At rejse i Corona-tider

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af T4L, 17/11/20.

  1. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Der er en lille justering af indrejseregler til USA per i dag , men ikke nogen åbning for almindelige forretningsrejsende eller turister i denne omgang. Det er fortsat meget stramt omkring støtte til kritisk infrastruktur, humanitære opgaver, journalister, akademikere og udvekslingsstuderende.
    Som jeg umiddelbart kan se det er kun for professionelle idrætsudøvere at det er nu Homeland Security i stedet for Udenrigsministeriet, som har myndighed til at give indrejse.
    Vi er flere som har prøvet både at få ja og nej til en NIE, så de der søger efter de seneste retningslinjer, smid gerne en kommentar om udfaldet.

    https://dk.usembassy.gov/status-of-visa-services-at-u-s-embassy-copenhagen/
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    ØJ, ØJ En corona rejse til Hawaii i jan22 med de specielle Hawaii corona tests
    1) En bonus billet ------------------------------------------------------------------------------
    2 Har booked en rejse cph-sfo 12jan22 øko * sfo-cph 20jan22 BIZ
    3) Pga Hawaii restrictioner må udrejsen forsøges ændret til 10jan22.
    4) Et rungende nej fra SAS.
    5) Jeg forsøger selv at redde bonus rejsen ved at oprette en ny PNR med flg fuldt ud lovlige booking kombinationer i een og samme PNR, mixed bonus rejse :
    cph-sfo 10jan22 + en midlertidig, fiktiv booking sfo-cph 05apr22.
    6) En mixed bonus rejse består af et leg, som er full normal fare med restriktioner betalt med point og penge + en ren bonus strækning. Meget tydeligt specificeret at der er fuldt lovligt.
    7) Jeg beder Diamant mailen merge mine 2 PNR´er således at jeg får 10jan ud og 20jan hjem, resten annulleres. Det er en teknisk manøvre ... men nix.
    8) Man vil gerne annullere begge PNR´er og derefter booke en mixed bonus tur med de ønskede dato´er, men så ville risikoen for at miste min Business billet være meget stor, den kunne man ikke garantere !!!! Vibeke havde klaret det i et snuptag..
    8) Det er længe, længe siden jeg har været så skuffet som nu. Der var intet ulovligt i det, jeg tiggede ikke om at spare point (tværtimod har jeg lige købt 20.000 eb point), jeg bad ikke om en upgrading. Jeg havde bookingerne, som blot skulle sammensættes i een PNR, fuldt lovligt.
     
    Beaglen, NielsC og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,777
    Point:
    113
    Jeg tror faktisk, at medarbejderen i den såkaldte medlemsservice ikke havde nogen anelse om, hvordan sagen skulle håndteres. Og så er det meget let at sige "nej".
     
    NielsC og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jamen, @Henry, det var Diamant mailen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvorfor ikke booke oneway'en du havde brug for? og så evt. spørge om at få aflyst det ene ben af din retur rejse. Derefter kunne du jo så forsøge igen at få merget de 2 one ways? Der er stadig en one way business retur 24/1, hvis du er lidt fleksibel og vil have en backup...
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jo, det havde været en fantastisk løsning .... desværre kan det ikke lade sig gøre :
    1) Jeg ønsker kun at betale det, som rejsen reelt koster, hvorfor skulle jeg betale mere.
    2) Der findes ingen regulere bonus billetter 10jan22, men der findes en mixed award (penge + point).
    3) En oversøisk full fare one way billet er altid forrygende dyr, det samme gælder for en mixed award (penge + point).
    4) Men ... SAS tilbyder et virkeligt godt produkt ved at deres Eurobonus medlemmer kan kombinere en mixed award one way (penge + point) + en ren bonus billet. Det er helt exceptionelt at lade en ren bonus billet indgå som en retur andel i billet konstruktionen. Derfor køber jeg jo ikke en himmelråbende dyr enkel billet, det vil være at gøre grin med mig selv. - Jeg havde jo både udrejsen mixed award og returrejsen ren bonus på to PNR'er.
     
    Senest redigeret: 1/6/21
    Beaglen, NielsC, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Er det ikke værd at vente til senere på året og se om de forskellige restriktioner, krav om test og obligatorisk tarmskylning midtvejs over Atlanten stadig er gældende, før du brænder mere godt humør af på SAS kunde(fjendske)service?

    Min (svenske) rejseforsikring er løbende blevet gjort ugyldig det seneste år (ved rejser udenfor EU) og senest frem til 1/7. Så jeg kan også booke ud i fremtiden, men hvis noget så basalt ikke er på plads, kommer jeg ingen vegne :eek:

    Til gengæld har jeg booket en bonustur til Færøerne næste weekend, mens jeg venter på at USA åbner/min forsikring dækker :)
     
    PENSIONISTEN, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    En corona rejse.
    Der er flere ting i det. Det er problematisk og usikkert at rejse under coronaen, fly tillyses, fly aflyses. Det betyder at en veltilrettelagt rejse kan afværge bump på vejen. En anden ting er min høje alder, jeg siger ikke bare, "nååå pyt det kan jeg altid gøre en anden god gang. Det tredje faktum er nok min stædighed, eftersom SAS i sine bonus noter meget tydelig indikerer, at lige nøjagtig den billet sammensætning, som jeg efterspørger er tilgængelig, men at hvis jeg ønsker den, så risikerer jeg at miste min sk936 BUSINESS reservation pga teknikken .....bla,bla. så står jeg af. - Hele problematikken med min billet er opstået som følge af meget skrappe Hawaii tests i et specielt test center i SFO).
     
