Star alliance bonus billet

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Thomas Jensen, 30/1/22.

  1. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Hejsa. Jeg søger lidt råd og input til booking af nogle star alliance billetter. Jeg har fundet 4 billetter i sommerferien fra CPH til Miami igennem sas søge motor https://www.sas.dk/eurobonus/star-alliance-award-trips/. Det passer fint med store teenage børn at komme en tur til florida :) Og alm bonus billetter er jo fuldstændigt udsolgt. Så jeg får desværre ikke glæde af min status hos mastercard der giver mig mulighed for at rejse på business :-( Men hellere afsted end blive hjemme og se pointene blive for gamle. Jeg har en pæn sjat point + 600.000,- og er har guld status.
    Tiderne passer fint. På vej ud er det med SAS til new york mellemlanding 2 timer og 34 minutter, og derfra videre med United til Miami.
    Hjemad er det med Turkish Airlines fra Miami til Istanbul, mellemlanding 1 time og 55 minutter. Derfra videre igen med Turkish Airlines til CPH.
    Begge veje er på økonomi klasse.
    Mine spørgsmål går på:
    1: Bliver vores kufferter checket ind hele vejen på begge flyvninger (Ud og hjem) eller skal vi mon hente bagage og checke ind igen?
    2: Har i erfaringer med sådan en blandet flyvning. Sas og united har jeg fløjet med masser af gange, men Turkish Airlines er jeg lidt betænkelig ved, og mellemlandingen i Istanbul
    3: Jeg kan vente med hjemrejsen 4 dage senere, så er det United, til Nwe york, mellemlanding 45 mim. Derefter untited til Heathrow, mellemlanding 1 time og 40 min. derefter SAS til CPH. Ville i vælge denne fremfor Turkish Airlines?
    4: Har jeg samme "rettigheder" og afbestillingsmulighedder som alm. sas bonus billet
    5: Vi bor i Aalborg men der er ikke træf på de samme billetter som ovenfor hvis jeg sætter Aalborg på som afgang. Kan man efter booking, ringe til SAS og få dem til at koble denne rejse sammen med bonus billetter fra AAL til CPH?
    6: Er der andet, jeg bør tænke på?
    Alle iput, gode råd modtages med glæde, også hvis man kun kan svare på nogle af mine mange spørgsmål.
    Tak for jeres tålmodighed :)
     
    PENSIONISTEN, Henry og asf "Synes godt om dette"
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    I New York skal I igennem immigration, hente bagagen, tage den med gennem tolden, sandsynligvis skifte terminal og aflevere bagagen igen (bag-drop). 2t30m kan godt være lidt knapt her afhængig af kø. Worst case bliver I nok ombooket til en senere afgang hvis I misser flyet, men stadig ikke sjovt.

    På hjemturen skulle der ikke være noget af den slags.

    Ingen problemer her, på *A bonusbilletter får man nogle sjove kombinationer, der ikke ellers kan bookes. Men så længe det er på samme billet går det altid glat!

    Ved ikke rigtig om der er forskel på produktet ombord (muligvis noget med hvad man får af mad og drikke osv.). Her ville jeg gå efter hvilke tidspunkter der passer dig bedst, og hvor mange skift du gider. Fx. skal du nok igennem transfer security i Heathrow osv., så det er sikkert nemmest med kun 1 skifte.
     
    Nielspg, tbh, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    1: Bliver vores kufferter checket ind hele vejen på begge flyvninger (Ud og hjem) eller skal vi mon hente bagage og checke ind igen?
    Ja de bliver tjekket ind hele vejen, men ind i USA skal du selv tage dem i gennem tolden, altså hente dem på baggage båndet og droppe dem af ved af på et nyt bånd efter tolden.
    2: Har i erfaringer med sådan en blandet flyvning. Sas og united har jeg fløjet med masser af gange, men Turkish Airlines er jeg lidt betænkelig ved, og mellemlandingen i Istanbul
    Generelt OK erfaringer med TK, men det er noget af en omvej.. specielt på ecnomy. Ingen problemer i forskellige carriers på biletten.
    3: Jeg kan vente med hjemrejsen 4 dage senere, så er det United, til Nwe york, mellemlanding 45 mim. Derefter untited til Heathrow, mellemlanding 1 time og 40 min. derefter SAS til CPH. Ville i vælge denne fremfor Turkish Airlines?
    Jeg ville nok undgå begge dele på award billetter, med mindre det var meget vigtigt og der var maaange penge at spare... Ellers er det en smagssag, alternativet giver en korte natflyvning, hvilket kan være positivt/negativt afhængigt af hvordan man sover på flyvningen. Afgangstidspunkter kan også sige noget. Hvis I helst vil have den kortere tur er det længe at vente 4 dage
    4: Har jeg samme "rettigheder" og afbestillingsmulighedder som alm. sas bonus billet
    Rettigheder, nja. EC261 gælder kun på "EU" carriers eller ud af EU. Hvis din afgang skulle blive aflyst længe før tror eg også det er endnu sværere at få en ny afgang med en *A bonus billet end en SAS billet.
    Afbestilling, du mister bestillingsgebyret på *A turen (450 DKK/NOK/SEK per person). Undersøg om du kan booke på .se for at spare lidt penge på det gebyr

