At rejse i Corona-tider

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af T4L, 17/11/20.

  1. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg får helt andre billeder af en kasse med "maskinedele" fyldt med kanyler :rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det skulle være bilreservedele fra netop Volvo der skal fragtes til England. Brexit har efter sigende noget at gøre med det, da en del fragt er forsinket via kanalen.
     
    Erwin Lansing, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Seneste nyt fra de hollandske aviser er, at KLMs frygt om at skulle afterlade passagerer langt hjemmefra efter nye rejserstriktioner i Holland, ikke var ubegrundet. Efter sigende skulle 20, ud af en svimlende belægning på 60 passagerer i alt, på turen fra New York til Amsterdam forblive i the Big Apple, uden at kunne forevise resultat af en lyntest.
     
    Ulrik, T4L, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Der kom ikke noget godt nyt om rejserestriktioner på gårsdagens pressemøder. SAS holder sig dog stadigvæk i luften, også til en del europæiske destinationer. Jeg kan med glæde berette om at rugbrødet er tilbage på SAS Plus.
    IMG-7153.jpg
    Måske er det ikke helt nyt, men i min verden er det i hvert fald rigtig godt!

    Mange lufthavne bliver i øjeblikket brugt som parkeringsplads. På PMI er der parkeret mange BA fly. Denne var ikke den eneste række.....
    IMG-7158.jpg

    Mallorca havde en meget høj infektionsrate i december måned. Men en streng lockdown fik tallene til at styrtdykke. På tirsdag i næste uge får restauranter med mulighed for udendørsservering lov at åbne igen - indtil kl. 17.15.:)
     
    NielsC, klausbm, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Oh, en mail fra Swiss.
    - Den ene af mine Swiss biz rejser i maj er netop blevet aflyst (fødselsdagsrejse).
    - Ombookingerne, nej de er ikke gode, jeg annullerer dem.
    ...men...
    - Jeg får ikke en voucher ! Jeg bliver bedt om at kontakte Swiss telefonisk senere.
    - Swiss skriver at mit PNR nr. er tomt men aktivt, ligeledes billet nr.

    Er det ikke en amatøragtig fremgangsmåde ?

    Jeg kan godt ærgre mig lidt, for jeg burde ikke have fulgt løsningen som den stod i mailen -- i stedet selv have annullere den alternative booking, burde jeg blot have foretaget en ny reservation i min PNR. Nu ved jeg det til næste gang.
     
    Erwin Lansing, T4L, NielsC og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Billigeste testmulighed jeg fandt på Mallorca: https://www.juaneda.es/ Juaneda har flere centre overalt på de baleariske øer. Det center jeg brugte i Palma var åben 24/7 uden tidsbestilling, man kunne bare komme forbi. Testen kostede 30 euro.

    Når man lander i Danmark, skal man testes med det samme igen, inden man får lov at forlade lufthavnen. Jeg var heldig at være anden person ud af flyet igår på CPH og havde kun ca. 7 personer foran mig i testkøen. Da jeg kom ud af testkabinen, så køen sådan ud:
    IMG-7225.jpg

    Det går ret hurtigt med testresultaterne, man skal kun vente i ca.15 minutter i et venteareal, selvfølgelig med afstand. Så kommer en medarbejder i jævne mellemrum med en stak papirer (testresultaterne) og råber navnene højt op. Det er måske ikke så smart, selvom det kun er fornavnet. Når man så melder sig og kommer frem for at hente sit resultat, skal man sige sit efternavn, som kan høres af mange der sidder tæt på. Jeg ved ikke hvad der sker, hvis nogen tester positiv. Det kunne være interessant at vide.
     
    NielsC, klausbm, Offlyer og 8 andre "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Da jeg var der i sidste uge spurgte jeg, hvad der ville ske, hvis man testede positiv. De fortalte så, at politiet ville blive involveret og køre mig enten hjem (hvis det var muligt at være der), eller på et karantænehotel.
     
    NielsC, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Oh, så skønt ... modtog netop min invitation til vaccination - så skal jeg finde mig en tid, dog lang ventetid. Jeg glæder mig til mit vaccinations-REJSE- pas.
     
    Senest redigeret: 13/3/21
    T4L, mifira, Nielspg og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Blot en info hvis nogen planlægger at søge indrejse til USA på NIE, så vær opmærksom på at der kom reviderede retningslinjer 02MAR. Jeg kender til et andet medlem i gruppen, der ligesom jeg tidligere har kunnet indrejse på NIE i kraft af vores arbejde, men vi har nu begge i denne uge fået afslag på indrejse med henvisning til de nye og strammere regler. USA Ambassade CPH opfordrer til man følger deres hjemmeside og/eller White House for at se, når der kommer ændringer så man igen kan få indrejse - med eller uden NIE.
     
    NielsC, T4L, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Jeg rejste med LH til Valencia i går. Danmark er ikke længere risikoland på den spanske liste og man behøver derfor ikke længere have en negativ test når man flyver direkte. Men med en mellemlanding i Frankfurt ankommer man rent teknisk fra Tyskland og så skal man kunne fremvise et negativt testresultat i Spanien. Eller skal man? Jeg var lidt spændt på hvilket tidspunkt jeg skulle have mit covid-19 pas op ad lommen. Svaret: aldrig, ikke ved check-in i København, ikke ved gaten i hverken København eller Frankfurt og heller ikke ved ankomst i Spanien. Det eneste de ville se i Valencia var den QR-code man havde genereret hjemmefra ved at registrere sig. Men der blev ikke sammenlignet data med ens pas. Så man kunne teoretisk bare have genereret en QR-code for en fiktiv person. Konklusion: Der kontrolleres ikke så effektivt som når man vil rejse ind til Danmark.

