SAS har startet en kampagne med dobbelt-op på point (normale basis point + samme antal Extra point). Book i perioden 22. september 2020 - 21. oktober 2020 Rejs i perioden 22. september 2020 - 31. maj 2021 https://www.sas.dk/eurobonus/tilbud/dobbeltpoint/
Wow - med Travel Pass og en del flyvninger mellem Århus og København kan dette godt ende med en god portion point
Travelpass booker i SAS Plus inden for Europa. https://www.sas.dk/eurobonus/partnere/flyselskaber/scandinavian-airlines/ C er listet under plus
@Henrik Olsen -Du skriver på forsiden af IF ""havde håbet at det var dobbelte Basispoint, men dette er desværre ikke tilfældet"". -SAS skriver dobbelt point optjening. Det må da gælde dobbelte Basispoint samt dobbelte ekstra point - ellers har tilbuddet overhovedet ingen mening, kun at der er sat en tidsrestriktion på. Normalt optjener vi jo både en portion Basispoint og en portion ekstra point uden tidsrestriktioner. -Eller har jeg helt misforstået noget ?? -Mon tilbuddet har været for godt til at være sandt, SAS har nu fjernet tilbuddet fra forsiden og det står nu "gemt" af vejen under medlemstilbud ! - I og med SAS selv har skrevet dobbelte point (Basispoint + samme xtrapoint) i een og samme parentes, så må det da gælde begge kategorier : 2 x (basis+xtra)?? .
Jeg har læst tilbuddet på den måde, at man får de normale basispoint + samme antal ekstra point. D.v.s., der er ingen hjælp til at opnå status - men du får dobbelt så mange point til at bruge på senere flyrejser.
Jamen @Henry hvis man læser SAS' s medlemstilbud, så står der meget klart og koncist, at vi optjener på begge kategorier, ellers er opslaget svindel og humbug : Quote .. lige nu får du dobbelt optjening af Eurobonuspoint (Basispoint + samme antal Ekstrapoint) .. Unquote Parentesen er alt afgørende. Vi får normalt både Basis samt samme antal Ekstra. Disse to kategorier sammenlagt i parentesen dobles op. Måske jeg er gammel og tungtopfattende.
Nu har klar og utvetydig kommunikation jo aldrig været SAS' stærke side, så jeg tror desværre, at det er som Henry skriver. Men man kunne godt ønske sig, at SAS en eller anden gang fik et slag over snuden for deres håbløse kommunikationsevner.
Kære @PENSIONISTEN , jeg tror du misforstår. Lad os tage en CPH-GVA som eksempel ;-) Normalt optjener man på SAS Plus Smart 1500 basispoint Som EBG/EBG optjener man 1500+25% basispoint = 1875. Tilbuddet går på, du vil optjene dobbeltpoint - 1875x2 altså 3750. Af disse 3750 point er 1875 basispoint og de resterende 1875 point er ekstrapoint, som ikke er statusgivende. Beklager, hvis jeg misforstod din post.
Hej @OIB Tak for din forklaring. Dvs en oneway som ovenstående vil totalt give 1875 point i basis kolonnen og 3750 i xtrapoint kolonnen. I mine gamle øjne (en af de sårbare over 70) er det ikke dèt SAS fortæller i sit tilbud. Gad vide hvorledes en jurist ville tolke det. Nå pyt, jeg var kun interesseret i basis point.
Vi får normalt basispoint på vores rejser. Jeg har kun oplevet at få ekstrapoint i forbindelse med kampagner. Ret mig, hvis jeg tager fejl.
Enig. Der har tidligere været lignende kampagner. Der har jeg fået en række med de normale basispoint, og så én række yderligere med samme antal point, men med betegnelsen "Ekstrapoint". Måske det bare er mig, der er vant til SAS-sprog, men synes egentlig deres formulering ret klart fortæller, at man får dobbelt point, hvoraf de ekstra point ift normalt godtgøres som ekstrapoint - sådan læser jeg i hvert fald parantesen nedenfor: "Lige nu får du dobbelt optjening af EuroBonus-point (Basispoint + samme antal Ekstrapoint)"
Ja, lige præcis. Du får altså "kun" flere point, som kan benyttes til bonusrejser, opgraderinger, shopping etc. Ikke flere, som tæller med til, at opnå status.