At rejse i Corona-tider

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af T4L, 17/11/20.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Jeg er i gang med at søge nu, har et B1/B2 visa og det ser ikke ud til at det skulle give nogle problemer. 3 timer efter ansøgning var sendt afsted fik jeg mail tilbage fra ambassaden der lige ville have lidt ekstra info.
     
    Henrik Olsen, Thorkild og Henry "Synes godt om dette"
  2. Andersen

    Andersen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Er der nogen som kender til mulighederne for bad i FRA.
    Kan forstå at bad i Lufthansa lounge er lukket. Er det åben i nogle lounges med Star alliance gold adgang eller er lufthavnens egne badefaciliteter stadigvæk åbne?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    I tirsdags rejste jeg CPH-EWR-DFW på en ESTA med NIE. Jeg var spændt på om der ville være en længere afhøring ved immigrationen og hvordan med health check.....der var ingen af delene. Der var ingen formularer at udfylde, der var ingen temperaturmåling eller lignende. Der var heller ingen kø ved immigrationen og ud over de sædvanlige spørgsmål om ærinde og mit arbejde så var det kun et billede der skulle tages.

    Forud for det var der intet mindre end en forrygende tur med SAS. Der var 5 i C og vel et sted mellem 30 og 40 ialt. Boarding tog under 10 minuter og der var ingen velkomstdrink, men det var der næsten heller ikke tid til.

    Crew var super veloplagt og det skinnede igennem at de var glade for bare at komme ud og flyve og der var nogle af servicere. Air Steward Martin kunne nemt være meget personlig i sin service med så få. Drinks blev mixet i galley og så leveret og det var f.eks. den sædvanlige Stockholms Bränderi Gin.

    20201208_125750.jpg

    Al mad blev serveret på en bakken men heldigvis med låget på den varme ret - jeg valgte vildt der var tilberedt som pulled pork og så sat sammen igen. Det gjorde ikke noget at desserten var reduceret til chokoladerne.

    20201208_132341.jpg 20201208_132546.jpg

    Pre-landing meal var først omkring 1 time før landing (yeah!) og det var et stykke smørrebrød med kylling og oste samt et lille stykke nøddekage. Det var også fortrinligt.

    20201208_192007.jpg

    Når man tænker på at udgangspunktet er at minimere kontakten mellem crew og pax, så var det excellent service, rigtig god mad og så var det også min første tur med en SAS A350 - dejlig maskine.

    Prisen for retur med ud CPH-EWR-DFW og hjem MIA-ORD-CPH var på det normale niveau omkring 27K.
     
    Offlyer, asf, Henrik Olsen og 9 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Super, har selv booket en tur til SFO ultimo jan. Ambassaden vil have mig til at vente med at søge NIE indtil start jan.
    Men det store spørgsmål er - fik du tiltusket dig en ekstra ration løjrom?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Ja Du skal ikke søge for tidligt for der er max 30 dage fra godkendelse til at indrejse skal være foretaget.

    Jeg spurgte ikke efter ekstra løjrom, men da jeg på et tidspunkt ville have et stykke chokolade, var de gavmilde med de fyldte i æskerne :)
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    I kontrast til de oversøiske flyvninger mellem Europa og USA som er meget tomme, så er indenrigs i USA temmelig fyldt. Der er ikke så mange afgang som normalt, men de 3 jeg havde i de seneste 2 uger (EWR-DFW / DFW-MIA / MIA-ORD) var godt fyldte og DFW-MIA var med en AA 787 Dreamliner. B terminalen i ORD var torsdag aften næsten som normalt - dvs mange mennesker.

    I T5 var det dog en anden sag. Kun AF/KLM lounge åbent og det var en kedelig fornøjelse. Eneste lyspunkt var Jackie, som plejer at være i SAS loungen. Hun var først kommet tilbage for et par dage siden og iflg hende åbner SAS tidligst i april.

    Der var betydeligt flere på SK944 end på udturen til EWR og flere så ud til at være familer, der skulle hjem på juleferie. Vi var nok 12-15 på C.

    Crew var super oplagte. Kun 2 ting savner i forhold til tidligere: varme towels og det varme brød. Koldt brød i plastik er bare ikke spændende.

    Ved hovedmåltidet var der 3 valg til hovedret: ko, kylling, vegetar pasta.

    20201217_231201.jpg 20201218_051651.jpg

    Efter ankomst gik jeg til E109 inden paskontrol for en kviktest hos Falck. Det er godt nok en lang tur derud selv fra C, men til gengæld stort set ingen kø. Jeg synes det var en super mulighed for at få svar ved ankomst og så var kuffert klar, da jeg kom ned.

