Star Alliance strammer adgangskravene for loungerne

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 13/4/21.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Den 3. maj 2021 vil Star Alliance stramme regler for at tage en gæst med ind i deres lounger.
    De nuværende regler er at du kan tage en gæst med, som er på enhvert Star Alliance afgang (se nedestående fra Star Alliance hjemmesiden som endnu ikke er opdateret med de nye regler):

    [​IMG]
    I følge en udmelding fra SAS i dag, så vil du i fremtiden kun kunne tage en gæst med ind i loungen om det er på samme afgang som dig:

    ÆNDRING AF STAR LOUNGE GÆSTEPOLITIK

    Fra 3. maj 2021 kan du som Star Gold medlem medbringe en gæst til Star-lounges, hvis I begge rejser med det samme Star Alliance-fly. Som Diamant-medlem i SAS EuroBonus kan du fortsat medbringe en gæst eller op til fire familiemedlemmer til SAS Lounges, så længe alle rejser med samme SAS-, Star Alliance- eller Widerøe-fly.



    Link til artikel: https://insideflyer.dk/star-alliance-ser-ud-til-at-stramme-adgangskravene-til-deres-lounger/
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,234
    "Synes godt om" modtaget:
    4,094
    Point:
    113
    Synes faktisk det er en fair stramning af reglerne - og uden de helt store konsekvenser for de fleste.

    Men det sidste undrer mig: Kan man ikke som SAS Gold medbringe 3 gæster/familiemedlemmer i en SAS lounge?
     
    PENSIONISTEN, Bekgaard, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Jeg er enig. Det er meget få gange, jeg har haft en gæst med i en *A lounge, som ikke skulle videre med samme fly. Jo - for mange år siden, da vi var en gruppe kolleger, der fløj fra Aarhus til København. Vi skulle så videre med forskellige fly til udlandet. Og jeg kunne så tage en kollega med i loungen, som skulle videre med et andet fly. En anden gang havde min kæreste og jeg været i Portugal. Hun skulle hjem til Moskva - jeg skulle hjem til Danmark. Vi fløj sammen til Frankfurt, hvor vi skulle vente på næste fly. Og jeg kunne invitere hende med i loungen. Men det er absolut få gange, jeg vil blive ramt af denne stramning. Og så må jeg jo enten købe adgang for min ledsager - eller bede dem om at flyve på dyrere billetter næste gang.
     
    PENSIONISTEN, Bekgaard, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Jeg har det faktisk ganske ofte, da jeg med for eksempel kollegaer arbejder i forskellige områder. Dermed skal vi hjem fra f.eks. USA og jeg kan tage kollegaen med i loungen. Så dette er et "tab" for mig at det ser ud til at det skal være med samme fly.

    Det skal så siges at SAS hjemmesiden og Star Alliance hjemmesiden ikke er opdateret med disse krav, så det undre lidt om SAS i en nyhedsmail uden at de andre ting er opdateret eller der står noget om dem.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Lidt mere info omkring denne ændring:

    An alliance-wide Guest Entitlement policy change is indeed taking effect on 03MAY, and the website will be updated accordingly on that date.

    Up to this date, Star Alliance Gold members could invite a guest holding a boarding pass valid on any Star Alliance member airline departing the same day. From the date of policy change, the guest must be on the same flight as the Gold status member.


    Lufthansa og Aaegean har meldt det ud tildligere og nu SAS. Så vi må forvente der kommer en del fra alle Star Alliance selskaberne de næste 14 dage, hvis det ikke er meldt ud der endnu.
     
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side