O'leary om Kjos

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Schwert, 5/9/17.

1. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nuvel, nu skal man jo ikke altid tage hvad O'leary siger for gode varer:

https://standby.dk/ryanair-chef-tror-ikke-norwegian-overlever/

MEN - når det er sagt så tror jeg faktisk han har en pointe, Norwegian KAN simpelthen ikke fortsætte med at vokse sig ud af sine udfordringer, på et eller andet tidspunkt er der en finansiel partner der begynder at ryste på hånden (nogen der sagde Amagerbanken) og så risikerer korthuset at ramle - og det lige fra den ene dag til den anden.

Er spændt på om det er en af de forudsigelser der skal med i krystalkuglen næste år....................

/DSGM

AMJ, MaHA, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,300
    7,039
    Point:
    113
    Jeg er sådan set enig, men jeg så en længere udgave af interviewet, hvor han også forudsiger døden for Easyjet, Monarch og Wizzair - og så virkede det bare som et tilfældigt vredesudbrud og ikke særlig troværdigt.

Men ja, der skal nogle kroner til at finansiere de mange nye fly. Det skal der vel også hos de andre selskaber, selv om de ikke køber Dreamlinere?

tbh, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Hvis man bare skyder med til strækkelig mange spredehagl, ender man jo med at ramme et eller andet, og kan så sige: "HVAD SAGDE JEG" :D:D:D

Offlyer, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    Ret beset sagde han vel at han mente det var 50/50 om EasyJet mergede eller var selvstændigt indenfor 5 år, og forudså at hvis de fusionerer vil vi ende ud med fem store selskaber i Europa, hvoraf Ryanair er en af dem..

Henry "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Der er jo også urimeligt mange selskaber i Europa ifht USA. I USA er der jo reelt 4 store spillere (American, Delta, United, Southwest) og nogle mindre selskaber (Alaska, Jetblue, Frontier, Spirit, Hawaiian). Til sammenligning har vi jo hurtigt en 15 stykker i Europa plus mindre selskaber... Aegean, Aeroflot, Air France/KLM, Alitalia, AirBerlin, British Airways, Czech, Easyjet, Finnair, Iberia, KLM, Lufthansa Group, Norwegian, Ryanair, SAS, Swiss, TAP, m. fl.

AMJ, Kenneth K, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. MaHA

MaHA VIP medlem

Beskeder:
    248
    595
    Point:
    93
    Nu har jeg ikke til fulde gransket deres årsregnskaber, men som jeg lige husker det, er de ikke stærke på bundlinje i driften - er der nogen stærke aktieværdiansættelseskyndige på linjen?

7. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,667
    26,832
    Point:
    113
    Jeg helt enig i at vi endnu ikke i Europa har set den store konsolidering af selskaber, som USA har været i gang med. Det kommer helt sikkert inden for den næste 3-5 år.

AMJ og Henry "Synes godt om" dette.
  8. copenhagenboy

copenhagenboy VIP medlem

Beskeder:
    125
    321
    Point:
    63
    Som jeg altid ønsker mine medmennesker det bedste, håber jeg da at både Norwegian og SAS det bedste.
    Nu er jeg nogen gange både talende og lyttende, og for ca 1 år siden, sad jeg i et thai fly ved siden af en person. Ingen nævnt ingen glemt. Men han havde nok regnet med at blive op-up.
    Han fortalte at der i flykredse var store spørgsmål om strategien i Norwegian, sådan rent økonomisk, men at det selvfølgelig kunne gå både den ene eller anden vej.
    Så blev jeg så meget klogere :)

MaHA og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,286
    4,263
    Point:
    113
    Jeg tror ikke Kjos har så meget at lade O'Leary høre. O'Leary pisser på alt og alle (og medierne æder det råt). Han har virkelig medierne i sin hule hånd - og driver en profitabel forretning. Kjos har jo i mange år bygget hele sit verdensbillede op omkring lille Norwegian mod store stygge SAS. Den holder ligesom ikke længere. Nyt verdensbillede ønskes. Men der er unægteligt behov for cool cash

Jeg vil ikke kloge-Åge den på hvem der overlever - nu lader det jo til at der en større spiller mindre i næste måned (AB). Men vil holde mig til en jeg hørte fra mange år siden:
    "Do you know how to become a milionaire?
    You start as a bilionaire and then you buy an airline"
    :D

Erwin Lansing, THammer, Schwert og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,445
    2,960
    Point:
    113
    Jeg kan jo til stadighed forbløffes over hvor Norwegian får alle pengene fra til de mange nye fly og ruter. Men på den anden side så tror jeg efterhånden, at der skal en større begivenhed til for at sænke DY/D8 i gruset. Men måske en kreditkrise eller sådan noget kan ryste virksomheden...

Del denne side