Lunar/SAS kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af danielbirch, 18/6/24.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    489
    "Synes godt om" modtaget:
    1,064
    Point:
    93
    Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    922
    "Synes godt om" modtaget:
    2,710
    Point:
    93
    Afhængig af betingelser, og uden at vide noget om det, så lyder det da som fremragende nyheder!
    Jeg har I hvert fald planer om at droppe mit seb kort til juli når det stiger i månedlig afgift. For der er det simpelthen ikke pengene værd for mig.
    Glæder mig til at høre mere om betingelserne for det nye lunar kort.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    489
    "Synes godt om" modtaget:
    1,064
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,525
    "Synes godt om" modtaget:
    13,043
    Point:
    113
    Har du det dyre kort (til 2.335 kr/år) eller det billige kort (415 kr/år)
     
  5. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    575
    "Synes godt om" modtaget:
    1,480
    Point:
    93
  6. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    489
    "Synes godt om" modtaget:
    1,064
    Point:
    93
    Så er lunar.dk opdateret med det nye tilbud:
    https://www.lunar.app/dk/privat/sas-eurobonus

    Her er de væsentligste fakta:
    • Selve lunar-kontoen er gratis (men kan opgraderes med diverse betalte tilvalg/pakker
    • Det koster 39 kr./md. at få SAS Eurobonus optjening (kortet indgår desuden uden beregning i Unlimited-pakken, som koster 139 kr./md.)
    • Du optjener 8 Eurobonus-point for 100 kr. forbrug på kortet
    • Kortet er et Visa debet
    Der er velkomsttilbud til nye kunder, som ikke allerede har en konto hos Lunar (eller har haft det inden for de seneste 2 år). De første 10.000 nye brugere modtager 6.000 Eurobonus-point som velkomstpræmie, herefter 3.000 point. Det forudsætter, at du beholder kortet i min. 3 måneder og bruger min. 15.000 kr. i den periode.
     
    Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  7. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    575
    "Synes godt om" modtaget:
    1,480
    Point:
    93
    Tror I dette kort giver point ved mobilepay overførsler? - det er dårligere end SAS MC på pointoptjeningen, men hvis det giver der hvor SAS MC ikke giver kan det måske svare sig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    922
    "Synes godt om" modtaget:
    2,710
    Point:
    93
    Det dyre. Men dropper det per juli måned. Skal have set på om jeg nedgraderer til det billigere kort - eller om jeg dropper det. Problemet er, at jeg har en stor del af mit forbrug i udenlandsk valuta hvor jeg pt. bruger Revolut. Så der får jeg intet gavn af SEBs kort.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,525
    "Synes godt om" modtaget:
    13,043
    Point:
    113
    Det er selvfølgelig dyrt at have et kort, hvor du ikke bruger fordelene (optjener point).

    En hurtig beregning på det billige kort:
    • Det koster 415 kr pr år
    • Hvis dine point er 10 øre værd, så skal du mindst tjene 4150 point, før kortet har tjent sig hjem
    • Du får 10 point for hver 100 kroner du køber ind for i Danmark, så du skal mindst købe for 41.500 kr på kortet hvert år = 3.500 kroner per måned
    Du kan naturligvis melde en del tilbagevendende betalinger til kortet (Jeg har TV2 Play, avis abonnementer, internet, telefon, sygeforsikring Danmark etc.).

    Du må kikke på dit forbrug (og lige lave en anden beregning, hvis dine point har en anden værdi).
     
    Beaglen og Jeblin "Synes godt om" dette.
  10. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    128
    "Synes godt om" modtaget:
    328
    Point:
    63
    Min Lunar app crasher i det øjeblik jeg trykker på "Eurobonus kort" i app'en, øv.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Jeg har et Mastercard hos min bank (Nykredit) til 1000 kr/år. Her optjener jeg 10 pts pr. 100 kr og har 10 priority pass klip årligt og rejseforsikring osv. Udover sign-on bonussen på 6000/3000 har jeg svært ved at se fordelen for sådan en som mig.

    Eller misser jeg noget?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    922
    "Synes godt om" modtaget:
    2,710
    Point:
    93
    Jeg værdisætter pointene lidt lavere, men er ellers enig i din beregning. Og det er også hvad jeg selv er kommet frem til, at selvom jeg er i udlandet ca. 50% af året, så vil det billige kort stadig have værdi for mig. Men med Lunar skal jeg have regnet på det igen. Kan se, at der "kun" er 1% valutakursgebyr (på light), hvor det hos SEB er 2% (og mine erfaringer siger 2-3% ift. Revolut). Revolut koster også månedligt gebyr, så jeg skal lige have regnet på, hvad der giver mest mening...
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    489
    "Synes godt om" modtaget:
    1,064
    Point:
    93
    Enig. Men det forudsætter som udgangspunkt, at du er helkunde i Nykredit, og det er det jo ikke alle, der er.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Det er klart - og kan også godt være at jeg kunne finde noget bedre et andet sted. Jeg håber ikke nogen så det som en reklame for den nævnte bank. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,525
    "Synes godt om" modtaget:
    13,043
    Point:
    113
    Det lyder rimeligt. Vil du dele dine konklusion herinde?
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,525
    "Synes godt om" modtaget:
    13,043
    Point:
    113
    Du misser ikke noget - så vidt jeg kan se. Men det er heller ikke helt let at vurdere, når vi ikke kan læse betingelser. Alt er jo beskrevet i nogle "reklame overskrifter" på hjemmesiden

    En lille detalje: Skulle du tage kortet i 3 måneder, købe for 15.000 kroner og hente sign-on bonus?

    En hurtig beregning:
    • Det koster 117 kroner for 3 måneder
    • Du får en bonus på 6.000 (3.000) eurobonus point
    • Du mister 300 point på de 15.000 kroners køb (forskellen mellem 8 og 10 point pr. 100 kroners køb.
    Konklusion:
    • Hvis du får 6.000 point (netto 5.700 point), betaler du 2 øre pr. point
    • Hvis du får 3.000 point (netto 2.700 point), betaler du 4,3 øre per point.
     
    JackB, michaeldk, danielbirch og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    489
    "Synes godt om" modtaget:
    1,064
    Point:
    93
    ¨
    Jeg bruger selv Nykredit som bank og har haft god værdi af deres samarbejde med Eurobonus. (Full disclosure: Jeg har også tidligere været ansat i Nykredit).

    Tråden her er jo heller ikke tænkt som en reklame for Lunar, selv om det selvfølgelig giver dem en omtale. Men i og med at vi netop diskuterer pros and cons - også omkring Nykredit - tænker jeg det må være ok :)

    A propos Nykredit er det jo den eneste løsning pt. der giver Eurobonus optjening for Mobilepay overførsler. (SASEBMC giver kun ved køb med Mobilepay). Det udestår at se, hvad Lunar gør - men mit bedste gæt er, at de ikke giver point.
     
    Nielspg, JackB og michaeldk "Synes godt om dette"
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,525
    "Synes godt om" modtaget:
    13,043
    Point:
    113
    Det taler i hvert fald ikke til deres fordel, at Lunar skjuler de samlede betingelser. På andre kort kan man finde 8 - 12 sider med lille skrift, som giver en samlet oversigt over alle betingelser.
     
    danielbirch og Jeblin "Synes godt om" dette.
  19. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    128
    "Synes godt om" modtaget:
    328
    Point:
    63
    Jeg har testet Lunar med Mobilepay = ingen point.
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  20. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    128
    "Synes godt om" modtaget:
    328
    Point:
    63
    Husk at læse det med meget småt, bonus er kun til nye Lunar kunder.
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side