Der forsøges med en Rejselog årgang 2021. Ikke for der i de næste måneder er mange flyveture i kalenderen, men det kommer Så året starter med #Staycations og planen er at have mindst en om måneden.
Første Staycation er på det nyåbnede Comwell Portside i Nordhavnen. Det ligger på kortet lidt isoleret i havnen og i et erhvervsområde. Men med den nye metrolinje et stenkast fra døren er København og omegn tæt på. Hotellet et flot designet og god kvalitetet i møbler og indretningen generelt. Værelserne er dog ikke så store og der er en markant forskel på et værelse her og på Clarion i lufthavnen (som er inden anden ende af skalaen målt på værelsesstørrelse). Jeg laver naturligvis en anmeldelse af hotellet på forsiden, så se og læs mere der
Aftensmad og morgenmad tog man med op på værelset i bedste karantæne stil. Dette må snart gerne stoppe selvom kvaliteten var i orden.
Changi transit virker men er lidt spookey: Man bliver fulgt i grupper til gaten eller transitområde. Ikke noget med butikker eller lounges.
Hej @Henrik Olsen Det ser super lækkert ud. kan du give en lille beskrivelse om hvor nemt/svært det er at få indrejsetilladelse, samt hvor lang tid de er om at behandle ansøgningen? Har selv booket til Phuket i ultimo feb 2022 og håber det er blevet nemmere at komme dertil på det tidspunkt uden tests og ansøgning - jeg ved ikke om du hørte noget derude da du var der om forventningerne til ændringer? På forhånd tak
Der kommer en beskrivelse som en lille artikel - sidder at arbejder på den nu Det er ikke så kompleks, men tager tid om du skal afsted med familien. At søge om COE til Thailand tager 2-4 dage. Jeg forventer at Thailand vil gøre det mere simpelt inden Q1 og måske stopper med COE kravet. Men det kommer nok an på udviklingen med åbningen af de andre regioner (fx. Bangkok til November). Så at få tilladelse var nemt for mig som vaccineret og med negativ PCR test. Det tog bare lige et par timers arbejde at komme igennem processen
Så - endelig - efter mere end et år… Nu er turen til Seychellerne med Turkish Airlines i gang. Startede fint fra CPH og godt igennem den “nye” lufthavn i Istanbul. Nu er det så Business på vej til Seychellerne. Trods det er den gamle udgave, så er det til prisen bestemt alle pengene værd og beg vil helt sikkert sove godt i nat
Nu sker der jo ting i Thailand, så fra i næste uge er det næsten helt åben igen. Så tænker det bliver endnu nemmere til februar. Men skrev om vores tur her: https://insideflyer.dk/kom-med-paa-en-rejse-til-thailand-og-se-hvor-sikkert-og-godt-det-er-lige-nu/