Lufthavnshoteller

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af T4L, 29/10/21.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Af forskellige årsager skal/vil man nogle gange overnatte i eller tæt på en lufthavn. Det er ikke altid nemt at gennemskue hvilket hotel er bedst eller mest økonomisk. Hoteller der ligger inde i terminalen koster alt andet lige normalt mere end hoteller der ligger lidt længere væk. Men til gengæld skal der påregnes transport frem og tilbage eller der er irriterende ventetid på en shuttle. Så jeg vil starte en tråd, hvor vi kan dele vores erfaringer og give anbefalinger for hoteller i eller omkring en lufthavn. Jeg lægger ud med at efterlyse anbefalinger for CDG.

    Endelig går turen til USA igen! CDG-EWR med United er købt for 1500$ i business. Det kan man ikke klage så meget over. Vi ankommer i terminal 2B og skal videre næste morgen fra terminal 2A. Så vidt jeg kan se er Sheraton det eneste hotel i terminalen og det er ret dyrt. Hvad er jeres tips/anbefalinger?
     
    Beaglen, THammer, MaHA og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Du skal bruge shuttle for at komme til at alle hoteller omkring EWR.
    Jeg plejer at bruge de hoteller i Elizabeth - dem der lægger overfor Jersey Gardens - et stort outlet mall. Der ligger fem hoteller lige ovrefor hinanden, men qva Hilton Honors bor jeg kun på Embassy Suites. Her er der shuttles til. Lige udenfor døren kører der en NJ Transit bus (115 og 111) direkte til Port Authority bus station i NY.
     
    Beaglen, HenrikM, Nielspg og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Ang EWR - Husk alle shuttles kører fra Station "P4" med AirTrain. Shuttles må ikke tage gæster op ved terminalerne. Kun ved Station P4.
     
    HenrikM, PENSIONISTEN, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Mange tak. Det er rigtig god info for EWR, som mange sikkert kan bruge. Jeg håbede dog på nogle anbefalinger for CDG. :)
     
    Beaglen, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  5. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    SOrry - næste gang skal jeg nok læse det hele igennem :)
     
    T4L, MaHA og Henry "Synes godt om dette"
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Lufthavnshotel, Prag

    Når jeg har haft brug for en overnatning ved lufthavnen, har jeg brugt Courtyard (en kæde i Marriott gruppen). Jeg har lige søgt på aktuelle priser. Det koster 900 kroner for en overnatning (fra søndag d. 7. november til mandag d. 8. november). Courtyard hotellet i byen koster 500 kroner. Men prisforskellen svarer stort set til, hvad jeg skal betale for en taxi. Hvis du ikke ønsker at bo i centrum, kan du garanteret finde billigere små familiehoteller mellem centrum og lufthavnen.

    Lufthavnshotellet ligger lige udenfor terminalbygningen. Du skal bare over taxibanerne ved bygningens udgang samt en mindre parkeringsplads. 2 - 3 minutters gang. Så er du ved hotellet.
     
    Beaglen, HenrikM, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Har kun prøvet Novotel en gang. De har en shuttle, men med hele familien og alle kufferter valgte vi at hoppe i en taxa for at nå den tidlige morgenafgang. Forholdsvis standard Novotel, prisen vist sammenligneligt med andre hoteller på samme afstand og samme klasse. Så en meget fin oplevelse, men den blev valgt ud fra hvilken kæde, og min daværende status, mere end selve hotellet. Der er kun så meget, man kan forvente af et kædehotel tæt på en lufthavn trods alt :)
     
    HenrikM, PENSIONISTEN, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    For at følge lidt op så faldt mit valg i sidste ende på Pullman hotellet (tilhører Accor-gruppen), som kostede kun ca. halvdelen af Sheraton. Jeg var lidt bekymret for hvor besværligt det vil være at komme frem og tilbage fra terminal 2, men det viste sig at være pærenemt. Man hopper bare på CDGVAL, som er toget der forbinder terminalerne på CDG og et par minutter senere stopper det næsten lige foran dette hotel.
    IMG-8306.jpg

    Hotellet fremstod nyt og moderne og værelset var pænt og nydeligt.
    IMG-8300.jpg IMG-8301.jpg IMG-8303.jpg IMG-8304.jpg

    Der er også en indendørs svømmepøl et eller andet sted, men jeg kunne desværre ikke bruge den, fordi vi ankom for sent og skulle rejse tidligt igen næste morgen. På grund af den sene ankomst spiste vi på hotellets restaurant. Det var dyrt og der var ikke et stort udvalg af retter på spisekortet, men kvaliteten var rigtig god. Næste gang vil jeg nok undersøge om der ikke er nogle alternativer i området.

    Der er en tavle i lobbyen med alle flyafgange, så man ved check-out lige kan tjekke status på sit fly for ikke at blive stresset. :)
    IMG-8305.jpg

    Jeg var rigtig godt tilfreds med dette hotel og vil bestemt bruge det igen i en lignende situation.
     
    Senest redigeret: 7/12/21
    HenrikM, Beaglen, Nielspg og 12 andre "Synes godt om" dette.
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind, men lyder CDGVAL ikke som CD-cheval? Cheval er jo en hest, som også er et transportmiddel :D ... aner ikke om det er korrekt og/eller med vilje, men godt tænkt hvis det er!
     
    Beaglen, Offlyer, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    "Véhicule Automatique Léger", altså selvkørendeletbane, men jeg kan lide din oprindelse for navnet bedre :)
     
    jespersm, Beaglen, Nielspg og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Renaissance Warszawa

    For nyligt skulle jeg flyve fra Nice til Gdansk. Der er ingen direkte fly, mærkelig nok :rolleyes: Fremfor at ankomme i Gdansk lidt over midnat valgte jeg at overnatte i Warszawa lufthavn i stedet for og flyve videre næste morgen. Det vil jeg gøre igen næste gang! Renaissance Warszawa er altså bare et super lufthavnshotel! Ud af terminalen, krydse vejen og så lige ind i hotellet. Det findes ikke meget tættere på.

    Restauranten var lukket om aftenen, men man kunne spise i baren i stedet for og det var faktisk rigtig hyggeligt med meget serviceminded betjening. Der ventede også en lille velkomstgave på værelset.
    IMG-0704.jpg

    Til min stor overraskelse havde hotellet endda en svømmepøl.
    IMG-0705.jpg

    Som Platinum eller højere medlem (Marriott) har man også adgang til loungen. Der bliver serveret aftensmad mellem 17.30 og 19.30 (det nåede jeg ikke). Morgenmad kunne man spise enten i lounge eller i restauranten. Receptionisten sagde at den var bedre i restauranten. Så det gjorde jeg. Hvis man skal få tiden til at gå kan man også spille et lille skakparti i loungen, bare man finder en modstander.
    IMG-0706.jpg

    Alt det kostede 115 Eur. Rigtig god værdi for pengene.
     
    asf, HenrikM, Nielspg og 8 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    I gamle dage var det kun Courtyard hotellet i lufthavnen. Der skal man også bare krydse vejen foran ankomst/afgangshallen. Det er også med i Marriott Bonvoy. også rimelige priser (i hvert fald den gang). Men mener, at Renaissance er en tak bedre.
     
    THammer, T4L, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side