Sjov historie: Skulle hjem til Aalborg, men så landede flyet i Norge

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af henrikbjorn, 10/5/17.

Tags:
  1. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Henry, isolCBflyer, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Vildt at man ikke opdager det når kabinepersonalet siger "velkommen ombord på dette fly til Oslo", men først når man kigger ud af vinduet, og landskabet er anderledes end man ville forvente i Aalborg :oops:
     
    Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  5. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Så var SAS mere fleksible tilbage i halvfemserne. Jeg skulle en søndag morgen fra Kastrup til Tirstrup og på vej ud til startbanen bliver der annonceret at "Dette fly går til Tirstrup", hvorefter en passager rækker armen op og spørger om Tirstrup ligger i nærheden af Aalborg. Han var kommet med en forkert maskine, men heldigvis lå maskinen til Aalborg lige bagved. Så piloten stoppede flyet og trappen blev rullet ned på den gode gamle DC9. Herefter kunne passageren gå langs flyet og stige ombord på maskinen til Aalborg. Tvivler på, det at kan lade sig gøre i dag.
     
    Senest redigeret: 10/5/17
    Lush, mhsalv, henrikbjorn og 18 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Har prøvet lidt det samme i Prag.

    Skulle med Czech Airlines til København. Havde fået det første sæde på økonomi-klasse: 3D. Naturligvis blev 2 fly boarded ved 2 forskellige gates ved den samme bro. Dem, der skulle til København, skulle såmænd blot gå ligeud og ombord på flyet, mens passagererne fra den anden gate, der skulle til Warszawa med Czech Airlines, måtte gå ned ad trappen til bussen. Og det kom jeg naturligvis til.

    Om bord på flyet, fandt jeg mig selv siddende foran gardinet, så jeg viste stewardessen mit boarding pass og spurgte forsigtigt til, om jeg måske sad på en forkert plads. For jeg havde jo en billet på økonomi-klasse. Hun kikkede på billetten og fortalte meget bestemt, at jeg skam sad på det rigtige sæde. Og så skulle jeg blot være glad for, at der var sket en fejl ved check-in.

    Så blev passagererne talt op - og antallet stemte overhovedet ikke. Det gav anledning til et par omtællinger og meget snak mellem stewardesserne. Og der gik en rum tid, før de fandt fejlen. Og så blev en snes passagerer fragtet fra københavner-flyet til warszawa-maskinen. Og en håndfuld blev transporteret den anden vej.

    Det er eneste gang, jeg har prøvet at sidde på den rigtige plads, men i et forkert fly.
     
    mhsalv, obs, Peter Krogh Frausing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Well.. Kunden har altid ret og alt det der...

    Når det så er sagt, så kan jeg simpelthen ikke sætte mig ind i at man ikke er en smule mere opmærksom selv. Hvis mit boardingpass blev afvist og mit sæde var taget, så ville jeg nok begynde at lægge to og to sammen. Og når man så kommer ombord og alle taler Norsk, så må det sgu da begynde at gå op for en at man er et sted, hvor man ikke skal være.

    Kan forstå på artiklen at manden var 70 år da det skete. Det kan måske forklare lidt, hvis det er en af de første gange han flyver. Men ikke desto mindre, så burde man da være lidt mere opmærksom.

    Syntes det er en fin gestus at han får 2000 i cashpoint, hvad kunne de næsten ellers give ham.
     
    henrikbjorn, asf, Nicki Lolk Sørensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    De kunne have givet den "gamle" mand end direkte fly hjem på næste fly, det havde klædt dem, uanset hvilket selskab det så måtte være.

    Synes det er helt idiotisk at han overhovedet får lov at sætte sig i flyet, men endnu mere idiotisk at man sender manden på hotel og så med en eftermiddags flyver hjem, fremfor på næstkommende fly.
     
    SophieHendriksen, Offlyer, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Artiklen skriver ikke om de senere fly var fyldte. Hvis det var tilfældet så synes jeg det er OK at, smide ham på Hotel.

    Begge parter er skyldige her, den ene fordi han ikke tjekker sin billet eller holder øje med hvad han laver.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Manden var 70, han var sikkert ikke engang klar over han har været i Malaga.

    Tvivler på alle fly til DK var fyldte indtil om eftermiddagen, flyver selv ruten hver uge og jeg har endnu ikke oplevet ikke at kunne få en billet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Nu bliver jeg en lyseslukker. :)

    Norwegian-flyet fra AGP lander i OSL 19 15. Derfra går der ét fly til CPH - klokken 22. Har det fly været fyldt op, giver det god mening, at han blev sendt på hotel.

    Ellers har du formentlig ret i antagelsen omkring de tomme fly :)
     
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  12. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jamen han skulle vel ikke til CPH, det var Aalborg der var hans slut destination. Er der et fly fra Oslo til Aalborg kl. 19.15?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Tjekkede afgange fra Oslo til Aalborg for Norwegian de sidste 3 dage, de har ingen direkte forbindelse til Aalborg fra Oslo.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,208
    "Synes godt om" modtaget:
    3,994
    Point:
    113
    Der en direkte SAS maskine kl 1930. Det var nok lige snert nok. Så er der en 20.45 via CPH. Den skulle Norwegian bare have sat ham på. Men nej - og så giver de ham 2.000 cash point som kompensation. Der er og bliver bare et l... selskab
     
    Jeblin, clager og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Hvor sjovt er det at lande i CPH ved 22-tiden?
     
    obs "Synes godt om" dette.
  16. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ikke særlig morsomt når man så først er i Aalborg omkring 23.45 (jeg mener at den sidste SK-maskine afgår omkring kl. 23.00).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Ville det ikke være meget lidt sandsynligt, at Norwegian skulle vælge at sende passagerer med SAS eller et andet flyselskab?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side