Da jeg fløj retur mellem GVA og CPH (via FRA med LH/LX) i slut-februar fik jeg ikke lov til at tjekke ind online nogen af vejene. I GVA skulle jeg vise negativ test ved check-in, i FRA var der ingen checks hverken ud eller hjem, ved ankomst i CPH var der den obligatoriske hurtig-test som efterfølgende skulle vises i paskontrollen (cirka 30 min i alt). Tilbage igen skulle jeg så også vise negativ test ved check-in i CPH, stadig ingen checks i FRA og heller ingen ved ankomst til GVA.
Da jeg rejse direkte mellem GVA og CPH tilbage i december skulle der vises negativ test i gaten før boarding-processen begyndte, så alle skulle stille sig i en lang kø, hvorefter man fik et klistermærke på sit boardingpass når de havde set den negative test. Derefter kunne man så sætte sig tilbage i stolene indtil den rigtige boarding begyndte, hvor de så i øvrigt overhovedet ikke kiggede efter om folk havde fået det klistermærke Da jeg fløj tilbage i start-januar var der slet ingen der tjekkede noget. Det lader til de trods alt har fået lidt mere styr på det nu, så det kun er ved check-in, men der skal man altså gerne sætte lidt ekstra tid af, hvorfor den hurtige turn-around der bliver foreslået måske ikke er mulig.
Senest redigeret: 18/3/21