Hvor skal vi hen til nytår?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af miri90, 23/7/17.

  1. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Den bedre halvdel og jeg vil gerne væk fra den stressede jule- og nytårstid, og søger derfor en rejse til de varmere lande. Vi vil dog gerne holde juleaften herhjemme og søger derfor rejser med afgang den 25-27. december med hjemrejse 8-14 dage senere.

    Jeg tænkte der må være andre herinde, som søger til de varme lande i jule- og nytårsdagene, og synes derfor vi skal have en tråd med anbefalinger og rejsedeals specifikt til denne periode.

    Personligt leder jeg efter nye spændende destinationer med garanti for sol og varme - derfor kigger vi efter destinationer uden for europa. Goa i Indien er i øjeblikket i kikkerten, men var ikke beslutsom nok til at slå til, da den nye Air India rute havde nogle skarpe priser. Ellers, har jeg haft kig på Mexico, Cuba og det caribiske øhav generelt. Spændende destinationer i Asien kan også lokke, hvis monsunperioden ikke rammer for hårdt disse steder.

    Det virker dog til, at man skal være hurtig og heldig for at finde billetter i et fornuftigt prisleje... Jeg har i øjeblikket kun status i *A og vil derfor klart helst flyve med denne alliance - især da det ligner en tur på Eco i denne omgang, medmindre noget helt ekstraordinært dukker op på biz.

    Har I fundet nogle gode deals? Og hvad kan generelt anbefales?
     
    SophieHendriksen, obs, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jul og nytår er højsæson med høje priser til ferielande.
    Man kan omgå dette ved at flyve til business lufthavne.
    I dette tilfælde til Hong Kong hvortil en retur GO billet med SAS koster ca 3500kr (eller 3055kr hvis via momondo/ota) fra CPH via Beijing eller Shanghai og ca 9k ebpoint fx 27.12-9.1 . Derefter strikker I en ferie sammen til Thailand eller Vietnam - kan foreslå sidstnævnte og køber så en billig flybillet til Ho Chi Minh City med Vietjet koster ca 1200kr retur.
    Vejret er perfekt i den sydlige del af Vietnam omkring jul nytår. Nordvietnam er no go da det er alt for koldt i dec/jan.
     
    Senest redigeret: 24/7/17
    Henrik Olsen, Kenneth K, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  3. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Super tip, tak. Det vil jeg bestemt grave videre i :)

    Nogle bestemte resorts du kan anbefale i Ho Chi Minh City? Kæresten kræver en god solstol ved lækker pool + evt strand.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    i skal ikke bo i HCMC... - i skal videre sydpå og ned til strandene
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Et par dage i HCMC. Storby med masser af oplevelser.
    Fx en tur i Mekong deltaet, en flodsejlads tur med flyvebåd til Vung Tau

    Der er flere tips at hente i denne tråd

    https://insideflyer.dk/forums/threads/saigon-hcmc-erfaringer.1748/#post-19284

    Derefter vil jeg foreslå I tager til Phan Thiet som ligger et par hundrede km nordøst for HCMC. Skøn badeby hvor der kan bades , soles ,spises lækker mad og alt sammen til næsten ingen penge, Vietnam er et af de billigste rejselande i verden for en bleghvid dansker. Man købe købe færdigpakkede ture ved ankomst til HCMC der inkl minibus transport t/r eller selv arrangere på nettet før ankomst.

    Kig også på Nha Trang. Lidt længere fra HCMC men de samme gode ting kan siges om denne resort.
     
    Senest redigeret: 24/7/17
    tbh, miri90 og Henry "Synes godt om dette"
  6. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    God fidus, benyttede mig også af den da AY havde ultragode promotion billetter til Chongqing, så var det bare videre derfra denne kedelige by til Thailand og det var gode priser.
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Mauritius er en god destination henover jul/nytår men umiddelbart ikke just billig. Man kan dog hente en del, hvis man vil rejse på "dårlige" dage, hvilket jeg selv havde overvejet. Jeg er ikke specielt hverken julet eller begejstret for nytår, så det ville ikke røre mig at rejse disse dage hvis det blev mange tusiner af kroner billigere.

    Du kan flyve både Swiss og Lufthansa derned hvis det skal være med *A.

    Masser af lækre hoteller eller lejlighedskomplekser, men det er ikke så billigt som Vietnam, så hvis prisen er afgørende, så er det ikke her du skal til.

    Maldiverne er også perfekt på dette tidspunkt, men en meget nytår er deres travleste tidspunkt på året, så udover prisen dermed stiger godt, kan det være vanskeligt at få hotel. Vi har tidligere været meget glade for One & Only, men de har så mange stamgæster over nytår, at der vist er nogen der skal afgå ved døden før man kan få et værelse. Men stort set alt på Maldiverne er godt.

    Man kunne godt lege lidt med turen ved f.eks. at flyve via Indien, altså afprøve @clagers trick med at flyve til en business lufthavn.
     
    tbh, miri90, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hvordan har du strikket den pris sammen på de nævnte datoer? Jeg synes alle afgange til Hong Kong i juleperioden er ret kradse priser i SAS lavpriskalender...

    EDIT: Arh, det er (naturligvis) blot SKIT og kalenderen som ikke fatter noget... Kan findes billigere når man vælger specifikke datoer.
     
    Henry, clager og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Godt tip der - blev selv helt fristet og kiggede mig lige lidt rundt.... men fruen sagde "stop - vi skal være hjemme der" :)
     
    miri90, Henry, Schlandy og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    jeg gjorde samme. vi har udgangspunkt fra oslo, og til min overraskelse tvinger SAS mig over ARN til laveste pris på ca 31500 for alle 4. søger jeg der imod fra CPH på mine datoer kan jeg, som @clager beskriver, komme over PEK eller PVG til ca 10.000 nok mindre. Og hvis jeg søker på Google flights med multi city kan jeg få prisen ned i 19.000 nok ex OSL.
    Det er så fedt at man kan få så mange gode tips her inde !
     
    miri90, Peter F., Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Jeg bumper lige denne post.

    Har folk fundet nogle skarpe priser til jul og nytår?

    Jeg har kigget meget på Hong Kong og Ho Chi Minh som anbefalet ovenfor, men vil også meget gerne høre om alternativer. Hvilke andre business-lufthavne kan man flyve til for en fair pris i den periode?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Book en flybillet 25.12 til PEK til ca 3500kr og vælg derefter hvor I vil hen. Hvis ikke Vietnam er godt nok, koster en flybillet til Filippinerne, Malaysia, Thailand fra 1000 optil 2000 kr / per person, ellers kig på SanYa på Hainan øen, Kinas tropiske paradis.
     
    jakobv84, SophieHendriksen, miri90 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Jeg tror bestemt Vietnam er godt nok, men alternativer er altid herligt. Igen, tak for tip! :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side