I dag meldte Cathay Pacific ud at de stopper deres Hong Kong rute permanent. Dermed starter den ikke op til sommer igen. https://insideflyer.dk/rutenyhed-cathay-pacific-lukker-ruten-mellem-koebenhavn-hong-kong/ En skam for os der bruger oneworld, men en klar sejr til SAS og deres flytning af Hong Kong ruten fra Stockholm og til København. Hvad tænker I?
Kunne forestille mig SAS er godt tilfredse med den udmelding, lidt synd det er på Cathay Pacifics bekostning for hører egentlig kun positivt om dem.
Det var en skam, men måske således også mere realistisk, at SAS kan drive en rentabel rute til HKG. Synes priserne har været lige lovligt lave - ikke mindst fra ARN, men også efter ruten er flyttet til CPH.
Jeg havde bestemt en fin tur og især deres lounger i Hong Kong er intet mindre end fantastisk. Så jeg er "ked" af det og især efter jeg ville have fokuseret på oneworld næste år og netop bruge Cathay mere. Se testen her: https://insideflyer.dk/anmeldelse-k...ong-kong-cathay-pacific-deres-business-class/
Og især at Cathay ikke har det som helårsrute og dermed giver SAS 6 måneder hen over vinteren til at skabe sig det grundlag som Cathay kunne have skabt selv.
Jeg er lidt chokeret over den ikke fik mere tid af CX -- det må ikke have været kønt. De må have brugt mange resourcer på at starte CPH op.
Det er ærgeligt. Det havde været godt med et (godt) alternativ den vej ud. På den anden side så foretrækker jeg en stærk direkte SAS rute med gode tider, fremfor en tur med dårlige tider og et stop (i nordeuropas værste provinslufthavn).