Vildt nok... Indtil videre holder den tyske stat dog hånden under selskabet http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/349543/air_berlin_gaar_i_betalingsstandsning.html
Luftfartsselskabet Air Berlin fortæller i en pressemeddelelse, at det er gået i betalingsstandsning. Selskabet, der er Tysklands næststørste og Europas sjettestørste i luften, kan ikke fortsætte driften, og hovedaktionæren - luftfartsselskabet Etihad - vil ikke poste flere penge i selskabet. Driften fortsætter dog indtil videre, ikke mindst takket være den tyske regering, der har stillet en kredit på 150 millioner euro til rådighed. Kilde: TV2.dk
Det håber jeg - overkommandoen er på vej ud i et AirBerlin fly i Tirana i disse minutter og skulle gerne nå helskindet hjem
De er sikret for 150 mio euro indtil videre: https://insideflyer.dk/airberlin-gaar-betalingsstandsning/
Lidt vild nyhed, som dog vel var lidt forventet efter deres tidligere udmeldinger. Gad vide, hvad det får af umiddelbare konsekvenser - jeg kender flere med bookinger et stykke ude i fremtiden - mon man kan stole på, at de bliver udført eller bør man ombooke allerede nu?
Hvorfor er det træls? Der er stillet kreditramme til rådighed så selskabet kører videre - hvis det er usikkert er det jo "bare" om at få dem brugt
Avs for faen da.... Skynd dig at prøve at bestille nogle billetter med oneword parterne... eller køb i shoppen....
Har lige prøvet at brænde mine 7000 point af i shopppen. Ved check-out fik jeg en fejlmelding. Nu ser det ud til, at der er helt lukket for adgang til shoppen. Måske der var lidt for mange der prøvede at komme af med deres point?
Denne proptrækker kan anbefales, hvis det stadig kan nås https://insideflyer.dk/forums/threads/indløsningstråden.860/page-5
Spændt på hvad der sker med mit Airberlin Topbonus Guldkort, som jeg fik ved en status match. Ønskesituationen er at det bliver matchet til Lufthansa Senenator, men det er nok ikke tilfældet.
Mener at have læst et sted tidligere, at Topbonus ligger i et helt andet selskab, hvor vist ikke engang AirBerlin er med i ejerkredsen, så uanset hvad der måtte ske med AirBerlin, burde det ikke have indflydelse på points hos Topbonus. Kan ikke huske hvornår - men mener, de selv sendte en mail om det, da der begyndte at komme lidt uro - derfor var der også en overgang, hvor man ikke kunne booke via deres app.
Her er lidt om ejerne af topbonus: http://www.etihad.com/en/about-us/e...loyalty-company-surpasses-20-million-members/ Global Loyalty Company - som er ejet af Etihad. De har 4 programmer i porteføljen: "Etihad Guest (used by Etihad Airways, Air Serbia, Air Seychelles and Etihad Regional), JetPrivilege (Jet Airways), MilleMiglia (Alitalia), and topbonus (airberlin and NIKI). "
Jeg flyver med dem i morgen da de operer min Austrian flyvning og vist igen fredag så de må godt lige holde ugen ud
Topbonus ligger i eget selskab ja, hvor Etihad vist ejer 70%. Så de er ikke direkte påvirket af betalingsstandsningen og en evt. konkurs, omend det er enormt uklart hvad der evt. kommer til at ske. Det hænger stadig tæt sammen med AB, idet bonus-billetter udstedes på ABs billetnumre (745-"stock"). Følger Vielfliegertreff.de tæt, hvor diskussionerne gløder. Ifølge flere har AB fået Topbonus til at "indefryse" alle miles så de pt. ikke kan bruges (hvordan de så bestemmer det...). Der er flere scenarier, f.eks.: - Topbonus bliver overtaget af hvem der nu end overtager (størstedelen af) AB og fusioneret med deres program - Topbonus bliver fusioneret med Etihad Guest (aktiemajoritet) - Topbonus bliver også erklæret insolvent (miles = fordringer) og lukker så alle miles er tabt Så det kan gå både rigtig godt og rigtig skidt Personligt har jeg også (alt for mange) topbonus miles, hvilket er hvad det er (spændene at se hvad der kommer til at ske med dem). Men også en enkeltbillet til USA i næste uge hvor jeg havde regnet med at komme hjem med Topbonus miles. Tilgængeligheden burde åbne om TO dage på den flyvning jeg har udset mig—utroligt skidt timing