    Beaglen, NielsC, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Der er kommet liv i lufthavnen igen! I dag var det første gang i lang tid at jeg så en lang kø ved SAS check-in på CPH. Hurra for guldkortet! SAS fast track er stadig lukket, men man får lov at bruge CPH Express i stedet for. Til sidst men ikke mindst er det faktisk blevet sjovt igen at gå i loungen.
    IMG-7445.jpg

    Det er selvfølgelig smag og behag, men jeg synes maden er nærmest blevet mere tiltalende end inden pandemien. Denne pulled beef for eksempel var virkelig lækker.
    IMG-7446.jpg

    Pandekagerne var åbenbart meget populære.
    IMG-7447.jpg

    Det bliver spændende at se hvad SAS Plus har at byde på idag! Jeg skal nok huske at tage billeder.;)
     
    Beaglen, Ulrik, danielstrandby og 12 andre "Synes godt om" dette.
  10. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Man kan faktisk godt fornemme på SAS personalet at de er glade for at have lov at byde på noget “rigtigt” at spise og drikke igen, også på flyet. Menukortet ser nu sådan ud:
    DF2C00C2-82AB-4816-89E6-975724A8B5DF.jpeg

    Det var ikke bare reklame, man kunne virkelig få det!
    3CC65691-4876-4C31-95D0-0204927D4FE3.jpeg

    Er Cuben tilbage? Nej, men jeg synes det ligner:
    A73C772A-402F-40A5-A492-941AD188515E.jpeg

    Jeg spurgte høfligt om jeg måtte få snackboksen i stedet for. Det måtte man egentlig ikke, men stewardessen var sød!
    5753FD12-09FF-4F9A-B75C-5003C94F2C50.jpeg
    Det er blevet en del sjovere igen at flyve med SAS!
     
    Senest redigeret: 6/6/21
    Beaglen, jespersm, HenrikM og 9 andre "Synes godt om" dette.
  11. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    På FCO bliver bagagen nu desinficeret inden man får den tilbage.
    2A40E8A1-2908-4A1A-9D89-4B8AAF66568A.jpeg
     
    THammer, Thorkild, klausbm og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Fantastisk, nu tror jeg næsten, jeg vil glæde mig til at flyve med SAS igen. Angående snackboxen, så har jeg da sjældent set så meget emballage, men håber der også var lidt lækkert inde bag alt det pap, papir og plastik.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  13. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    På torsdag - første flyvning i et år med LH til Frankfurt.
    Nu er mit spørgsmål så - hvordan foregår det hele nu? Man kan vel ikke checke ind online pga negative test, eller?
    Et sted på facebook så jeg en desperat person hvor LH ikke ville acceptere en test der blev uploaded. Skal test uploades?
    Det er svært at finde praktiske svar på deres hjemmeside.
    Tak :)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Du skal, så vidt jeg kan huske fra tidligere udmeldinger, uploade dine dokumenter her:

    https://www.lufthansa.com/dk/en/digital-document-check

    Dette gælder fra rejser med Lufthansa fra Danmark og du skal gøre det senest 12 timer før afgang.



    Så burde du kunne få dit elektroniske boarding pass bagefter.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,777
    Point:
    113
    Se denne artikel: Turen går til Tyskland - med nye indrejse regler - InsideFlyer DK
     
    Nielspg "Synes godt om" dette.
  16. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    664
    "Synes godt om" modtaget:
    1,980
    Point:
    93
    Det prøvede jeg sidst, jeg fløj til Frankfurt, men i lufthavnen ved checkin kunne de ikke se, at jeg havde gjort det og forlangte at se alle dokumenterne, også selv om jeg havde fået en bekræftelsesmail fra LH. Men mon ikke blot det har været lidt 'børnesygdom', så nu virker det nok fint.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Og så er malerarbejdet næsten overstået:
    https://www.facebook.com/PlayAirlines/photos/pcb.526993188735919/526992415402663/?type=3&theater (7 billeder i alt)
    play1.jpg
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Forberedelser til en Hawaii tur i januar i en corona tid :

    - Hvis man ved, man har ret, må man ikke give op, kombi af bonus og mixed award.

    - Først lykkedes det ikke at få ændret min bonus billet til en såkaldt mixed award til afrejse 2 dage tidligere fra CPH, for så ville jeg højst sandsynligt miste min "kostbare" BIZZ på returrejsen (pga tekniske problemer iflg Diamant mailen).
    - Jeg skrev til Head off. i Stockholm om deres fantastiske produkt, som tillader at kombinere en mixed award med en bonus, således at de 2 udgør en RETURBILLET, for at få award billetten til returpris og ikke en hammer dyr ENKEL billet.
    - Jeg har stille fulgt min PNR i mange dage, hvor jeg har kunnet følge forskellige forsøg og her til formiddag kan jeg se, at det er lykkedes for Stockholm at konstruere billetten med min Bizz på returrejsen in takt. Bravo Stockholm, tusind tak.
     
    Thorkild, Henry, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det er da flot og godt med en god historie fra SAS :)
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  21. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Ja, men waw SAS fik lige et problem mere ... som dog blev løst på en virkelig flot SAS GENTLEMAN facon. Dèn reservation, der var sat ind i min PNR var inaktiv, man kunne ikke reservere et seat !!! Ups.

    - (Jeg har ikke talt med dem, men kunnet følge det hele i min PNR).

    - Nu viser SAS sin allerbedste side og vilje overfor en EBD´er, når It systemerne ikke vil makke ret. Alle almindelige bonus rejser har været udsolgte meget længe den pågældende dag - dette overruler SAS nu og booker en bonus plads. Super flot beslutning.

    - Jeg har lige modtaget en mail med en omskrivning og bekræftelse af min billet uden xtra charge, ovenikøbet med adresse og tlf nr. i Stockholm. Godt gået SAS.
     
    Erwin Lansing, NielsC, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side