    20201218_133911.jpg

    Danske statsborgere og personer bosat i DK skal ikke betale, mens andre må svinge kreditkortet. Professionelt staff. Man kan dog høre ALT hvad der foregår. Den italienske mand foran mig var absolut ikke glad for at få en podepin i næsen og vi kunne bl.a. høre "basta!" undervejs så tænkte at det må være drabeligt. Det gik dog :).

    Nu venter der kun en PCR test hos Pentabase i Herlev på tirsdag og så er alle forskrifter overholdt.

    Konklusion om man kan rejse erhvervsmæssigt i coronatider: ja det kan man godt, hvis man tænker sig om og planlægger. Bl.a. havde jeg i Miami bevidst booket en 1-bedroom apartment i stedet for et almindeligt værelse, således jeg selv kunne stå for morgenmad og aftensmad. Samtidig blev man ved check-in informeret om at der ikke ville være housekeeping på værelset i løbet af opholdet, men man naturligvis kunne få suppleret håndklæder mv og det fungerede fint for mig.
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, HenrikM og 12 andre "Synes godt om" dette.
  7. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    236
    "Synes godt om" modtaget:
    957
    Point:
    93
    Fredag aften fløj hjem fra Genève til København på SAS Plus, og den oplevelse tænker jeg at dele med jer:

    Som dansk statsborger er det ikke et krav at have en negativ corona-test før indrejse, men jeg ville have det dårligt med at rejse fra et land med høj smitte uden at blive testet først. Dertil kan jeg informere om, at en standard corona-test i Schweiz koster CHF 200 (cirka 1400 kr.), hvis man ikke har symptomer:oops: Det har jeg plads til i mit budget, også selvom det selvfølgelig gør et ikke-uvæsentlig indtog, men jeg har mange unge venner i Schweiz, der også rejser her i julen, for hvem det er for dyrt. Man kan så spørge sig selv om hvilke omkostninger det har for samfundet, at folk ikke lader sig teste kontra hvad det havde kostet at gøre dem gratis:rolleyes:

    Jeg frygtede equipment change fra A320neo til CRJ900LR, da de har haft for vane at gøre det under corona. Heldigvis forblev det en A320neo, men man havde ikke kunne forse dem i at have brugt en mindre maskine, for vi var kun cirka 30 passagerer (heraf tre på Plus, men de havde afsat seks rækker:confused:)

    Swiss-loungen i GVA var lukket, så de henviste til Swissport Horizon lige ved siden af. Den var lille og uden nogen som helst for for udsigt, toilet-faciliteterne var lukkede og maden var direkte pinlig. Jeg er klar over det er en uafhængig lounge og det er spøjse tider, men deres eneste madtilbud var canapé-størrelse sandwiches med karry-kylling eller tomat, som var kedelige. Jeg spiste fem og fik ingenlunde stillet min sult. Udmærket kaffe, ok vin og fine siddepladser, men alt i alt ikke en anbefalelsesværdig oplevelse. Jeg håber mine fremtidige lounge-oplevelser bliver bedre end den første.

    Flyveturen var begivenhedsfattig. Der var ingen alkohol ombord, så jeg fik en polarrulle og en cola. Vi landede 15 minutter foran tidsplanen og baggagen kom hurtigt, så jeg var i armene på min familie før det planlagte landingstidpunkt. Jeg fandt det finurligt, at jeg skulle tage min maske af i paskontrollen, men det giver god mening da de jo skal kunne se om ansigtet stemmer overens med pasfotoet.
     
    Henrik Olsen, asf, HenrikM og 10 andre "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Tak for din fortælling. Altid interessant at følge rejser i corona tiden.
    - I vinterprogrammet forsøger man at undgå CRJ på sk613/sk1614 GVA og sk617/sk618 GVA, pga af skisæsonen. Lastrummet på en CRJ har simpelthen ikke volume til et større antal ski + bagage.
    - Swiss Senator Loungen i GVA er bare bitte, men glæd dig til Swiss Biz Loungen, den er opdelt i spiseafdeling og en hyggelig lounge afdeling.
    - Hvis du booker lang tid i forvejen, kan du finde billige Biz billetter med LX via ZRH og dermed rejse på rigtig, virkelig rigtig biz fremfor SAS's simple Plus, og så får du hele 4 legs (undertiden billigere end SAS). Jeg vælger altid connections med min. 2 timer for at nå en tur i Swiss loungen.
     