    Både CPH-FRA og FRA-VLC var i øvrigt propfyldt med mennesker. Ligeledes Frankfurt lufthavnen inklusive Lufthansa loungen, selvom der ikke var hverken mad eller drikke på grund af de tyske restriktioner. Hvis ikke der havde været alle de maskeklædte ansigter, ville jeg have troet at jeg var tilbage i 2019. Travel is back?
     
    PENSIONISTEN, Thorkild, NielsC og 6 andre "Synes godt om" dette.
  12. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Jeg har et spørgsmål. I disse dage hvor der skal vises negativ test for flyvning - hvor fremvises denne? Skal man lave fysisk check-in, eller er mobile check-in tilstrækkeligt, og så fremvise negativ test ved gaten?
    Jeg overvejer lidt mulige mileageruns, men kun til destinationer hvor jeg kan tage samme fly tilbage. Jeg vil booke som enkeltbilletter.
    Det bliver først i juni, men man kan jo godt forberede sig alligevel...
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Du kan også overveje kryds-billetter. Et eksempel
    • En returbillet København-Berlin. Ud 22. maj, retur 23. maj
    • En returbillet Berlin-København, Ud 22. maj, retur 23. maj
    Såvidt jeg kan se, bliver det en anelse billigere.

    Du skal blot være helt sikker på, at du lukkes ud ved gaten, så du bare kan vente dér indtil flyet igen går retur til Danmark.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Tak Henry!
    Alternativt tænkte jeg på Amsterdam. Uanset flytype (i hvertfald tidligere), så parkerer SAS ved gate hvilket gør, at man kun skal gå ti meter, så kan man boarde igen :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Jeg tænker bare, at i disse tider, kan procedurerne være ændret. Et godt eksempel er København, hvor du skal igennem en Corona test, før du lukkes ind. Jeg har også oplevet Oslo, hvor vi fra Danmark blev sendt gennem en paskontrol, før vi kunne komme ud til gaten til næste fly.
     
    PENSIONISTEN og T4L "Synes godt om" dette.
  16. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    I øjeblikket SKAL man fremvise et negativt testresultat som højst er 24 timer gammelt, når man checker ind til et fly til Danmark. Ingen check-in uden. Ingen online check-in. Det har i hvert fald været min erfaring i mindst den sidste måneds tid. Så jeg tvivler lidt på om det kan lade sig gøre hvad Henry foreslår. Men siden @niceguy1001 først vil rejse i juni, så kan man jo håbe på at på dette tidspunkt reglerne ikke er så strikte længere.
     
    Senest redigeret: 19/3/21
    Ulrik, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  17. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Det afhænger nok af luftfartselskabet: Jeg har fløjet et par gange med LH de sidste par måneder, og der kan man sagtens lave online checkin. Testbevis skal først fremvises i gaten ved boarding.
     
    T4L, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Jeg fløj til Norge denne måned uden at fremvise den negative test, hverken i DK eller Norge. Virkede som spild af tid at tage den, kunne reelt have smittet et helt fly før vi landede
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Takker for at du deler dine erfaringer. I givet fald kan det jo heller ikke lade sig gøre at rejse med 2 enkeltbilletter. Så godt, at du gør opmærksom på, at vi ikke kan rejse ud og hjem med samme fly (med mindre man kan tjekke ind på begge fly i DK før udrejsen).
     
    T4L "Synes godt om" dette.
  20. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    235
    "Synes godt om" modtaget:
    956
    Point:
    93
    Da jeg fløj retur mellem GVA og CPH (via FRA med LH/LX) i slut-februar fik jeg ikke lov til at tjekke ind online nogen af vejene. I GVA skulle jeg vise negativ test ved check-in, i FRA var der ingen checks hverken ud eller hjem, ved ankomst i CPH var der den obligatoriske hurtig-test som efterfølgende skulle vises i paskontrollen (cirka 30 min i alt). Tilbage igen skulle jeg så også vise negativ test ved check-in i CPH, stadig ingen checks i FRA og heller ingen ved ankomst til GVA.

    Da jeg rejse direkte mellem GVA og CPH tilbage i december skulle der vises negativ test i gaten før boarding-processen begyndte, så alle skulle stille sig i en lang kø, hvorefter man fik et klistermærke på sit boardingpass når de havde set den negative test. Derefter kunne man så sætte sig tilbage i stolene indtil den rigtige boarding begyndte, hvor de så i øvrigt overhovedet ikke kiggede efter om folk havde fået det klistermærke:confused: Da jeg fløj tilbage i start-januar var der slet ingen der tjekkede noget. Det lader til de trods alt har fået lidt mere styr på det nu, så det kun er ved check-in, men der skal man altså gerne sætte lidt ekstra tid af, hvorfor den hurtige turn-around der bliver foreslået måske ikke er mulig.
     
    Senest redigeret: 18/3/21
    PENSIONISTEN, T4L, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side