Bangkok

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af henrikbjorn, 27/5/17.

Tags:
  1. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Hey InsideFlyer

    Til efteråret drager jeg til Bangkok på en solo rejse, prisen kontra Indonesien med Qatar var simpelthen for god til, at sige nej.
    Dog kunne jeg godt bruge noget hjælp eller gode fif til byen, mad, hvor man skal bo i og hvor man bør holder sig langt væg fra.

    På forhånd tak! :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
  3. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Tråden kunne også godt trænge til lidt flere indlæg...så forhåbentlig kommer der lidt flere indlæg.
     
    henrikbjorn og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Man kan bedre søge på googleog inkludere insideflyer - så bliver alt fundet
     
    henrikbjorn og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Enig
     
    henrikbjorn og Henry "Synes godt om" dette.
  7. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Bangkok er enten en city man enten elsker eller hader. Det er enten eller. Når jeg er derr er jeg mest i sathorn området. Sikkert gammeldags men meget hyggeligt
     
    henrikbjorn og Henry "Synes godt om" dette.
  8. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Du har helt ret, det kan nok siges om det meste af Asien. Elsker den Asiatiske kultur og specielt maden. Eneste dårlige oplevelse jeg har haft var Manila, som var absolut frygteligt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Miamidk

    Miamidk https://my.flightradar24.com/Miamidk/

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Accommodation: Airbnb all the way.

    Mad: Jeg saetter aldrig mine ben i etablerede restauranter i Bangkok. Den uovertrufne konge af streetfood, der tilbyder spektakulaer mad til en broegdel af prisen. Vil man absolut spise Thai paa restaurant, saa er man ligesaa vel tjent paa Vesterbro herhjemme.
    Som "kickstarter" kan jeg anbefale bangkokfoodtours. com - helt exceptionel mulighed for virkelig at proeve alskens Thai mad, med lokal guide. Der er flere forskellige ture, hvor jeg har proevet: Midnight TukTuk Food Tour, Ancient Ayutthaya Food & History Tour, Floating Food Market Tour og Bangkok Bites and Bike Tour. Alle er, i deres egen ret, meget anbefalelsesvaerdige. De vil loebe dig i 200 - 400 kr., pr tur, men er absolut hver en krone vaerd.
    Vil man paa restaurant, saa kan man komme paa danske Kiin Kiin, som ligger inde i Sra Bua (Kempinski Hotel) til 1/2 pris sammenlignet med Kiin Kiin i Koebenhavn.

    Smartphones: Det kan klart anbefales at erhverve sig et Thai simkort med 4G (ikke at forveksle med Wifi hotspots, der ikke virker saa effektivt, som deres 4G). Jeg skifter altid naar jeg lander. TrueMove stande i ankomsthallen. Forskellige pakker; 2GB til omkring 100 bath (20 kr), som er gyldig en uge, eller 4GB til omkring 400 bath som er gyldig 30 dage, der findes ogsaa andre pakker. I min verden goer det ganske enkelt ens faerden i Bangkok SAA meget mere stressfri. Maps og Google Maps hjaelper dig gang paa gang, og tillader samtidig at benytte Uber i mere effektiv stil.

    Airport Transfer: Afhaengig af hvor meget hassle man er klar paa, kan det overvejes at benytte Airport Link, som er det tog der koerer fra Suvarnabhumi ind mod byen. Koster 50 bath eller en dansk ti'er, og fungerer skide godt, men man skal stadig have fat i en taxi (eller Uber) naar man er ved stationen taettest paa hvor man skal bo. Airport transfer med Taxi til byen vil loebe dig i ca. 500 bath. Tager du alligevel en taxi, saa sikre dig at det er med "meter" eller at prisen er forhaandsaftalt, ellers starter shitshowet.

    Transport: Stay clear of Taxis, det er blod i vandet naar en “farang" saetter sig ind paa bagsaeddet af en taxi i Thailand. Jeg rejser jaevnligt i Thailand med job, og benytter mig af Uber, BTS (Metro) eller til tider motorcykletaxi (vaerd dog parat paa at skulle "haggle" om prisen).

    Skraedder: tailoronten .com - Dyre end de fleste andre skraeddere, som jo findes i et utal over hele Bangkok, men stadig betragtelig billigere end Danmark. Forretningen, som er ejet og ledet af to Canadiere, er placeret lidt afsides og lever derfor ikke af walk-in touristforretning, men istedet mest af “profesionelle" kunder. Bestil tid inden afgang fra Danmark, saaledes du kommer ind og faar taget maal den foerste dag du lander i BKK, saa der er tid til first and last fitting. Kvaliteten og servicen er uovertruffen.

    Go Tur !
     
    klausbm "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg er bestemt ikke hverken den store Bangkok- eller Thailandekspert, men var dog et par dage i Bangkok (og derefter en uge på Koh Samui) i oktober 2016.

