Dubai Al Maktoum Airport (DWC) - OK?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af SophieHendriksen, 12/8/16.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hej alle

    Familien skal til Dubai i oktober, og det mest oplagte er naturligvis at nuppe en A380 direkte dertil med Emirates.

    Men fik lige et nyhedsbrev fra Qatar Airways med et godt tilbud til Dubai. Det kræver selvfølgelig en lille mellemlanding i Doha, men jeg kan så se, at man lander i DWC og ikke i DXB. Den lufthavn kender jeg ikke... vil egentlig bare gerne høre om det er "helt fint"? Altså ikke en hindring for at bestille rejsen.

    En positiv ting ved dette villle også være, at optjene point hos Qatar, hvor vi allerede har en del i forvejen i stedet for at få ingenting ud af at flyve med Emirates.
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    DWC ligger noget længere væk fra Dubai, og man flytter langsomt trafik væk fra DXB til DWC. Men der er som sådan ikke noget galt med DWC, du skal bare være opmærksom på at det er dyrere og tager længere tid at komme til Dubai.
     
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Okay, mange tak. Så det giver altså mening lige at checke prisen på transfer inden jeg booker så jeg ikke mister det på karusellen som jeg vinder på gyngen :) Gider ikke ha' besværet med mellemlanding hvis vi ikke vinder ordentligt på det.
     
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Som "erfaren" Dubai farer, vil jeg lige kommentere dette. Transfer priser er ikke et issue i Dubai, jeg fløj altid ind til DXB, men boede i Marinaen (der ikke ligger så langt fra DWC) en tur på 35 Km, der kunne gøres i taxa for knap 200 DKK (150 den anden vej, da man slipper for lufthavnsafgift) turen fra DWC til down town Dubai kan gøres for nogen lunde det samme. Der ud over er Marinaen slet ikke et tosset sted at have base, hvis man skulle vælge det. Man kan så tage metroen ind til DT. I så fald er DWC det oplagte valg. Ved at bruge metroen slipper man for trafik kaosset på "hovedgaden" Sheik Zayed Road.

    Selve DWC er qua sin mindre størrelse langt lettere at komme igennem når man ikke er status pax ved Emirates.

    Så alt i alt er DWC slet ikke en tosset løsning.

    God tur til sandkassen


    /Schwert
     
    Senest redigeret: 24/8/16
    Daniel K, tbh, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tak for input! Vi regner med at bo på The Palm, og så ser det jo ud til, at det faktisk er nemmere at komme fra DWC end fra DXB.
     
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    ABSOLUT!! DWC er perfekt i forhold til Palmen, og med hensyn til logistik i myldretiden er der en monorail der kører fra Atlantis til "strandvejen" på fastlandet, så det er meget let at bruge "Tram" og "Metro" for at komme til "Downtown"

    Ligeleds kommer man nemt ned til "The Walk" i Marinaen, et perfekt sted at "holde til" selve palmen er kun til at bo på, ikke meget andet.... (Selvfølgelig med en afstikker den anden vejntil Atlantis, aqua parken der er et must, for små OG store, det bedste i Dubai)

    Husk at købe et online kupon hæfte, der er RIGTIG mange 2 for en priser, for et par år siden kostede de 395,- AED (600,- DKK) og de penge er tjent ind MANGE gange som turist, både på restauranter og langt de fleste store forlystelser (ex. Adgang til Ferrai Park i Abu Dhabi til halv pris - alene det betaler hæftet)

    Jeg anbefaler at google de forskellige rabat muligheder....

    /Schwert
     
    kc1829 og Henry "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Endnu en gang tak for super information :)

    Nu må vi se hvad vi når, reelt er det mest bare en billig badeferie med en 6-årig. Meen den med Ferrari Park i Abu Dhabi havde vi talt om (den 6-årige kan også godt lide biler!!), så det lyder ikke dumt med sådan et rabathæfte. "Hvor" får man sådan noget?

    Måske du også kan svar på om hvordan med at spise ude og priser. Så vidt jeg kan se, er det forholdsvis dyrt at spise på hotellerne (vi bor enten Waldorf Astoria, Anantara eller Jumeirah Zabel Saray tror jeg). Det er så "bare" en forudsætning, men jeg kiggede hurtigt på et par restauranter udenfor hotellerne på The Walk tror jeg, det så lige så dyrt ud? Vi kommer helt sikkert ikke til at tage ind til centrum og spise om aftenen.
    Hvis det hele er det samme, så gider vi nok ikke have så meget besvær med det og spiser nok bare på hotellet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    I "gamle dage" var det en bog man købte, Entertainer Dubai, der så var fyldt med rabat kuponner til næsten ALT. Den kunne købes alle steder. I dag mener jeg det er en APP, der har erstattet den. The walk er lidt dyr, men ellers skal i tage til Dubai Marina, man kan gå hele vejen rundt (ca 5 km) om den kunstigt anlagte kanal, det er Dubais nyeste skyline, et område der er vældigt populært blandt vestlige expats, MASSER af restauranter, et lille Mall, og i det hele taget et rigtigt dejligt område (jeg boede selv i Princess Tower i Marinaen når jeg var i Dubai) Det er simpelt at tage monorail og Tram fra palmen, og priserne, er yderst rimelige.... Hvis det er jeres første besøg i Dubai, vil jeg anbefale jer at købe en 24h billet til "Big Busses" de stopper også på Atlantis, der kan man så rive en dag ud af kalenderen, og når den dag er gået "Har man set det hele"

