Eurobonus fra 1. september

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af T4L, 4/7/24 at 05:43.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,068
    "Synes godt om" modtaget:
    4,545
    Point:
    113
    SAS har offentliggjort hvordan vi kommer til at optjene EB point fra 1. september. Fremover tjener vi level point (some giver status) og bonus point. En forhøjet status vil kun give bonus for bonus point, ikke for level point. Øv! :( https://www.sas.dk/eurobonus/partnere/flyselskaber/scandinavian-airlines/

    Optjening hos AF og KL kan ses her https://www.sas.dk/eurobonus/partnere/flyselskaber/airfrance/ og her https://www.sas.dk/eurobonus/partnere/flyselskaber/klm/
    Jo længere vi flyver med AF/KL jo flere point optjener vi. Nu skal der findes kreative ruteføringer! Tæller det mon med til Conscious Traveller? :rolleyes:
     
    PENSIONISTEN, Jeblin, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,462
    "Synes godt om" modtaget:
    12,926
    Point:
    113
    Ingen tvivl om, at vi igen skal bruge en del tid og erfaringsudveksling for at optimere optjeningen af bonuspoint.

    Systemet ligner meget det, jeg kender fra Czech Airlines loyalitetsprogram "OK Plus": Alle på samme billettype optjener det samme bidrag til status.
     
    PENSIONISTEN og Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    179
    "Synes godt om" modtaget:
    683
    Point:
    93
    Er der nogen der kan gennemskue om man efter 1/9 stadig kan opnå status gennem antal flyvninger?
     
    Rungsvej og Henry "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,570
    "Synes godt om" modtaget:
    6,761
    Point:
    113
    - SAS´s CEO Van der Werff + Eurobonus´s øverste chef Aron Baeckstroem har løbende indprentet deres kunder, at der ikke vil ske ændringer i SAS Eurobonus conceptet ved indtræden i Sky Team.

    - Og hvad sker nu ? F.eks. forsvinder de eftertragtede 25% point-indtjening for EBG og EBD.

    - Hvis SAS blot havde tilbudt en ny måde at opnå status på, kunne det mildne
    sårene lidt for at de ikke har holdt sig til sandheden. Norske EB medlemmer har 3 muligheder (kort) til hurtigere optjening af point. I DK kunne man f.eks. tilbyde EB medlemmer at købe 45.000 status point (istedet for de nuværende 30.000) til at opnå/vedligeholde sit EBD niveau.
     
    Kenneth K, Henry, T4L og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    94
    "Synes godt om" modtaget:
    292
    Point:
    53
    Synes det er lidt uforskammet af SAS at ændre med virkning for eksisterende billetter også. Jeg købte en håndful Bio billetter i seneste Friends & Family-kampagne for at komme tættere på rekvalificering til guld, og en uge senere fjerner de så 25% af statuspointene og gør det sværere at opnå guld.

    Jeg ville nok have købt Go Light og sparet ca. 400 kr. pr. billet, hvis dette var meldt ud forinden. Rigtig dårlig stil af SAS - når eksempelvis British Airways har lavet ændringer til deres optjening, er det alene sket for billetter udstedt efter en given dato og ikke med tilbagevirkende kraft.
     
    Kenneth K, Henry, T4L og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    896
    "Synes godt om" modtaget:
    2,640
    Point:
    93
    Nu har jeg også fået mailen fra SAS, med den belejlig titel 'EB-forbedringer....'. Jeg bliver simpelthen så træt når virksomheder forklæder forringelser - der står intet i mailen om den klare forringelse med de manglende 25% basispoint fremadrettet.

    Men det er jo sandt nok, at der er flere point til guld og specielt sølv og diamant - indtil de 'forbedrer', justerer, pointoptjeningen senere.

    Skal lige have regnet på hvor mange point jeg får fra SAS hhv partnere, men tror det er omkring 50/50, så de manglende 25% er lidt en bet, fordi jeg samtidig har ligget på vippen flere år ift de 45k.
     
    Henry, Ulrik og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  7. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,966
    "Synes godt om" modtaget:
    7,511
    Point:
    113
    Den officielle mail fra EB har overskriften "Vi forbedrer Eurobonus-pointsystemet". For mig som EBD er det ikke en forbedring at 25 % ekstra basis - eller Niveaupoint forsvinder. For mig er det mere vigtigt end de ekstra 75 % bonuspoint man får. Kunne man ikke have lavet en mellemvej mellem de to.

    Jeg håber at der bliver øget mulighed at bruge bonuspoint på rejser, ellers er det lidt af en gratis omgang

    Men ideen er måske at få færre Guld - og Diamantmedlemmer
     
    Henry, PENSIONISTEN, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    717
    "Synes godt om" modtaget:
    1,242
    Point:
    93
    Nogen der har gennemskuet eurobonus bookinger med SkyTeam? Skal vi nu betale booking fee på 400 kr. OG taxes?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,462
    "Synes godt om" modtaget:
    12,926
    Point:
    113
    Da jeg tidligere rejste med Czech Airlines, blev antallet af flyvninger også bestemt ud fra booking klasse. Så nogle rejser mellem Billund og Prag talte som to flyvninger, andre som 1½ flyvning (det var på business). en tur på økonomi klasse kunne tælle som 1, ½ eller endnu lavere brøkdel.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side