver en god, intim atmosfære. Det kan godt give indtryk af Fisherman’s Warf i San Francisco, men uden menneskemassen.

Velkomst og check in

Det er ikke nemt at finde parkeringsplads i Monterey, og slet ikke direkte på boulevarden. Ved hotellet kan vi bruge valet parking. Selvfølgeligt mod betaling af et tillæg, men givet mængden af bagagen (og bekvemligheden) er vi taknemmelig for det.

Ankomst til Intercontinental Monterey
Intercontinental Monterey valet parking

Mens bygningen ved ankomsten ser sobert ud, er den personlige velkomst super. Vi bliver hjulpet af Sunil, som får os til at føle os virkelig velkommen på hotellet. Vi har bestilt det billigste værelse, inklusiv morgenmad, på fleksible vilkår til lidt over 200 dollar. Han nævnte at han havde givet os en værelsesopgradering på grund af Ambassador programmet. Han nævnte også at han havde fundet det værelse af den type med den bedste udsigt over oceanet.

Intercontinental Monterey lobby

Efterfølgende fortælte Sunil os tydeligt om alle faciliteter på hotellet og gav os en voucher til morgenmad. Til sidst foreslår han proaktivt selv at vi kunne få en late check-out. Noget vi gerne benytter os af.

Lad mig sige det med det samme, efter vores ophold på Intercontinental San Francisco er det helt fantastisk! Kontakten er meget mere personlig og værdisætter en som gæst. Hvis jeg skal være ærlig, sætter jeg mere pris på det end en flaske champagne på værelset (ikke at den ikke smager godt 😉).

Værelset

Værelset er dejligt stort og har en dejlig seng. Som man forventer af et Intercontinental. Værelset har som “ekstra” en gaspejs, noget vi i øvrigt ikke har brugt under vores ophold. Jeg kan forestille mig at det kan give en dejlig atmosfære på de “kolde dage”.

Intercontinental Monterey værelse

Men mest vigtigt har værelset en flot udsigt over oceanet og lidt af boulevarden.

Intercontinental Monterey
Udsigt fra værelset. En god måde at vågne op på
Intercontinental Monterey udsigt

Efter den behagelige velkomst forsætter de gode erfaringer med hotellet. På værelset ligger der et personligt brev fra manageren. Ved siden af lidt frisk frugt og lidt chokolade. Allesammen ting som viser at hotellet tager det betalte Ambassador program seriøs. Det koster hotellet relativt lidt, men man føler sig meget velkommen som gæst.

Velkomstgaver

Derudover er værelset forsynet med en Nespresso maskine, med nok kapsler til dagen (læs: næste morgen). Især taget i betragtning at kaffen i USA ikke er min smag, er det rart med en Nespresso maskine.

Nespresso maskine

Badeværelset er udstyret med separat badekar og brusekabine. Badeværelset er pænt og stort.

Badeværelse

Om aftenen er det klart at turndown service har været forbi, noget jeg ikke oplever hver dag (jeg bor normalt på 3-4 stjerne hoteller) og derfor meget værdsat.

Turndown service

Monterey

Byen Monterey er ret spændende. Helt anderledes end for eksempel San Francisco. Den er meget mindre og alt byliv er omkring boulevarden.

Om aftenen er det ret hyggeligt på gaden, men eftersom det er lidt køligt er det hurtig overstået. Der er et stort udvalg af barer og restauranten for at finde underholdning om aftenen. Vi vælger en bar med live musik, lige overfor hotellet.

Monterey er også kendt for Monterey Bay Aquarium. Det ligger meget praktisk lige ved siden af hotellet. Gennem hotellet får vi billetter til reduceret pris. Og akvariet er absolut et besøg værd! Hvis du har lidt mere tid, er det også muligt at spotte hvaler. Det kan gøres med båd eller fly, det sidste til en anseelig pris. Desværre passede det ikke i vores planer, så vi måtte lade chancen gå forbi.

Monterey Bay Aquarium

Morgenmad og faciliteter

Dagen efter går vi ned ad trappen til morgenmaden. Trappen er en oplevelse i sig selv, som du kan se på billedet nedenunder.

Trappen på Intercontinental Monterey

På dette hotel kommer du ikke til at finde en morgenmadsbuffet. Vi har fået en voucher på $50,00 til morgenmaden. Det lyder af ret meget for morgenmad, men til to kopper kaffe og to retter er det lige knap nok.

Morgenmad med udsigt

Det er et privilegie at spise morgenmad ved Stillehavet. Helt fantastisk at se ud på oceanet mens du nyder et krus kaffe. Morgenmad kan bestilles à la carte. Det er en smagfuld (frisk) morgenmad og dermed en dejlig afveksling fra den gennemsnitlige morgenmad i USA.

Hotellet er delt i to. Vi bor tydeligvis på den pænere del, fordi den anden del kan nås over en slags gangbro over gaden. Der er ingen udsigt over Stillehavet og jeg har indtryk at hotellet er straks mindre attraktiv uden den smukke udsigt.

Intercontinental Monterey
Gangbroen mellem den “smukke” del og den “mindre smukke” del af hotellet

Det man dog kan finde i den anden del er svømmingpoolen, som dog er mærkelig udformet. Derudover er der en stor fitnesssal.

Svømmingpool. Mystisk format…

Udover morgenmad har vi ikke brugt restauranten. Jeg har indtryk af at det er en god restaurant, prissat lidt højere end gennemsnittet, men jeg kan ikke sige det med sikkerhed.

Konklusion

Intercontinental Monterey har overrasket mig meget positivt! Jeg havde læst nogle ikke helt så positive historier om hotellet. Det hjælper at vi netop kom fra det upersonlige (men flotte) Intercontinental San Francisco. Her gjorde de netop det rigtigt som de gjorde forkert i San Francisco. Vi fik en varm velkomst. Værelset var mere end i orden og havde udsigt over oceanet. Jeg kan forestille mig at den anden del af hotellet ville give en mindre god oplevelse. Derudover er Monterey en flot (lille) by at besøge. For dette hotel betaler du omkring 50 dollar mere end Holiday Inn Express, som vi boede på dagen efter. Forskel med oplevelsen, service og udsigt er dog stort og hele prisen værd.

Denne artikel er oprindeligt skrevet af Sander de Jonge fra vores søsterside Insideflyer.nl

Overblik

Pros

- God service; fra parkeringsplads til check ud super gæstfri.
- Flot udsigt over oceanet
- Monterey er en flot by

Cons

- Man skal være heldig at få et værelse i den flotte del af hotellet