Slut med roamingafgifter i EU fra i dag - hvad betyder det for dig?

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 15/6/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    EU’s regler om roaming til hjemmetakst betyder, at du ikke skal betale ekstra roamingafgifter, når du bruger din mobiltelefon på rejser uden for dit hjemland, uanset hvor det er i EU. Disse regler gælder, når du ringer (til mobil- og fastnettelefon), sender SMS’er og bruger datatjenester i udlandet. Du betaler nøjagtigt den samme pris for… Læs mere
    Read the whole post here.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Har nydt godt af det i flere år allerede hos 3. Bliver hos dem da jeg rejser en del i USA.
     
    Henry og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Enig.
    Er vældig tilfreds med mit abonnement hos 3.
    Stabil hurtig hastighed de fleste steder jeg kommer :)
     
    Henriksj, Kristian, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Ibidem :p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Vil I så overveje at skifte væk fra 3 eller er det forsat ex-EU pakken som tæller?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    De ekstra lande hos 3 gør at jeg bliver. Specielt USA.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Enig og så får du 10gb data i udlandet hos 3, mod kun 5 hos de fleste andre før de skruer ned til 128k hastighed.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Med 3likehome har vi dækning både hist og pist uden at skulle tænke over det, og vi bruger flere smartphones på samme datakvote.

    Det kan godt være der kan spares en femkrone ved at skifte, men gider simpelthen ikke bøvlet med nye simkort, nye betalingsaftaler osv. hver tredie måned.
     
    Henry, THammer og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Enig med de andre, jeg skifter heller ikke væk fra 3. Derudover er det også noget pjat, at de andre selskaber har holdt fast i sindssygt høje udlandspriser, så det vil jeg gerne "straffe" dem lidt for ;)
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg glæder mig over de nye regler, da jeg i modsætning til mange andre herinde ikke har specielt gode erfaringer med 3. Dækningen i Danmark udenfor hovedstaden er i mine øjne decideret elendig, og den aftale de har med Telia virker ikke specielt godt, så telefonen skal nærmest være uden 3 dækning i flere minutter før den vil roame over.

    I udlandet virker det da, men hastigheden er virkelig nedsat i de lande, hvor de ikke selv har netværk.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Tillader mig lige at live op i denne tråd.

    Hvor har I jeres mobilabonnementer og hvilke vilkår og pris?
    Går ud fra at en del af de meget berejste herinde er hos 3, men måske mange er flyttet i forbindelse afskaffelse af roamingafgifter?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Tror bestemt du har ret i det med 3 - og jeg tror de fleste her bliver. De ekstra lande er bare lækre at have og der er så mange telefonselskaber der satte priserne op, så det udover at være svært at finde ud af, oftest ikke er (meget) billigere.

    Jeg forsøgte mig dog med et ekstra abonnement som supplement da 3 ikke har samarbejdspartnere i Réunion. Jeg valgte Greentel, hvor jeg mener det var 2gb og et par timers tale for 70kr om måneden i EU hvilket jo ellers var yderst rimeligt. Desværre viste det sig at de kun havde et netværk de samarbejde med dernede og da de ikke kunne få data til at virke har jeg opsagt det igen.
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det som @tbh siger :) Jeg synes i øvrigt, at jeg har oplevet at 3 har bedre samarbejdsaftaler mange steder end f.eks. Telenor/Telia. Jeg kørte med to telefoner sidste år (arbejde og privat), hvoraf den ene var CBB (Telenor netværk) og den anden 3. 3 havde stort set altid en bedre aftale. Det er mest herhjemme, jeg nogen gange render ind i huller.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg er trofast 3 kunde. Oversøisk som fx US, Canada og mange lande i Fjernøsten er det suverænt at have gratis roaming og fx kunne kalde på en uber hvorend man befinder sig eller bruge gps i stedet for bykort.
    Man får meget for pengene i de billigste abonnementer med 5gb eller 10gb og fri tale for 130/150kr.
     
    Henry, SophieHendriksen og tbh "Synes godt om dette"
  15. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg har valgt at fokusere mere på andre perks, da jeg bruger det væsentlig mere end fri data (udenfor EU). Jeg har derfor hold fast i TELMORE play på trods af prisstigning på 10kr ifbm fri data i EU. De 259kr er for mig fremragende value med HBO play, tv2play og TELMORE musik bare for at nævne et par stykker.

    Men ja 3 er da meget fristende. Dog er 10 GB lidt i den lave ende for mig, hvilket også gør at jeg bliver hos TELMORE indtil videre.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det eneste sted i Danmark jeg har oplevet dækningsproblemer er midt i Rold Skov, og det gælder alle selskaber. Formentlig en bevidst strategi for at man bedre kan nyde naturen:D

    Hm - har ikke oplevet de store problemer. Jeg ved ikke om hastigheden er nedsat, men hvis jeg ikke opdager det er det jo også lige meget.:cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Nicoschon

    Nicoschon Medlem

    Beskeder:
    29
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    18
    Har også 3, det er simpelthen genialt med roaming i så mange lande. Jeg har endnu ikke fundet nogen der har kunnet matche det i samme grad. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side