    Hvis jeres pode er "bil tosset" er det også et must med en Dessert Safari.. Under trygge forhold bliver i kørt ud i ørkenen (husk at vælge en udbyder der kører ud i "red dunes" andre køre blot til bygrænsen) her ude tømmer chaufføren så en del af luften ud af dækkene på firhjulstrækkeren, og så får man ellers sit livs tur, der slår selv rutchebanen i Ferrai Parken....

    Disse ture afsluttes ofte med middag i en "beduin lejer" tag det for det hvad det er, men af en turist "fælde" at være, er det faktisk ok - man har prøvet at implementere noget af det originale....

    /Schwert
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @SophieHendriksen - det her lyder ikke dårligt: http://takeoff.dk/verdens-stoerste-indendoers-forlystelsespark/

    Men ja, DWC ligger ca, 60-70km fra "gamle" Dubai, og jeg kan se i skal bo på the Palm, det går nok marginalt hurtigere derfra indtil The Palm fra DWC. Med hensyn til ventetid, kunne jeg forestille mig det er hip som hap, for det går hurtigt i DXB også..

    Jeg kan se, at i skal flyve Qatar, så ingen e-gate der (man får med dansk pas, e-gate access med Emirates), det kan spare jer noget tid, men igen, tror det går fra DWC, DXB er ret travlt og jeg har selv købt e-gate, det tager ingen tid.. Men der er også kommet automatiske paskontrol dernede, men ved ikke om man skal have sit pas registreret først..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Åh, det ser da virkelig fedt ud! Men det må blive en anden gang.

    Jeg var ellers lige ved at trykke på bestilknappen til Dubai, men så fik jeg mail fra Qatar om de ville lave brandudsalg, og så sad jeg ellers klar ved tasterne ved midnatstid som var det U2-koncertbilletter, der var tale om.

    Vi tager derfor til Thailand med Qatar for lige under 28.000 DKK for 2 voksne og 1 barn på business class :) Og så bliver vi alle Silver medlemmer i Privilege Club bagefter.

    Igen, tak for gode inside-råd, dem vil jeg bestemt huske.
     
    Nicki Lolk Sørensen, asf, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tak for info - jeg havde allerede selv checket tilbuddet ud, så udover jeg ikke fik de 10 % (jeg sad og stressede lidt der om natten), så burde jeg være "good to go" :) Virkelig skarpe priser hvis man er fleksibel.

    Og ja har et par Thailand-spørgsål, men det giver nok mening at oprette en separat tråd til dette!
     
    clager, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    måske der er 24 timers cancellation, så har du tjent 2.800, som er et par gode overnatninger i Thailand, for free...
     
    clager "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Men desværre ikke flere billetter på den pågældende strækning, så jeg kan ikke bestille igen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,777
    Point:
    113
    Spiste i dag morgenmad med en pilot fra Qatar (ja Radissons restaurant var lidt fuld, så jeg kunne ikke have et 4-mands bord for mig selv). Vi havde en god snak - og han nævnte også Entertainer. Modellen for hoteller er meget simple: Bo to nætter på et hotel, men betal kun for den første nat. Han brugte det meget.

    Har lige haft et hurtigt kik: Kan bruges på hoteller i Europa, Afrika, Mellemøsten og Asien.

    https://www.theentertainerme.com/home

    Nogen som kender produktet - og eventuelt kan anbefale det / advare mod det?

    Kender I nogle alternativer?
     
    Ulrik og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  16. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Har ofte brugt "the Entertainer Dubai" til restauranter, hvor princippet er "buy one get one" som er super god værdi :)

    Har været inde og kigge hoteller et par gange, men er altid endt med at købe direkte gennem OTA, fordi prisen der var bedst - hvis man anvender "the Entertainer" er prisen man booker ind til hotellets officielle "best unrestricted rate" og den er ofte ganske høj :oops:

    Et lille fif: I stedet for at købe hele bogen, kan man købe de specifikke vouchers man har brug for på eBay - ofte koster en BOGO voucher kun nogle få pund :rolleyes:
     
    Henry, PENSIONISTEN, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Julie13

    Julie13 Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    3
    Point:
    3
    DWC er placeret længere væk fra Dubai, og trafikken flyttes gradvist fra DXB til DWC. Men der er ikke noget egentligt problem med DWC; du skal blot være opmærksom på, at det er dyrere og tager længere tid at komme til Dubai på ferie.
     
    Ulrik, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  18. Michaelpa

    Michaelpa Medlem

    Beskeder:
    32
    "Synes godt om" modtaget:
    92
    Point:
    18
    Opslaget er fra 2016... :-D
     

Del denne side