    5: Vi bor i Aalborg men der er ikke træf på de samme billetter som ovenfor hvis jeg sætter Aalborg på som afgang. Kan man efter booking, ringe til SAS og få dem til at koble denne rejse sammen med bonus billetter fra AAL til CPH?
    De kan måske skrive en note i bookingen, men ikke noget der reelt gør noget. Du vil med rimelig sandsynlighed kunne få tjekket baggagen ind hele vejen, ved at huske IKKE at tjekke ind til den videre billet, og spørge pænt ved skranken
    6: Er der andet, jeg bør tænke på?
    Du er forvejen ude i flere billetter og lange ruter. Jeg ville kigge på f.eks. SAS til IAD/EWR/ORD og så en seperat billet videre. Det er ikke uden risiko, men du kan muligvis få rene bonus billetter hvis med SAS hvis du er villig til at købe 2 i go og 2 i plus f.eks.. Alternativt points & cash (dur ikke til MIA når SAS ikke selv flyver desværre), men der skal du være obs på at afbestilling følger "normale" billet regler.
    Vejret i Florida om sommeren...
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, Thomas Jensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Det var mange spørgsmål. Helt overordnet ser jeg flg. muligheder:
    1. Købe rejser på økonomi med SAS - og bruge point på opgradering (det er naturligvis lidt risikabelt at satse på opgradering)
    2. Hvis der bliver frigivet bonus billetter på business lige før afrejsen, kan du tage dem - og aflyse dine betalte billetter på økonomi. Og få penge tilbage / vouchers (jeg kender ikke SAS reglerne på din rejse). Denne løsning er måske også lidt risikabel. Og kræver i hvert fald nogen opfølgning lige før afrejse. Og du risikerer, at I ikke kommer til at sidde sammen.
    3. Rejse på *A bonus billetter. Du har selv gennemgået nogle muligheder.
    Du kunne også overveje at søge på bonus billetter mellem Billund og Miami. Måske dukker der noget Lufthansa op? Det afhænger jo helt af, hvad du foretrækker: En flyvetur mellem AAL og CPH eller en køretur mellem AAL og BLL.

    Vedr. dine bekymringer med Turkish Airlines: Jeg har rejst en del med selskabet de sidste par år - men på korte ture: CPH/BLL til Istanbul, Istanbul-Baku og indenrigs i Tyrkiet. Jeg kan helt klart anbefale selskabet. Hvis du har EuroBonus guld, skulle du også kunne komme ind i business loungen i Istanbul. En fin oplevelse. Jeg ved dog ikke, om I alle kan komme ind på dit guldkort? Hvis du har et diamantkort, kan du jo forære et guldkort til en af de andre på rejsen. Så skulle der ikke være problemer i Istanbul.

    Se i øvrigt mine artikler her:
    Anmeldelse: Turkish Airlines mellem København - Istanbul i en Boeing 737 MAX - InsideFlyer DK

    Anmeldelse: Den kæmpestore Miles & Smiles lounge i Istanbul - InsideFlyer DK
     
    Nielspg, PENSIONISTEN og Thomas Jensen "Synes godt om dette"
  5. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    1000 tak for brugbare inputs og indspark. Det med at skulle igennem immegration og hente bagage osv. i USA, lyder noget risky. Det var det som jeg havde på fornemmelsen og blev bekræftet i af jer. Jeg kigger lidt videre. Vil gerne finde en destination, hvor jeg undgår dette.
    Har 2 knægte på 16 og 17, + konen :) som jeg gerne vil tage med på roadtrip 1 uges tid i USA, og så gerne 1 uge afslapning et varmt sted i USA. (Pool, sø eller strand, samt en hyggelig by) I princippet har vi 3 ugers ferie, så der kan forlænges i begge ender.
     
    Calle77, asf, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Det er ikke som sådan farligt, i og med at du nok skal komme frem i sidste ende og flyselskabet skal nok hjælpe dig. Bare vær opmærksom på at det kan tage lang tid, så afsæt lidt ekstra tid til et sådan skifte i USA international -> indenrigs.

    Hvis du kan finde en billet, hvor du skifter i Europa og så lander direkte i din destinationslufthavn i USA er det klart nemmest, men afhænger selvfølgelig af tilgængelighed på bonusbilletterne :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Hej alle. Jeg vil bare lige kvittere med et svar, og tak for hjælpen med jeres input.
    Jeg er faktisk lykkedes med at finde nogenlunde brugbare billetter.
    AAL til SFO den 10 juli købt med 62.514 point (økonomi reserveringsklasse L)
    SFO til AAL retur den 27 juli købt med 30.000 point stykket (økonomiklasse, men ren bonusbillet, reserveringsklasse X )
    Total benyttet 370.056 point. :eek: Men til gengæld kommer vi nu afsted hele familien i sommerferien 17 dage. Drengene starter på hhv. gymnasium og efterskole, så mulighederne for at tage dem med de kommende år på en længere tur, så nedslående ud. Så ok tilfreds, selvom det er økonomi, og jeg fortsat ikke har kunnet udnyttet at jeg står til at kunne flyve business med min mastercard status.
    Nu må jeg så se om der er nogle muligheder for at byde på at blive opgraderet.
    Ser frem til 17 dage roadtrip i californien i sommerferien..
     
    Calle77, asf, jespersm og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Rigtig god tur til jer alle.
     
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,575
    "Synes godt om" modtaget:
    4,540
    Point:
    113
    God tur
    Du må endelig skrive, hvis du mangler inspiration eller ideer til turen, har efterhånden været rundt der et par gange eller 5
     
    Thomas Jensen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Takker, det vil jeg gerne. Har du et forslag til roadtrip du deler ud af. Vi har set LA og parkerne der, så det er mere de utraditionelle ting vi gerne vil prioritere
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Fedt, godt at høre! Den bedste bonusbillet er den man får booket :)

    Rigtig god tur!
     
    Calle77, Nielspg, Thomas Jensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,575
    "Synes godt om" modtaget:
    4,540
    Point:
    113
    Send mig en email på [email protected] så skal jeg dele hva jeg har af planer og erfaringer :)
     
    Thomas Jensen, Calle77, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side