SAS opgraderer til større fly på København - Boston ruten

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 2/5/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    I øjeblikket benytter SAS sig af et Boeing 737 fly fra Privatair på ruten mellem København og Boston. Fra oktober måned vil SAS indsætte et større fly på ruten og øge antallet med søder med over 50%. Det er information som InsideFlyer har fået fra SAS og det vil være med til at standardisere det… Læs mere
    Read the whole post here.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Betyder det så at LAN flyet så vil blive opgraderet indvendigt, når der nu står i artiklen "at det vil være med til at standardisere det SAS produkt som kunderne kender" ?
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Don't count on it :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    SAS har lejet Boeing 737 flyet fra Privatair og aftalen ophører. SAS produktet standardiseres, fordi SAS fra oktober vil betjene ruten med et af deres egne A330'ere (der alle har opgraderet kabine). LAN-flyet er "reserve"-flyet og SAS har endnu ikke meldt ud om det får ny kabine eller ej.
     
    Flyvefisken, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  5. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    SAS har købt LAN flyet. Så i og med det er fast inventar nu, så ville jeg da mene det skulle opgraderes så det var et standard-produkt kunden fik lige meget hvilken langrute de flyver :)
     
    PENSIONISTEN, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,205
    "Synes godt om" modtaget:
    3,987
    Point:
    113
    Vinterprogrammet bør ikke give problemer, idet der her er reduceret kapacitet på flere ruter, så at klemme 3 ugentlige returflyvninger til BOS ind bør ikke give problemer - selv uden LN-RKP. Sommerprogrammet er lidt mere tricky. Enten skal der reduceres i eksisterende ruter (MIA, EWR, ORD, HKG ??) - eller også skal LN-RKP i sving 4 gange hver uge - hvilket øger sårbarheden i langrutenetværket.

    Synes iøvrigt det er en fantastisk nyhed. Nu bliver den et reelt alternativ - kunne ikke drømme om at tage den før.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Dette skift har, som andre har skrevet, intet med at SAS nu vælger at gå fra Privatairs Boeing 737 med gamle "ikke SAS" sæder i og så over til en Airbus A330. Det vil være et af deres normale fly og ikke LAN flyet. Dette er forsat et reservefly som alt efter situationen vil flyve mere eller mindre.

    Så det er en standardisering i og med at Privatair forsvinder.
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  8. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Jeg er godt klar over privateair ikke har noget med SAS standard at gøre.

    Jeg mente bare at i og med at de nu skal bruge en 330 på denne rute, så tænkte jeg automatisk at LAN flyet ville blive brugt mere på alle langdistance ruter, og dermed større risiko for at flyve med dette. Og derfor syntes jeg bare at det burde opgraderes så det passer med den standard som der står i artiklen.

    Måske har jeg bare ikke formuleret mig ordentligt :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Sidste svar jeg fik fra SAS via Facebook for en uge siden var, at LN-RKP ikke bliver renoveret.

    Q: Sådan af nysgerrighed, hvad ville en sådan renovering i givet fald koste?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Eller jeg har ikke forstået det ordentligt :)

    Hvorom alting er - så vil LAN Chile boksen forsat være en reserveboks. Det betyder også som jeg skriver at der vil komme ruter der vil få færre frekvenser grundet Boston og Miami annonceringen.
     
    Flyvefisken og Henry "Synes godt om" dette.
  11. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    SAS vinterprogram.

    Det lader til der bliver laver godt og grundigt om på afgangene.

    Jeg har booket i vintersæsonen CPH-MIA-CPH men kunne her til morgen se på Myflights appen at mine to fly var annuleret og jeg var blevet ombooket. Ingen besked fra SAS endnu.

    Oprindeligt ud mandag - nu tirsdag
    Oprindeligt hjem fredag - nu hjem fredag via OSL
     
    Henry, isolCBflyer og Kenneth K "Synes godt om dette"
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Der bliver reduktioner på alle MIA ruterne :-(. Jeg mangler endelig info fra SAS om det. Fik en heads up i går på det.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Her er tidsplanen for København - Boston til vinterprogrammet:

    SK927 CPH1250 – 1515BOS 333 147
    SK928 BOS1730 – 0650+1CPH 333 147
     
    Henry og Flyvefisken "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Søndag, mandag og torsdag... og ingen DY. Godt nok noget af en reduktion i forhold til det nuværende sommerprogram!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    men det er vel fordi vi alle vil flyve med TAP til Boston...

    Spøg til side, det er vel bare et dødsstød, ikke at give den rute lidt trafik, ligesom, hvem flyver fra ARN til MIA med en ugenlig frekvens? kan kun være charter...
     
    Henry, alexanderln, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Fra daglig til 3 gange ugentligt ændrer det ihvertfald massivt for forretningssegmentet... men OK i det mindste fornuftige dage med søn, man, tor.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tja - man undres jo over hvorfor SAS valgte at udskyde leveringen af sin 350'ere det går godt på LH, man tjener penge, og man har tydeligvis mange spændende ruter i skuffen/opgraderinger af eksisterende.
    Hvorfor så udskyde det i 1-2 år??
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    "Kein Logik" tror bare du skal falde op og ned på det, synes personligt, at starte en rute op på MIA med en frekvens på 1 fly om ugen virker overflødigt..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    "Kein Logik - ist Mein Logik" - citat Tante SAS!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,470
    Point:
    113
    Måske kan du så få nogle penge tilbage. Det burde jo alt andet lige være billigere med en mellemlanding fremfor non-stop. ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side