Stopover i HKG - Hvor skal man bo?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af CarstenBiener, 16/1/17.

  1. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Hej IF'ere

    Vi har på vores rejse til Cambodia her i Feb, et stopover i HKG. Lander 16:00 søndag, og skal videre med SAS 09:10 morgenen efter.
    Vi har selv kigget på Regal ved lufthavnen, men også overvejet om vi skal tage ind til byen og overnatte der.
    Til info, så starter vores ferie med 3 dage i HKG, så det er ikke fordi vi ikke får set byen, hvis vi sover på Regal.

    Any tips?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    593
    "Synes godt om" modtaget:
    1,780
    Point:
    93
    Jeg har aldrig været i Hong Kong, men IF byder (bl.a.) på denne gode quick guide skrevet af den gamle redakteur:
    https://insideflyer.dk/hong-kong-quick-guide/#comment-45874
    Synes også at kunne huske nogle posts om netop det emne, som du efterspørger, så prøv at søge i Forum efter 'Hong Kong' ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Njaah, det har jeg skam læst igennem.
    Men hvis der nu skulle være én der har stået i samme situation som vores, så kunne det være lækkert med et fif til hvad der er smart at gøre.
    Ellers hvis der er nogle der har erfaring med Regal hotellet i lufthavnen...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Regal er ok, men dyrt... har boet på det 2 gange.. find et fint lille hotel i byen ved Nathan Road, garanteret billigere!

    Så er du tæt på øl og lidt lokal stemning.. toget tager 26 minutter til lufthavnen fra
     
    Michael Wahl, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Har ikke selv overnattet der, men har læst gode anmeldelser af Hong Kong SkyCity Marriott Hotel. Det skulle ligge lige ved lufthavnen og tilbyde gratis shuttle :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Holder med @Kristian, toget ind til Kowloon er hurtigere end at finde og vente på en hotel-shuttlebus, hotellerne i Kowloon er billigere og området er garanteret MEGET sjovere. I kan evt. bruge In-Town Checkin for at spare lidt tid om morgenen (muligvis endda allerede gøre det aftenen før?)
     
    Henrik Olsen, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Jeg var super nærig og skulle samtidig have IHG point så jeg endte en nat på et HIX og bus til/fra lufthavn med ankomst med AI om eftermiddagen, og afgang med SAS den følgende morgen. Det går, men det er alt for tidligt, så jeg ville ikke rigtigt anbefale at gøre det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Hmm, må lige tjekke det Airport Express tog ud, og se hvordan forbindelserne ser ud om morgenen.
    Ellers går vi nok for det Mariott tæt ved lufthavnen.

    Tak for tips alle sammen
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. TCF

    TCF Aktivt medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    115
    Point:
    28
    Er selv i samme situation da jeg skal med SAS nu i weekenden. Har været inde flere gange for at se på priser på nettet. De fleste billige i Kowloon nede ved Nathan Rd er godt nok billige men for det meste små skotøjsæsker og ikke altid lige rene. Priser har også været rigtig høje lige indtil nu nogle få dage før. Tror jeg tager et på Tsing Yi, der ligger tre på stribe 1 km syd for Tsing Yi Station (her sparer man så også 30 HK$ hver vej på toget i forhold til at tage helt til Kowloon). Et af hotellerne hedder Rambler Garden med tre stjerner og kan få det til bare 315 kr på booking.com
     
    Henrik Olsen, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  10. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Jeg har boet på Regal 2 gange i forbindelse med transfer i HKG. Ankomst om aftenen og afgang næste morgen.
    Regal er som et et hvert andet lufthavnshotel...en rimelig neutral oplevelse. Alt fungerede og jeg havde et fint værelse med fin udsigt over start/landningsbanerne.

    Det er sjovere at tage ind til HKG og i kan sagtens nå i lufthavnen om morgenen med Airport Express toget (fra Hong Kong Station) til SK afgangen. Det har jeg selv gjort flere gange....men man skal tidligt op og med en af de første afgange (i hvert fald hvis man skal i loungen og drikke morgenmad!).

    Den ene gang jeg kom ned til Airport Express toget på Hong Kong Station, var det aflyst pga signalfejl (ja det lyder jo næsten som DSB) og måtte stå lidt i kø for en taxi, men det kunne fint nåes alligevel.

    Så i bund og grund ender det jo nok på et spørgsmål om i gider stå meget tidligt op...vælger en mellem ting....eller sover lidt længere og er tæt på lufthavenen.
     
    Michael Wahl, isolCBflyer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. CarstenBiener

    CarstenBiener SAS Gold

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    Tror i virkeligheden at vi havner på en mellem løsning.
    Vi tjekker ind på Regal, tager ind til byen om aftenen, og så retur for at sove.
    Så bliver der lidt af det hele:)
     
    asf, isolCBflyer, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Jeg er da ikke gammel og forsat frisk og klar :) Men jeg har været der en del gange og Hong Kong er der skrevet meget om i dette forum.
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Jeg er enig med Kristian. Jeg tager altid toget til byen og vælger et hotel tæt på stationen på Kowloon. Så hygger jeg mig og næste morgen er der ingen trafik når man skal nå den tidlige SAS afgang. Så under en time fra du har forladt hotellet står du i gaten.
     
    Michael Wahl, Kristian, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    720
    "Synes godt om" modtaget:
    1,250
    Point:
    93
    Låner lige tråden til et spørgsmål:
    Har købt en karton Camel cigaretter i Cambodia (35 Kr!), Og flyver med China Airlines herfra imorgen og så til Hongkong hvor jeg landet lørdag aften kl. 20 - mit næste fly er søndag morgen klokken 9:20 med SAS til Sverige. Så jeg sover i lufthavnen natten over.

    Jeg kan se at man kun må bringe 20 cigaretter med til Hong kong, og jeg skal jo igennem customs for at tjekke ind næste morgen. Det er lidt en dum situation... Er nogen blevet stoppet i Hong kong? Jeg har været igennem tre gange, men kan pludselig ikke huske om de scanner tasker på vejen ud
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,228
    "Synes godt om" modtaget:
    4,076
    Point:
    113
    I Hong Kong bor jeg/vi (næsten) altid på Sheraton Kowloon - med havneudsigt. Super view og sammenlignet med Penninsula og IC til absolut OK priser - og som regel er et tower room kun lidt dyrere. Ja dyrere end skotøjsæskerne - men også et andet produkt.

    I jeres specifikke situation vil jeg helt klart bo ved lufthavnen - men tage ind til byen om aftenen. Sidde med god mad og en Tsingtao på en plastictaburet og uendelig meget sjovere end hotellernes muligheder. Og så skal man ikke så latterligt tidligt op for at nå den håbløs tidlige SAS afgang - og så til Stockholm. Suk :)

    Hvis i er flere så tag en taxi istedet. Billigere - og om aftenen også væsentlig hurtigere
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg har booket en SAS MR til HKG i start juni.
    Har ca 2 døgn dernede.
    Men - hvor skal man bo? Hong Kong Island? Tættere på Kowloon Bay eller helt andre steder?

    Og ellers nogen gode tips til hvad man bruger to døgn på i denne by?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    593
    "Synes godt om" modtaget:
    1,780
    Point:
    93
  19. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg har selv en tur derned her i start juni.
    Men afgangen hjem er kl. 9.20... er det håbløst tidligt? :)
    For jeg tænker da det er en helt ok afgangstid - og ikke kl. 7 som man ser mange gange
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    jeg foreslår @Henrik Olsen at vi slår den her tråd sammen med en af de andre?
     
    Michael Wahl, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side