    Vi boede på The Sukhothai. Mega hyggeligt hotel, sådan lidt resort-agtigt midt i byen. Lækker, stor pool mm. De har en meget overdådig brunchbuffet om søndagen med alskens slags skaldyr (østers, hummer, rejer osv.), sushi, champagne og "det sædvanlige" med lækkert bagværk, pålæg, frugt osv. Den kan du jo også prøve selvom du ikke bor der (husk at reserver plads). Det er ikke langt fra det lejlighedskompleks du har linket til. Det er nu heller ikke dyrt at bo på hotellet.

    Vi havde blot 3 overnatninger og var inkl. 6-årig dreng, så vi havde af selvsamme årsager kigget mest på hvad der også var sjovt for et barn. Sejltur i longboat på floden og gennem klong'erne er dog en god oplevelse for alle og nem måde at se meget på én gang. Man kan bl.a. se sådan en fætter her:
    2016-10-10 13.34.57.jpg

    Siam Paragon Mall er luksusshopping, f.eks. kan man lige svinge sit EB MC og score lidt point på at købe en Aston Martin eller Bentley :p er man bilentusiast i alle aldre er det nu meget sjovt at man kan se en hel række af de rigtig dyre mærker stå der på rad og række.

    Deres food court var overraskende godt men stadigvæk virkelig billigt. Vi spiste noget japansk grill-selv-halløj og det var virkelig godt. De fattede intet engelsk, men man kunne heldigvis pege sig ud af mange udfordringer :)
    2016-10-24 19.38.50.jpg

    Er man madentusiast skal man selvfølgelig ramme nogen af deres udendørs markeder. Det nåede vi desværre ikke, men det er på min liste til en anden Bangkok-tur.

    Bottom line, Bangkok var slet ikke så rodet og beskidt, som jeg troede og en rigtig god oplevelse hvor jeg gerne kommer igen. Vi nåede slet ikke nok på de tre dage, hvor jeg også fik lidt ildebefindende af varmen samtidigt. Omvendt er der ingen tvivl om at man sikkerhedsmæssigt skal huske, at et liv ikke er meget værd. Som min franske ven, bosat derude på 15. år sagde, så skal man jo ikke være bange for at gå på gaden i al almindelighed, men eskalerer en situation, så kan det blive meget alvorligt meget hurtigt. Vi havde selv en rimelig dårlig oplevelse med en taxachauffør, hvor jeg vitterligt overvejede hvordan jeg hurtigst rullede ud af taxaen inkl. 6-årig uden at blive kørt ned. Særligt når man er der som familie og "lugter af turist og penge", så ville jeg benytte mig af hotellets chaufførservice en anden gang.

    Rigtig god tur :)
     
    Nielspg, henrikbjorn, Kenneth K og 6 andre "Synes godt om" dette.
  12. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg har været i Bangkok en del gange. Jeg elsker byen og landet...og det meste af resten af Asien.

    Jeg har hovedsageligt boet på:
    Park Plaza Bangkok Sukhumvit Soi 18
    Hilton Sukhumvit Soi 24
    Begge steder har jeg været meget tilfreds med.

    Jeg kan, hvis man kan lide lidt koldt øl, varmt anbefale Mikkeller Bangkok
    Det ligger i Ekkamai området, hvor der også ligger en del cafeer og restauranter.
    Selve Mikkeller ligger i et meget stille og roligt bolig område og det er virkeligt hyggeligt. Det kan dog anbefales at lige kigge på et kort inden man begiver sig på vej, da det ligger lidt diskret.

    Jim Thompsons House synes jeg personligt også er et besøg værd.

    Grand Palace mener jeg er et must.

    Det kan være en kamp blot at skulle fra A-B uden at skulle igennem den helt store forhandlingsrunder. Det kan være lidt trættende, hvis man ikke er den store kræmmer. Ofte vil de forsøge at sælge en tur til det ene eller andet læder eller smykke udsalg...som kun er lige i den her måned og det er en helt unik chance! Eller også er Grand Palace lukket lige i dag, da det er munkenes bededag (Grand Palace er aldrig lukket, lige bortset fra når Kongen dør), men de tager dig gerne lige en hurtig tur til deres onkels søsters tantes 3 mands skrædderi! Jeg plejer at gøre ret klart fra starten at jeg hverken skal det ene eller andet, men blot fra A-B. Så er det op til dem om de vil tjene pengene eller ej.

    Vælger man at benytte BTS kan det anbefales at investere it et Rabbit Card. Så slipper man for at stå i kø og købe billet. Der kan være tryk på lige omkring fyraften.
     
    Henry, henrikbjorn, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Det kender jeg fra de andre Asiatiske lande, ja selv i Prag. Personligt bruger jeg derfor altid Uber eller lign. Der har jeg aldrig haft problemer, de er også ofte billigere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Det lyder fantastisk! Det vil jeg huske. Mange tak.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. jens andersen

    jens andersen bonusrejse

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    16
    Point:
    3
    hotel new siam riverside er et godt valg da den offentlige flodbus har "stoppested" lige uden for døren (station 13) hurtig-billig transport :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. jens andersen

    jens andersen bonusrejse

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    16
    Point:
    3
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side