Lufthansa, Swiss eller Air Canada?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Søren S, 25/11/15.

  1. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Hej alle

    Jeg planlægger en betalt tur til Chicago i foråret med en business saver billet (P). Pointoptjeningen er godt nok kun 100 procent til Eurobonus, men der er gode muligheder for billige billetter og en forlænget weekend med lidt luksus.

    Er dog lidt i tvivl om hvilket selskab der giver best value i forhold til sæde, mad, service osv. Flyver normalt SAS Business eller Plus med job, men til denne tur er de alt for dyre - desværre. Har fløjet adskillige gange med Lufthansa i Business med job, og der ved man jo, hvad man får. Swiss er prøvet en enkelt gang. Det var helt fint - om end en anelse formel service. Er det værd at prøve Air Canada - eller skal jeg holde mig til Lufthansa. Austrian har meget lang connection time på vejen retur, og United synes jeg halter på mad og vin, når nu der er tale om en tur for fornøjelsens skyld.

    På forhånd tak for input:)
     
    Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Der er en trip report her på forummet fra Air Canada og deres 787 -- man kan sige at connection i Toronto jo er effektivt ifht du skal til ORD og dermed ikke flyver nogen ekstra vej. Modsat ville du få lidt ekstra miles ved at flyve rundt om ZRH i stedet vel. Personligt ville jeg ikke helt afskrive UA hvis du kan komme med deres relativt nye produkt BusinessFirst produkt -- men ville nok vælge LX i sidste ende.
     
    Søren S "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Tror LX vil være mit valg, der er også en rejserapport fra i sommers @Rikke Haugen Olsen - men forresten, hvis SAS Plus er godt nok og direkte tæller, har SAS tilbud lige nu på SAS Plus: http://www.sas.dk/tilbud/
     
    Søren S og Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Udover at du ikke flyver en omvej, så er fordelen ved at flyve med Air Canada via YYZ, at du får klaret US Immigration mens du venter i Toronto. Dvs. at du lander i Chicago som indenrigspassager og kan dermed gå direkte ud og hente bagagen.

    Hvis du køber billet til AirCanada's B787-800 (788) fra CPH til Toronto (YYZ) er det et okay produkt. Det er ikke umuligt at Swiss er en tand eller to bedre, men dem har jeg dog ikke selv fløjet med. Air Canada er meget lig United hvad angår servicen osv., det har i hvert fald været min erfaring. Vær dog opmærksom på at AirCanada i perioder også benytter Boeing 767-300 (763) på ruten til CPH, hvilket vil sige en noget ældre maskine.

    Min egen oplevelse med Air Canada: https://insideflyer.dk/forums/threads/københavn-boston-på-engelsk-og-fransk.1631/
     
    Søren S "Synes godt om" dette.
  5. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Tak for rigtig gode input. Desværre ser det ud til, at Air Canada flyver 767 til CPH, når vi skal afsted. Så hælder nok pt mest til LX ud, og så enten Lufthansa eller Air Canada hjem. Men skal lige have et par andre ting på plads, så booker først om en uge eller to, og må se hvordan mulighederne ser ud der.

    Godt tip med SAS Plus - den var jeg ikke opmærksom på. Men ser ud til at priserne på vores rejsedage er næsten ens for Plus og business med et af de andre selskaber, så tror vi lever med mellemlandingen for at få lidt mere komfort.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Søren S "Synes godt om" dette.
  7. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    @Kristian Ja tak for tippet - LH er også inde i overvejelserne, og ser ud til datoerne godt kan passe. Må lige se hvad der flasker sig.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side