American Airlines erfaringer

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af T4L, 10/3/17.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Jeg er i øjeblikket på tur i USA sammen med min kæreste. Det startede med 3 dage i New York. Skønt, det er bare altid en oplevelse og vejret er forårsagtigt. I morgen tidlig skulle vi videre til Kansas City, men der meldes sne!!! i New York og vores United fly bliver aflyst. United er flinke og ombooker os til et AA fly i aften. Men hvad med vores bagage? American vil have $25 at tjekke ind bare et stykke bagage hvis man ikke har status.

    Heldigvis matchede vi begge to til Air Berlin Guld for nogle måneder siden som svarer til Oneworld Sapphire and berettiger til gratis indchecket bagage. Jeg ringer til AA for at registrere vores AB numre. Damen i telefonen forklarer mig at jeg skal på et domestic fly og der kan man ikke bruge noget Air Berlin medlemskab. Jeg tvivler lidt på om hun overhovedet ved hvad Air Berlin er. Hun spørger mig nemlig: "Are you from Berlin, honey?" Jeg benægter høfligt og forklarer at jeg gerne vil bruge min status for at få gratis indchecket bagage. "Honey, your frequent flyer number doesn't matter. The only thing that matters is which credit card you have paid your flight with. Use the right card, then you get free luggage."

    Aha, tænker jeg, her kommer jeg nok ingen vejene. Vi må ordne det ved check-in. Ude i lufthavnen møder vi en rigtig sød check-in dame. Når hun ser vores fine AB guldkort siger hun: "We don't see those very often here." Systemet vil desværre stadigvæk ikke give os gratis indchecket bagage efter hun har lagt vores medlemsnumre ind. Jeg forklarer at AB Guld svarer til Oneworld Sapphire og at det berettiger til gratis bagage. Hun nærlæser nogle manualer og konkluderer at jeg har ret og at hun så må lave en system override. Det tager lidt tid, fordi hun skal dokumentere det. Hun forklarer at, hvis hun ikke gøre det, så er det en automatisk fyring fra AA. Hun kom til AA fra det gamle US Air, som var et hyggeligt sted at være. Det samme kan ikke siges om AA. Men hun er lidt ligeglad, fordi hun snart skal på pension alligevel.

    Langt efter længe lykkes det at få bagagen indchecket. Nu sidder vi i Admirals lounge og prøver at få noget at drikke, siden vores fly er mere end en time forsinket. Sikke en lounge! Der er nogle få gratis drinks (at man giver drikkepenge er indforstået). Den billligeste "premium" drink er en Heineken som koster 8 dollars og 19 cents. Jeg savner guldstuen!
     
    MaleneChristensen, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Så laksen mangler?
     
    MaleneChristensen, Henry, Michael Wahl og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Uheldigt at I havde problemer med bagagen men ellers lyder det som US domestic. Totalt standard lounge.
     
    MaleneChristensen, Henry, Michael Wahl og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    lyder som en tro kopi på min oplevelse med UA for nogle år siden:

    https://insideflyer.dk/forums/threads/united-airlines-star-alliance-gold-benefits.789/

    Der var det EBG de ikke vidste hvad var og "It's only United Star Alliance Gold that can have free checked luggage,,

    Ofte har check-in personalet ingen idé om hvad de snakker om. I vores tilfælde var fejlen hos UA da vi var en blanding af EBG/EBS (nu er vi alle EBD/EBG ;) ) og det fuckede systemet op, og hvis først computeren siger "No" så ved personalet ikke hvad de skal gøre.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    I den grad! Og hvis den var der, ville jeg bestemt ikke spise den! Den er så god i det nordiske, at man næsten altid bliver skuffet, når man spiser den andre steder.

    Det har du desværre ret i. Og tænk sig at United ikke en gang lader sine egne elite medlemmer ind i domestic lounges. De skal betale et medlemsgebyr. Min kæreste starter altid en diskussion med loungedragerne, fordi han simpelthen ikke vil tro at han ikke kan komme ind som Platinum Premier. Men han får kun lov at komme ind på grund af min fine SAS status. Det driller jeg ham tit med. :)
     
    tbh, PENSIONISTEN, Flyvefisken og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Lounges og adgang er under europæisk niveau, men andre ting synes jeg er bedre i US (first class, standby, upgrades)
     
    tbh, T4L, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Domestic lounger i USA er bestemt ikke så gode i forhold til "det vi kender". Så man skal være glad for sin siddeplads og lidt at drikke.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Henrik Olsen - den vi testede i LAX var da smadder god?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Vi var i Flagship delen, da jeg er Guld medlem i BA. Der er der meget bedre udvalg af mad og drikke.
     
    Kristian, Henry og jakobv84 "Synes godt om dette"
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Er det muligt at købe sig til en American Airlines upgrade, synes ikke rigtig jeg kan finde rundt inde på deres side.
    Har en flyvning fra LA - MIA, som jeg tænkte at opgradere..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side