    Henrik Olsen, HenrikM, Kenneth K og 7 andre "Synes godt om" dette.
  9. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    236
    "Synes godt om" modtaget:
    957
    Point:
    93
    Jeg tænkte nok en garvet GVA-rejsende som dig havde nogle gode pointer, tusinde tak!:D Jeg fik SAS Plus-billetterne til 1800 kr. under seneste F&F-kampagne, og det kan Swiss ikke helt hamle op med, men det kan være jeg forkæler mig selv med en Swiss biz tur over ZRH til påske.

    Derudover kunne jeg ikke dy mig for DATs VIP-flyvning, så jeg har netop bestilt en billet CPH-AAL til i eftermiddag. Jeg har aldrig fløjet med en MD80'er, og det er nok ved at være sidste udkald. Jeg lægger nok nogle billeder og en beskrivelse op i aften:p Flyver retur med tanten, og yet again priser jeg mig lykkelig for SAS Ung. Jeg fik AAL-CPH til 348 kr. mindre end syv timer før boarding, hvor en identisk "voksen-billet" havde kostet tæt på 2000 kr.
     
    Henrik Olsen, asf, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Mon der bliver mulighed for at se A320-serien på Bornholm i dag?
    DAT har vist aldrig før haft så mange flyvninger CPH-RNN-CPH som i dag, på grund af den meget akutte lukning af den svenske grænse. Folk kan vælge at sejle Køge-Rønne eller flyve CPH-RNN. Færgerne er vist allerede fyldt totalt op på alle sejladser frem til den 24. december midt på dagen (og overfarten tager 5½ time!), men DAT har stadig enkelte billetter til ekstraafgangene i dag. Det ser ud til at OY-RUU er ved at blive gjort klar (eller i hvert fald har aktiv transponder) i BLL, så måske snupper den et par ture mellem CPH og RNN i dag og måske de næste par dage?
    oyruu.jpg
     
    Jeblin, Erwin Lansing, danielstrandby og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Coca-Cola/VIP-flyet har taget en enkel tur indtil videre.
    dx40.jpg
     
    Jeblin, isolCBflyer, danielstrandby og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    En af mine britiske venner bosat i DK er imponeret over hvad der gøres, når man ankommer fra UK i disse tider. Efter en negativ kviktest i CPH her til aften fik han udleveret denne skrivelse. Der havde været lang kø til test og derfor missede han de planlagte tog og der ville først være et i løbet af natten. Han bor i Aarhus, så det er noget af en tur og han blev meget glad.

    [​IMG]
     
    Henry, Kenneth K, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Det gjorde taxichaufføren nok også :)
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  15. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    SE-RSA er lige nu på vej til Sao Paulo på et SK70xx-nummer, som mig bekendt normalt er forbeholdt charterflyvninger. Er der nogen der ved om det er en reel charterflyvning eller en slags "repatriation flight", som dem vi så i foråret?
    sk7005.jpg

    EDIT: Den skarpe læser vil bemærke at SAS' første A321neo også er ude på tur i dag, nemlig som SK9156, som på billedet er lige øst for Samsø. https://www.flightradar24.com/data/flights/sk9156#26a2b3b0
    Så vidt jeg ved, er det den første flyvning efter leveringsflyvningen i oktober.
     
    Senest redigeret: 22/1/21
    Henrik Olsen, Jeblin, Kermit og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Nu kender jeg ikke den præcise definition af "chaterflyvning". Men jeg tvivler på, at der er passagerer ombord. De nuværende rejserestriktioner taler i mod.
     
  17. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Slot er søgt som et cargo fly. Lander efter planen søndag 11.15, ligeledes som et cargofly.
     
    Henrik Olsen, Jeblin, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Charter kan betyde mange ting. En repatrieringsflyvning, hvor udenrigsministeriet "lejer" et fly med bemanding, vil fint falde indenfor min definition af "charteret flight". Men du har nok helt ret i, at det ikke er charter som i charterferie ;)
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  19. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Jeg er enig, og det var derfor 70xx-nummeret var "interessant".
    Interessant. Producerer Danmark noget som Brasilien er interesseret i pt., eller omvendt? Bliver nogen coronavacciner f.eks. produceret i Brasilien?
    Ja det er jo rigtigt nok, jeg mente det dog som decideret charterferie-flyvning. :)
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  20. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Og LN-RKM (330'er) er lige landet i BRU fra BHX (Birmingham). Er det vaccineflyvninger?
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side