Så kom de nye ruter fra Aarhus: Læs her: https://insideflyer.dk/sidste-nyt-nye-sas-ruter-aarhus/ De er: Oslo – 2 gange daglig afgang Stockholm – 1 daglig afgang München – 1 daglig afgang Mallorca – 1-2 gange ugentlig Malaga – 1-2 gange ugentlig Split Hvad tænker I?
Jeg tænker - tag ja hatten på, og vær glad...... Derefter tænker jeg, det er "lidt op af bakke" da den første begejstring havde lagt sig, følte DSGM at han var offer for det der bedst kan betegnes som "et afbrudt samleje" Osl x2 fint nok, men der er ikke meget godt "one stop" via OSL, dette er så åbenbart på bekostning af ARN der kun får en daglig rotation. BITTERT i betragtning af den enorme succes der var med to rotationer i den tid ruten blev betjent. Det samme er tilfældet med MUC, det lyder selvfølgelig fint med en business rute til MUC, men en daglig rotation er ikke nok. Hvis det "for alvor skal sparke røv" skal der være en morgen og en aften afgang - se DET havde givet mening. At AGP ser ud til at blive fast indslag, er selvfølgelig (egoistisk set) FEDT! /DSGM EDIT: Derudover synes jeg at det er lidt "click bait" hvis AAR kalder det nye ruter til OSL og ARN. Bevares, SAS flyver ikke til OSL men det gør BA, så ny?? Naaaah. Desuden er ARN jo heller ikke ny, den har blot været sat på pause i en periode. (hvilket SAS jo selv meldte ud da de stoppede) Jo mere jeg tænker over det, jo mere trækker de sorte skyer sig op over DSGM's store AAR dag.................
Tillykke til AAR - på tider der skete noget på rutefronten! Mon ikke SAS er klar til, at sætte flere rotationer ind på en eller flere af ruterne, hvis salget retfærdiggøre det.
Enig - det er nok et forsigtigt sats. Men tager vi München så giver det ikke mening at kunne sende folk direkte ud og så skal via fx. København hjem igen. For at trække det antal rejsende over til Aarhus, så skal der være en morgen og aftenafgang. Ellers vælger folk noget andet gætter jeg på - med mindre de er enormt loyale.
Er der noget information om, hvornår de to ekstra rotationer til CPH bliver? Jeg er spændt på, hvordan de prissætter ruterne. Tidligere har jeg taget den længere vej i bilen for at flyve BLL-CPH-XXX, fordi den samme tur ud af AAR var uhyggeligt dyr.
Ifølge Sandahl vil alle world wide tilbud der fremadrettet kommer fra SAS blive prissat ENS fra AAR & CPH - se DET er jo interessant. (tænker på NoN)
Så med andre ord skal vi Københavnere endnu engang finansiere provinsen og gratis flyveture AAR-CPH og retur - og så må jeg heller logge ud inden jeg bliver dyppet og rullet
Er der meldt noget ud om tidspunkter, eller kunne det tænkes, at SAS tænker kreativt og 'slinger' en maskine med CPH, så 1x daglig = 1 morgenafgang ud og 1 aftenafgang hjem? Og altså ikke nødvendigvis ud og hjem med samme maskine.
Tja - da vi andre var unge, var indenrigs tilslutningsfly gratis, når man fløj videre fra Kastrup (formentlig kun hvis man fløj med SAS ) Voldsom forringelse, vi her har været udsat for ..
Nå, men så er det jo ligetil med 1x daglig til MUC: Afg. AAR 6:00 Ank. AAR 23:30 (Ku' være, man sku' søge job i ruteafdelingen hos SAS? not...).
Linjen til MUC er allerede lagt i systemet med følgende afgange: AAR-MUC: 9:30-11:10 MUC-AAR: 11:45-13:35 Synes ikke, det er helt dumt - det betyder, at man kan ramme de oversøiske afgange fra München med morgenafgangen fra Aarhus, og tilsvarende komme hjem til Aarhus, når de oversøiske ankomster rammer München typisk om morgen/formiddag.
Amadeus ;-). Ca 3800 i offentlig pris og nogle hundrede lavere når vi taler kontraktpriser med bureauer.
Enig - har netop lavet en artikel om dette i morgen, hvor jeg netop skriver at det ikke er helt dumt alligevel til trods for den ene rotation. Men det virker ikke for dem, som gerne vil lave en dagstur eller en todages tur i Europa. De mister en dag. Så München virker kun for dem, som vil længere væk.