Tænker vi mangler en tråd hvor vi kan dele sjove og besynderlige skilte mm. De kan være bevidst sjove, ubevidst morsomme, komiske oversættelser, mm. Det må være mange der kan deles. En god tråd at få humøret op igen, hvis man trænger til et godt grin. Jeg starter med et skilt fra en bar i Berlin :
Sjove, skøre og mærkelige skilte er overskiften, men hvad med forvirrende og uforståelige skilte? Forbudt at lave vejarbejde?
Når vi nu har begyndt med billeder fra toiletterne, så kommer her et fra Spice Hotel i Antalya (ja, vi havde kursus i sidste uge på dette 5-stjernede hotel. Og hvad står der så på skiltet over den midterste tissekumme: "Please leave this space empty". Endda på 4 sprog. Men hvorfor er der lige et pictogram med en herre og en dame på herretoilettet?
I anledningen af weekenden - og i et forsøg på at bevare humøret trods en Black friday hvor jeg ikke fandt noget rejserelevant. Et skilt fra Kanazawa, Japan. Alligevel noget at være ansvarlig for ikke ét men to sprog. God weekend
En italiensk restaurant i min hjemby Bamberg i Sydtyskland havde det nøjagtig samme set-up. Men sidste gang jeg kom besøg var det forsvundet og blevet erstattet med noget langt mere kedeligt. En kvindelig gæst havde klaget at det var sexistisk og hun følte sig fornærmet....