Som vi skrev om i fredags, så har SAS erkendt at de har store problemer med deres nye hjemmeside og ville derfor lave redesign. I dag fortæller SAS så hvilke områder de vil fokusere på til at starte med. Læs udmeldingen fra SAS her. Vi skrev også om at de mange fejl er blevet debatteret… Læs mere Read the whole post here.
Fik idag følgende email fra SAS qq Kære xxxxx SAS lancerede i år en ny hjemmeside som del af en større opgradering af vores IT-infrastruktur. Opgraderingen var nødvendig og vil gøre det muligt at lancere flere digitale initiativer, der giver dig endnu flere fordele. SAS' nye hjemmeside er den primære kanal til vores kunder, og den skal være let og hurtig at bruge. Ifølge den feedback vi har modtaget, oplever flere af vores rejsende problemer med at navigere rundt på siden og gennemføre bookinger. Det beklager vi meget. Vi har lyttet til jer og har derfor besluttet at redesigne dele af vores nye hjemmeside. Målet er at gøre booking så let som mulig i tråd med vores kunders ønsker. Helt konkret vil vi: Forbedre information på startsiden. Dette vil snart være klar. Øge hastigheden på loading af sider. Forbedre bestillingsfunktionen. Dette vil blive præsenteret i slutningen af sommeren/tidligt efterår. Fortsætte med at lancere nye features, der forbedrer brugeroplevelsen. For at opsummere er vi sikre på, at de ændringer, vi foretager, vil give dig den gode og enkle oplevelse, du forventer, når du besøger SAS' hjemmeside. Ønsker du at booke en rejse med SAS, er der flere muligheder: Download SAS Appen til iOS og Android. Brug SAS Classic, SAS' tidligere hjemmeside, der er tilgængelig med begrænset funktionalitet, mens den nye hjemmeside er under udvikling, på classic.sas.dk. Den nye hjemmeside vil fortsat være tilgængelig med vores full-service tilbud. Tak for din tålmodighed og forståelse. Vi ser frem til snart igen at byde dig velkommen ombord. qq Som trofast kunde er jeg tilbage igen imorgen
Kommer ikke til at ske, dertil synes deres IT afd. at være for arrogant. Alene det at det tog dem 1/2 år at anerkende massive problemer med den som langt de fleste så allerede medio dec. da de released den i DK, og de derefter gentog succesen i Norge for at slutte af i Sverige hvor de så endelig fik så mange høvl for den - ja så skal man bestemt ikke forvente at de spørger kunderne. Deres nyhedsbreve er heller ikke meget bevendt, når de sender dem ud er det teasers hvor de linker videre ind til deres hjemmeside, hvis man bare er lidt sikkerhedsminded og bruger programmer der blokere for reklamer og trackers, ja så får man intet ud af de nyhedsbreve da de blokeres. SAS, skriv nu for dælan da i selve nyhedsbrevet hvad I vil fortælle og ikke smid os videre ind på jeres uhjælpelige hjemmeside som I nu selv erkender ikke fungerer.
@Kenneth K I gamle dage var man ikke for stolt til at spørge brugerne. --------------------------------------------------------------------------- For rigtigt mange år siden skulle der introduceres et nyt seating system, ikke et system for kunder, men derimod for personalet. 1. Jeg havde på det tidspunkt arbejdet meget med seating, og blev spurgt om jeg ville teste systemet, før det blev frigivet. En ganske spændende opgave med bitte små minutiøse detaljer, bl. a. hvor skulle curseren mest rationelt placere sig efter hvert specifikt input. 2.Det skulle bare køre professionelt tænkte jeg ... for det blev dødpinemig også mig selv, der skulle undervise. Det var faktisk en god ide, for så kunne vi sammen opfange fejl og ulemper før hele systemet blev frigivet.